• 0

CHINA- Nederlandse markt benaderen - wholesale sjaaltjes

Hallo allemaal,

 

Mijn vraag dient meer als een "guidance" vraag, die mij helpt het pad te vinden om de Nederlandse markt te benaderen.

 

Wie zijn wij?

Mijn vriendin en ik hebben succesvol al een sjaaltjes-handel opgezet in China en hebben een wholesale winkel op de markt in Yiwu-Zhejiang Province, waar onze producten voor display staan en waar wholesale customers uit de hele wereld de producten kunnen bezichtigen en bestellen (wholesale orders). Wij werken uiteraard ook met trading companies die klanten de klanten langs onze winkel begleid met als vooruitzicht op orders. Laatst ook nog op een expo van Global Sources gestaan in Hong Kong.

Onze producten zijn van goede kwaliteit en de productiekosten zijn heel erg competitief in vergelijking met andere winkels die op dezelfde markt staan. Wij produceren ook op aanvraag van klanten samples, mochten zij iets specifiek willen produceren. Dit om even een kort beeld te geven van wie wij zijn.

 

Wat willen wij?

Mijn vriendin is chinees, die vooral verantwoordelijkheid neemt voor de orders in China zelf. Mijn plan, is om zelf actief mijn thuisland NEDERLAND te benaderen voor klanten/bedrijven (leads) die potentieel orders bij ons zouden kunnen maken.

Mijn vraag is hoe ik dit het beste kan doen en waar ik daarbij het beste kan gaan zoeken, ik weet vooral dat grote bedrijven als h&m, zara hun eigen inkoopafdeling hebben en dat de kans daar erg klein is om orders te kunnen krijgen voor je producten.

 

Welke winkels of winkelketens zijn hier wel voor geschikt? Ik ben bang dat een kleine eenmanszaak, vaak te kleine bestellingen zullen doen, ook al is dit mogelijk (alleen zal de prijs minder gunstig zijn vanwege de kleine hoeveelheid wat er geproduceerd word of we moeten het toevallig op voorraad hebben), maar voornamelijk is het voor ons alleen interessant als er klanten zijn met een minimum order van ongeveer 500 pcs per model/kleur. Dus dit is een soort van wazig struikelblok waar ik nu even tegen aanloop.

 

Graag hoor ik reacties of ervaringen van hoe ik dit het beste kan aanpakken.

Uiteindelijk om een lang verhaal kort te maken --> Hoe kan ik het beste in Nederland orders/klanten werven zodat wij onze

business kunnen uitbreiden op Nederlandse bodem.

 

Bedankt!

---------------------------------------------------

Bccessories

Manfucaturer of Fashion Scarves and Accesories

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • -1

Neem contact op met Holland Desk via 088 602 80 93.

 

Met vriendelijke groet,

 

Winod Debipersad

Voorlichter Antwoord voor Bedrijven

 

 

Waarom geef je niet eens gewoon advies? Zelf promotie is op HL niet toegestaan.

 

Volgens mij zitten er allemaal robots bij jullie op kantoor die enkel copy en paste kunnen met verwijzingen naar jezelf.

Link naar reactie
  • 0
Zelf promotie is op HL niet toegestaan

Een ambtenaar van AVB die verwijst naar een (not for profit c.q. gratis) helpdesk van de overheid die specifiek in het leven is geroepen om dit soort vragen te beantwoorden ? Lijkt mij geen zelfpromotie.... hooguit is sprake van vermeende oneerlijke concurrentie voor profit organisaties die op dat gebied adviseren.

 

Lastig, vervelend, maar het moet toch niet zo moeilijk zijn om op basis van een goed kwalitatief antwoord een ondernemer ervan te overtuigen dat hij/zij nog beter af is bij een ter zake kundige betaalde adviseur?

 

Waarom geef je niet eens gewoon advies?

