• 0

Afkoop lening dmv borgstellingskrediet?

Goedemiddag, ik heb een vraag over een borgstellingskrediet. Onze BV is failliet gegaan en daar stond een lening in van de ABNAMRO met een borgstellingskrediet van de staat. Hiervoor heeft mijn man een verzekering afgesloten. Er is overleg met Solveon ivm afbetaling/afkoop lening. De persoon bij Solveon heeft gezegd dat wanneer wij met een voorstel voor afkoop niet zeker is of de staat hiermee akkoord gaat. Kan dit zomaar? Wij hadden toch een verzekering voor dit krediet afgesloten? Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Aan de BV is een BSK verstrekt, hiertoe zal van DGA een borgstelling gevraagd worden/zijn van 25 %.

 

Bij uitwinning, zal nadat alle zekerheden "contant zijn gemaakt" ,de gehele borgtocht afgegegeven door DGA opgevraagd worden en alsdan pas de Staat voor de door haar afgegven garantie.

 

De speelruimte van de kredietverstrekkende bank is zeer beperkt, m.a.w. aan alle destijds gestelde voorwaarden dient door de bank minutieus voldaan te worden en vastgelegd in een dossier, met welk dossier door de bank een beroep kan worden gedaan op de door de Staat afgegeven garantie.

 

Om je te helpen heb ik vooralsnog twee vragen:

1)Je geeft aan dat de bank een voorstel wil doen, (met naar ik aanneem tegen finale kwijting?). Hoe ziet dat voorstel er uit, of anders gezegd, hoe gaat dat voorstel er uit zien?

 

2)je geeft ook aan dat je voor dit krediet een verzekering hebt afgesloten. Wat bedoel je hier mee, wat voor verzekering is dat? Onder welke voorwaarden keert deze uit.

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Wie kan antwoord geven op het volgende:

 

"In hoeverre accepteren banken een bedrag tegen finale kwijting van een lening als er bij de borgsteller niks te halen valt?"

 

Het zit namelijk zo, ik heb privé mee getekend als borgsteller voor een zakelijke lening en nu is de dag nabij dat het bedrijf failliet gaat. De banken hebben mij al aangeschreven op het feit dat ik borgsteller ben.

 

Nu heb ik geen zin om in de schuldsanering te zitten omdat er bij mij niks te halen valt. Mijn familie is bereidt een x-bedrag op tafel te leggen in ruil voor mijn vrijheid.......

 

Accepteert de bank 25.000,- tegen finale kwijting? De totale schuld is op het moment ongeveer 85.000.- rentederving en andere kosten niet meegerekend. De oorspronkelijke lening was 180.000,-

 

Ik verneem graag jullie deskundige reacties...

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Wie kan antwoord geven op het volgende:

 

"In hoeverre accepteren banken een bedrag tegen finale kwijting van een lening als er bij de borgsteller niks te halen valt?"

 

Het zit namelijk zo, ik heb privé mee getekend als borgsteller voor een zakelijke lening en nu is de dag nabij dat het bedrijf failliet gaat. De banken hebben mij al aangeschreven op het feit dat ik borgsteller ben.

 

Nu heb ik geen zin om in de schuldsanering te zitten omdat er bij mij niks te halen valt. Mijn familie is bereidt een x-bedrag op tafel te leggen in ruil voor mijn vrijheid.......

 

Accepteert de bank 25.000,- tegen finale kwijting? De totale schuld is op het moment ongeveer 85.000.- rentederving en andere kosten niet meegerekend. De oorspronkelijke lening was 180.000,-

 

Ik verneem graag jullie deskundige reacties...

 

 

 

 

 

 

 

Dag Etienne1980,

 

Daar zijn zeker mogelijkheden voor. Het is alleen niet zo makkelijk om een gedegen voorstel neer te leggen. Zomaar een bedrag noemen heeft geen enkele zin. Voordat je een voorstel kan neerleggen zal er bekeken moeten worden wat je maximaal kan gaan aanbieden aan de bank. Alle verhaalsmogelijkheden moeten worden onderzocht en er zal een bereking moeten zijn waarin je de bank kan aantonen dat je het maximaal haalbare aanbied.

 

Er zijn partijen die hierin kunnen begeleiden en ik kan als je wilt een aantal betrouwbare namen doorgeven aan je als je me aangeeft waar je vandaan komt. Dat kan uiteraard per PM.

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Je geeft aan dat de oorspronkelijke hoofdsom 180/K was en het restant 85/K bedraagt. Ben je mededebiteur voor de gehele financiering of heb je een borgstelling afgegeven met een bepaald maximumbedrag?

 

Daarnaast, zijn er nog andere zekerheden verstrekt? En wat is de actuele status van deze afgegeven zekerheden? Heb je bijvoorbeeld ook een prive hypotheek bij dezelfde bank afgesloten?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 134 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.