• 0

ondernemersplan voor klussenbedrijf

Ik wil een klussenberdiijf starten.

nu moet ik as' maandag al met een concreet plan komen voor mijn uitkerings instantie.

maar nu komt het door omstandigheden heb ik hier geen tijd voor.

dan zou je zeggen een paar nachtjes doorhalen en klaar.

ik ben ook niet de persoon die er ff voor gaat zitten .

 

Ik wil gewoon aan het werk!

 

ik heb al een poging gewaagd maar ik ver zand hier in!

 

HELP!

 

weet iemand hoe ik hier mee aan moet??

 

met vr gr h. turbo

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Turbo,

 

Maak een verhaal met daarin omschreven,

Je persoonlijke gegevens, naam, leeftijd etc.

Bedrijfsnaam en ondernemingsvorm.

Gevolgde educatie,

Je werkervaring,

Je sterke en zwakke punten, erg belangrijk.

Motivatie waarom je een bedrijf wil beginnen,

Het uurtarief waarvoor je gaat werken,

Verwachtte aantal uren wat je kan factureren op week en op jaarbasis.

Investeringen die nu nodig zijn.

Mogelijkheden om aan klanten te komen. Lokale kranten, aannemers.

Reëel waar wil je zijn over drie jaar.

 

Werk dat punt voor punt uit, dan verzand je er niet in.

 

Voor een klussenbedrijf is geen centimetersdik plan nodig, maak een plan gebaseerd op overleven gedurende de eerste drie jaar. ;)

Link naar reactie
  • 0

Beste Turbo,

 

Je geeft aan dat je per a.s. maandag AL met een plan moet komen.

Maar weet je dat dan ook pas sinds gisteren? Waarschijnlijk ben je een uitstekende klusser, een die van aanpakken weet.

Handjes uit de mouwen en knallen.

Dat is de beste eigenschap die een klusser ook moet hebben.

Echter een bedrijf opstarten vergt veel meer dan dat. Je zult continu geld moeten gaan verdienen, daardoor klanten moeten maken en een plan moeten hebben hoe je deze klanten aantrekt.

Je moet weten welke tarieven je moet hanteren, hoe je je concurrentie voor moet blijven en hoe je vrienden met de belastingdienst moet worden.

En dan zijn er nog veeeeeel meer dingen...

Kortom, je moet dit alles in een plan gieten en je aan dit plan houden. Dit plan is / wordt de leidraad van je toko niet voor je uitkeringsinstantie, maar voor jou!

Dat de uitkeringsinstantie wil zien hoe je dit gaat aanpakken is natuurlijk logisch. Zij willen jou daarna niet meer terugzien ;)

 

Ga er dus uitgebreid voor zitten, zoek een coach en administratiekantoor voor wat ondersteuning en zorg dat dat plan klaar is voor je gaat klussen!

 

succes

ronny

 

 

 

 

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoi Turbo,

 

Als je snel een compleet plan wilt hebben, kan je gebruik maken van Easystart: http://www.easystart.nl

Kost je slechts € 15,- en je krijgt hiermee een programma dat je simpelweg vragen stelt. De antwoorden op de vragen maken samen een uitgebreid maar beknopt ondernemingsplan.

 

Kost je ca. 2 uur, maar dan heb je alles wat je nodig hebt voor een uitkeringsinstantie of bank.

 

 

Vragen over webdesign, zoekmachineoptimalisatie of Google Adwords? Laat het weten.

Link naar reactie
  • 1

Hoi Turbo,

 

Als je snel een compleet plan wilt hebben, kan je gebruik maken van Easystart: http://www.easystart.nl

Kost je slechts € 15,- en je krijgt hiermee een programma dat je simpelweg vragen stelt. De antwoorden op de vragen maken samen een uitgebreid maar beknopt ondernemingsplan.

 

Kost je ca. 2 uur, maar dan heb je alles wat je nodig hebt voor een uitkeringsinstantie of bank.

 

Dit wilde ik nu juist voorkomen, helemaal met het bedrijf wat Turbo gaat opstarten.

 

Een klussenbedrijf, de grootste concurenten komen uit Oost europa.

Uurtarieven van 15 euro, daar zul je een antwoord op moeten bedenken hoe daarmee om te gaan.

 

Dat antwoord vind je niet in een standaard-ondernemingsplan.

 

Waar TS vooral een antwoord op zal moeten geven is, hoe aan klanten te komen, waarom zijn klanten bereid voor zijn diensten 2x zoveel te betalen als voor Oost Europeanen.

 

Netwerken?, erg belangrijk, wat voor relaties heb je.

 

Ik heb vorig jaar voor een aannemer gewerkt die alleen werkte met Oost Europese schilders, stucadoors, timmermannen, tegelzetters en het zijn akelige goeie gemotiveerde vakmensen. (15 euro/uur)

 

Wat ben je bereid voor je klanten te doen en wat kun je er voor doen, klussen is veelzijdig.

Vaker gelezen op dit forum, verkoop gaten, geen boren.

 

En met de malaise in de bouw die nog voortduurt zal TS het moeilijk krijgen om goed te starten.

 

Schrijf wel een eigen plan, 4 uurtjes per nacht slapen en 20 uur per dag schrijven. :)

Of uitstel aanvragen.

 

En vaak terugkomen op dit forum.

Want je bent er nog niet.

 

Voornamelijk na de start is het overleven.

Ga geen plan overschrijven want je overleeft het niet.

Daarbij zullen er vragen over komen, daar zal TS een antwoord op moeten geven.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 108 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.