Verwijzen naar een specifieke helpdesk voor dit soort vragen lijkt mij the next best thing. Voorlopig is dit het enige echt concrete advies wat TS in dit topic heeft gekregen waar hij/zij mee verder geholpen is. Voorlopig zeg ik... want ik hoop uiteraard dat een goede profit adviseur alsnog bereid is om TS van goed inhoudelijk advies te voorzien in dit topic ;-)

 

PS: die kneus is van mij ja.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Zelf promotie is op HL niet toegestaan

Een ambtenaar van AVB die verwijst naar een (not for profit c.q. gratis) helpdesk van de overheid die specifiek in het leven is geroepen om dit soort vragen te beantwoorden ? Lijkt mij geen zelfpromotie.... hooguit is sprake van vermeende oneerlijke concurrentie voor profit organisaties die op dat gebied adviseren.

 

Lastig, vervelend, maar het moet toch niet zo moeilijk zijn om op basis van een goed kwalitatief antwoord een ondernemer ervan te overtuigen dat hij/zij nog beter af is bij een ter zake kundige betaalde adviseur?

 

Waarom geef je niet eens gewoon advies?

Verwijzen naar een specifieke helpdesk voor dit soort vragen lijkt mij the next best thing. Voorlopig is dit het enige echt concrete advies wat TS in dit topic heeft gekregen waar hij/zij mee verder geholpen is. Voorlopig zeg ik... want ik hoop uiteraard dat een goede profit adviseur alsnog bereid is om TS van goed inhoudelijk advies te voorzien in dit topic ;-)

 

PS: die kneus is van mij ja.

 

PS: Buig maar even, dan rol ik de kneus even op en..

 

Jouw verhaal is zwak en vol aannames die nog maar moeten blijken.

 

Ik geef enkel vrijblijvend advies hier op HL, sterker nog, als de mensen concreet hulp nodig hebben zou ik nog liever verwijzen naar een collega dan mijzelf aanprijzen. En dat doe ik al consistent voor een aardige periode.

 

Als moderators, zoals je zelf bent op deze wijze met kritiek of twijvel aan goede bedoelingen omgaan is dat tekenend.

 

De aanname dat er op basis van "not for profit c.q. gratis" mensen "geholpen" worden stel ik ten zeerste in twijvel.

 

STEL dat ik ongelijk heb ?? Dan zou het toch veel beter zijn dat de mensen van AVB hier adviezen geven zodat wij hier allemaal wat van kunnen leren ?

 

Als ik en anderen ook gaan verwijzen naar onszelf onder mom van "advies is gratis" dan is het ineens anders ? Bij ons is advies altijd gratis maar zal hier niet mee adverteren omdat het niets toevoegd aan de discussie en de schein gewekt word van zieltjes werven.

 

Of was jij zo naief dat na "gratis" advies door de "adviseurs" van AVB geen mogelijkheid was zaken via ze te doen ?? Natuurlijk wel! en zo is de grond van mijn kritiek gelegd en kun je begrijpen waarom ik hier bezwaar tegen maak.

 

Dit is een forum, als we allemaal naar helpdesks gaan verwijzen kunnen de deuren dicht en leert niemand wat.

Link naar reactie
  • 1

Hallo allemaal,

 

Mijn vraag dient meer als een "guidance" vraag, die mij helpt het pad te vinden om de Nederlandse markt te benaderen.

 

Wie zijn wij?

Mijn vriendin en ik hebben succesvol al een sjaaltjes-handel opgezet in China en hebben een wholesale winkel op de markt in Yiwu-Zhejiang Province, waar onze producten voor display staan en waar wholesale customers uit de hele wereld de producten kunnen bezichtigen en bestellen (wholesale orders). Wij werken uiteraard ook met trading companies die klanten de klanten langs onze winkel begleid met als vooruitzicht op orders. Laatst ook nog op een expo van Global Sources gestaan in Hong Kong.

Onze producten zijn van goede kwaliteit en de productiekosten zijn heel erg competitief in vergelijking met andere winkels die op dezelfde markt staan. Wij produceren ook op aanvraag van klanten samples, mochten zij iets specifiek willen produceren. Dit om even een kort beeld te geven van wie wij zijn.

 

Wat willen wij?

