Hoi allemaal,

Ik heb een aantal vragen en ik hoop dat jullie ze kunnen en willen beantwoorden.

Ik ben van plan om kleding te importeren uit azie. Omdat ik net begin (webwinkel) kan ik niet een fabrikant benaderen, ze leveren meestal vanaf 1000 stuks.

Ik ben van plan om via een groothandel/markt in china in te kopen zoals de Makro hier in Nederland (de groothandel in china heeft geen website) . Een familielid koopt de goederen in, de handelaar verstrekt alleen geschreven bonnen en alles wordt contant afgehandeld, pinnen bij hun kan niet (Op de geschreven bon staat wel mijn kvk en btw nummer).

- Wordt een geschreven bon met factuurbedrag geacepteerd door de douane en door de fiscus?

- Mijn familielid betaald de goederen vooruit , ik betaal mijn familielid achter dmv een overboeking. Wordt dit ook geaccepteerd door de fiscus?

Bedankt voor jullie tijd

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/31899-kleding-importeren-via-familie-in-china/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

• 0

Het beste is dan jouw bestelopdracht te versturen aan jouw familielid in China.

Hij moet dan ook onder zijn naam de goederen leveren en ook aan jou op eigen naam een factuur sturen.

Dan heb je niets meer te maken met hoe en op welke wijze jouw familielid dit weer inkoopt in China.

Zonder goede documentatie en afspraken met de producent ligt het vooruitzicht van teleurstelling en drama wel om de hoek.

Dus neem een gecalculeerd risico en doe het op deze manier maar bedenk wel dat het ook goed fout kan gaan.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar