• 0

boeken van huisvestingskosten van verhuurd og

Ik vraag me af of het correct is dat de huisvestingskosten van verhuurd og geboekt worden op huisvestingskosten onder overige kosten. Mijn accountant doet het dus het zal vast correct zijn maar zelf zou ik het toch bedacht hebben onder inkoopkosten aangezien het direct gerelateerd is aan de opbrengst/omzet. Dat geeft een beter inzicht in de bruto marge over de jaren heen.

ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dank je Joost. Mijn bv verhuurt inderdaad o.g. (zowel woningen als bedrijfspanden) aan derden.

 

Zelf boek ik de huisvestingskosten die betrekking hebben op verhuurde panden in mijn boekhouding gewoon apart zodat ik een goed inzicht heb in de bruto marges en zodat de kosten van verhuurd o.g. niet door de eigen huisvestingskosten heen lopen. Ik vond het raar dat de accountant het vervolgens op een hoop gooit. Maar als ik het goed begrijp dan zijn er dus geen 'regels' waar je die huisvestingskosten moet boeken.

ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

Link naar reactie
  • 0

Wij hanteren altijd een aparte rubriek "exploitatiekosten onroerend goed" onder de overige bedrijfskosten.

 

Kostprijs verkopen zal m.i. ook juist zijn, maar dingen zoals afschrijvingen boek je alweer onder een aparte rubriek, je kan dus nog steeds niet in 1 oogopslag je marge zien.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 108 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.