Mijn vriendin is chinees, die vooral verantwoordelijkheid neemt voor de orders in China zelf. Mijn plan, is om zelf actief mijn thuisland NEDERLAND te benaderen voor klanten/bedrijven (leads) die potentieel orders bij ons zouden kunnen maken.

Mijn vraag is hoe ik dit het beste kan doen en waar ik daarbij het beste kan gaan zoeken, ik weet vooral dat grote bedrijven als h&m, zara hun eigen inkoopafdeling hebben en dat de kans daar erg klein is om orders te kunnen krijgen voor je producten.

 

Welke winkels of winkelketens zijn hier wel voor geschikt? Ik ben bang dat een kleine eenmanszaak, vaak te kleine bestellingen zullen doen, ook al is dit mogelijk (alleen zal de prijs minder gunstig zijn vanwege de kleine hoeveelheid wat er geproduceerd word of we moeten het toevallig op voorraad hebben), maar voornamelijk is het voor ons alleen interessant als er klanten zijn met een minimum order van ongeveer 500 pcs per model/kleur. Dus dit is een soort van wazig struikelblok waar ik nu even tegen aanloop.

 

Graag hoor ik reacties of ervaringen van hoe ik dit het beste kan aanpakken.

Uiteindelijk om een lang verhaal kort te maken --> Hoe kan ik het beste in Nederland orders/klanten werven zodat wij onze

business kunnen uitbreiden op Nederlandse bodem.

 

Bedankt!

 

Beste San,

 

Mijn excuses voor het onderonsje met de beheerders van HL.

 

Uw vraagstelling:

 

Ten eerste fantastisch dat jullie iets moois hebben opgebouwd in Yiwu, is zeker al een hele prestatie en voor accessoires zit je in Yiwu en Hangzhou regio natuurlijk heel goed. Ik ben er zelf een aantal keer geweest en ik weet dat er duidelijk ruimte en behoefte is aan goede kwaliteit en mooie designs. Meeste is te "chinees"wat word aangeboden dus je bent heel goed bezig.

 

Welnu, wat is mijn advies voor toetreden van de Nederlandse markt:

 

Ik zou "winst maken" en minimale orders even geheel uit het woordenboek schrappen. hier schrikken mensen alleen maar van. Zoals ik kan opmaken uit jouw verhaal is dat je nog moet beginnen, dat is goed en wat je dan moet genereren is: ervaring. Leren het produkt aan de man te brengen, niet gelijk goede leads verbranden met beginnersfouten maar eerst kleine afnemers benaderen, intresse genereren voor jouw sjaaltjes en kleine ordertjes schrijven. Van veel kleine slokjes word je ook dronken !

 

Probeer niet het hele verkoop potentieel gelijk aan te pakken, begin klein, klein is makkelijk schrijven en leer je veel van. Stap voor stap jouw techniek om de sjaaltjes te verkopen aan te scherpen, de markt beter leren kennen, netwerk uitbreiden en dan heb je kans dat grotere klanten bij jou aankloppen of ineens veel beter benaderbaar zijn. De echt grote jongens zijn longshots en wat je nodig hebt is vertrouwen, een goede slagingskans en marktkennis. Beginnen en opbouwen is belangrijker dan winst maken in het begin, elke ondernemer kan dit bevestigen en iedereen moet " leergeld " betalen.

 

Misschien is er een partij te benaderen in nederland, eenmanszaak ook klein bedrijf die jouw produkten in hun assortiment wil opnemen? Creeer zoveel mogelijk kanalen waaruit verkopen plaats kunnen vinden en denk aan een centraal punt waarna verzonden kan worden vanuit China, waarna in kleinere hoeveelheden overal naartoe verzonden wordt. Dat zou ook bijvoorbeeld een familielid kunnen zijn of goede vriend?

Link naar reactie
  • 0

De wat mij betreft niet relevante verwijzingen naar mijn status als moderator / beheerder neem ik daarbij maar voor lief ;-)

 

De relevantie is denk ik meer dan aanwezig. Je voelt je als moderator/admin van HL geroepen om te reageren. Niet doen alsof je op persoonlijke titel kanttekeningen plaatste bij mijn eerdere reactie.

