• 0

Fiscale nadelen ouders, welke verzekeringen en welke belasting?

Beste,

 

ik ben van plan om vandaag of morgen de stap te maken allen heb ik nog een aantal kleine onduidelijkheden waar ik graag antwoord op had voor ik begin.

 

- Als ik me in het pand van mijn ouders inschrijf als administratief adres een fiscaal nadeel aan voor mijn ouders ?

- Zijn we verplicht onszelf te verzekeren?

- Wat moet er precies afgedragen worden als we iets verkopen?

 

Met Vriendelijke Groet,

 

 

 

(Edit: titel verduidelijkt)

 

[Mod edit: naam op verzoek verwijderd]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 1

dag XXX,

 

Als je je bedrijf inschrijft op het adres van je ouders, dan heeft dat fiscaal geen gevolgen, tenzij je in de problemen komt met de fiscus. Als het echt misgaat mag de fiscus namelijk bodembeslag leggen. Dat wil zeggen dat alles wat op de bodem van het vestigingsadres staat, in aanmerking komt voor beslag door de fiscus. Daartegen in verweer is uiteraard mogelijk (en zullen je ouders met wat hulp ook wel kunnen winnen), maar geeft wel een hoop ellende. Verder kan de gemeente nog lastig doen mbt het soort onderneming dat je daar gaat vestigen.

 

Je bent niet verplicht jezelf te verzekeren. Maar verstandig is het wel: aansprakelijkheid bedrijven en iets tegen je eigen arbeidsongeschiktheid is toch wel verstandig.

 

Als je iets verkoopt dan moet daarover BTW afgedragen worden en inkomstenbelasting. Voor de BTW geldt dat de BTW op je inkopen daar vanaf gehaald mag worden en voor de inkomstenbelasting geldt dat de kosten van de omzet afgehaald worden voordat je belasting moet betalen.

 

Tip: handboek ondernemen lezen!

 

succes

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

oke maar dat is niet het geval ik heb namelijk helemaal geen opslag, of investering of dergelijke.

 

ik wil namelijk met mijn onderneming naast mijn studie kantoor printers verkopen (op lease basis dus ik lever allen contracten af bij mijn leverancier en die doet de rest) verder nog websites ontwikkelen en verkopen, en ben nog bezig met een Software as a service oplossing (nog in ontwikkeling).

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 93 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.