• 0

Percentage storneringen incasso

Hey everyone,

 

Ik beheer een website met een abonnementstructuur, waarbij leden betalen voor volledige toegang op de website, vergelijkbaar met datingsites. Hierbij bieden we verschillende betaalmethoden, waarbij iDEAL verreweg het meest gebruikt is. Echter om de website toegankelijk te houden bieden we ook eenmalige machtiging aan, iets wat al jaren redelijk goed loopt, echter de afgelopen maanden loopt het aantal storneringen (dus niet gedekte betalingen) erg snel op. In 2010 werd gemiddeld 20% van alle betalingen gestorneerd, in 2011 is het nu al bijna 30%.

 

Mijn vragen:

- heeft iemand vergelijkingsmateriaal over wat 'redelijke' storneringspercentages zijn. Ik ben erg benieuwd

- heeft iemand tips hoe ik dit percentage kan verlagen, Nu worden er 3 pogingen tot incasso gedaan, verspreid over de maand, om de kans op saldo te vergroten.

 

Alvast bedankt voor al jullie tips!

 

Groetjes,

 

Sanne

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wellicht is het ook interessant na te gaan waarom gestorneerd is. Dit krijg je als het goed is ook te zien, dus hoeveel % van de 30% is bijv. om administratieve reden of bv. weigering van niet akkoord van afschrijven? Bij het laatste geval is het namelijk ook een stuk van klantenservice die erbij komt kijken. Wellicht is iemand niet tevreden over de diensten? Dan kun je wellicht nog eens wat leren van je klanten.

Link naar reactie
  • 0

Incasso's die ik verzorg voor mijn klanten zal het percentage liggen tussen de 1 tot 3%. Wekelijkse incasso á 100 facturen.

Zodra er een incasso gestorneerd word nemen wij eerst contact op met de debiteur voordat we weer incasseren.

 

Zoals Romano al zegt ga eens waarom ze gestorneerd worden:

Incasso machtiging aanwezig? Administratie reden? Niet akkoord?

Link naar reactie
  • 0

Hey,

 

De reden is veelal adminstratieve redenen. De betaling gaat door middel van online invullen van een formulier, aan de hand daarvan wordt de incasso doorgezet. Ik heb het idee dat een groot deel van de incasso's worden gedaan op een verkeerd rekeningnummer en een ander groot deel in verband met geen saldo. Het percentage dat de betaling zelf actief storneert (omdat ze niet tevreden zijn is nihil). We zouden dan veel klachten moeten krijgen en in veel gevallen zijn we zeer coulant met terugbetaling.

 

Weet iemand of ik online checks kan doen of het rekeningnummer kloppend is? Ik vermoed dat dat al veel op zou kunnen lossen.

 

Alvast bedankt!

 

Sanne

 

Link naar reactie
  • 0

bij mij zit het percentage storneringen momenteel tussen de 2 en 5%

90% van die storneringen is de schuld van de slechte werkwijze van de banken.

dan heb ik het over zaken als:

 

* de bank boekt het af en kijkt pas later of er wel genoeg geld op de rekening staat en zo nee boeken ze het 30 dagen later doodleuk weer terug (meest voorkomende reden)

 

* de bank verwerkt eenmalige incasso en boekt aantal dagen later weer terug omdat naam en rekeningnummer niet overeen bleken te komen

 

* eenmalige machtiging word verwerkt maar wordt aantal dagen later teruggeboekt omdat rekeningnummer niet meer blijkt te bestaan (ja echt meegemaakt)

 

en dan mislukt er natuurlijk nog een belangrijk deel omdat er een incasso blokkade op een rekening blijkt te zitten

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 223 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.