 

AVB heeft blijkbaar een mooie deal met HL die verdedigd moet worden. En hiermee is denk ik het "doel" waaraan je referentie legt ook mooi omschreven. Of was er nog een ander doel ?

Link naar reactie
  • 0

Beste Paul, volgens mij is er niets tegen dat (semi) overheidsorganisaties hier linken plaatsen en andere standaard adviezen geven. Ik maak in mijn bedrijf bijvoorbeeld veelvuldig gebruik van de diensten van Syntens en heb daar veel aan. Ze zouden wat mij betreft hier op HL ook van de partij mogen zijn. Tenslotte is de mix van praktijkervaring van leden, de officiele regelgeving via AVB en de private en gefinancierde adviseurs de beste mogelijkheid om als ondernemer een goede keuze te maken in de dingen die op je af komen

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

 

Verwijzen naar een specifieke helpdesk voor dit soort vragen lijkt mij the next best thing.

 

 

 

Hmm,

 

Gaan we dan bij elke belasting gerelateerde post,waar er tientallen van zijn per dag, het 0800 nr van de belasting neerzetten met de verwijzing naar www.belastingdienst.nl ?

 

@TS

Ik heb je een PM gestuurd,wellicht heb ik een partij die reeds sjaals importeert waar je wellicht iets mee kan.

 

Danny

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Beste Paul, volgens mij is er niets tegen dat (semi) overheidsorganisaties hier linken plaatsen en andere standaard adviezen geven. Ik maak in mijn bedrijf bijvoorbeeld veelvuldig gebruik van de diensten van Syntens en heb daar veel aan. Ze zouden wat mij betreft hier op HL ook van de partij mogen zijn. Tenslotte is de mix van praktijkervaring van leden, de officiele regelgeving via AVB en de private en gefinancierde adviseurs de beste mogelijkheid om als ondernemer een goede keuze te maken in de dingen die op je af komen

 

Natuurlijk Herman, helemaal mee eens!! als jij en ik naar dit soort bronnen verwijzen ondat hier de beste oplossing omschreven wordt is hier helemaal niets mis mee.

 

Waar ik een beetje over val is dat als standaard antwoord van AVB verwezen wordt naar hun eigen toko. Ze zijn of lui of ondeskundig.

Indien ze lui zijn is alles duidelijk waarom ze nooit advies geven enkel doorverwijzen. Indien ze ondeskundig zijn; lees; niet in staat een antwoord te geven op specifieke vragen is dit ook een reden tot kritiek denk ik.

 

Wat ik graag zie gebeuren is dat in het geval AVB een bijdrage wil leveren aan het oplossen van een vraag op HL ze de volgende procedure volgen:

 

1: copy de vraag van TS

2: stuur naar interne (externe) expert van AVB

3: ontvang response van expert

4: plaats antwoord op HL

 

totaal kolder om naar helpdesk te verwijzen op een ondernemers forum waar anderen ook iets van hopen te leren.

 

Als ik elke keer als reactie plaats: bel naar : 020-8943896 voor helpdesk dan is het binnen 10 sec aangepast door moderators en krijg je (terecht) kritiek. Voor AVB moet hetzelfde gelden. Ik zie geen enkele reden waarom er niet door het AVB inhoudelijk op vragen ingegaan kan worden maar enkel naar het deurtje van helpdesk verwezen wordt.

Link naar reactie
  • 0

Wellicht kan de discussie over AvB afgesplitst worden en naar "Over HL" worden verplaatst?

 

AvB is het informatiepunt van de overheid voor ondernemers. De overheid adviseert niet, maar doet slechts aan voorlichting. Zeg maar als soort van wegwijzer. "We" hebben (ook hier op HL) jaren geklaagd over waarom de overheid geen informatie verstrekt o.a. op fora als deze. Nu gebeurt dat eindelijk en wordt AvB meteen van acquisitie en broodroof beschuldigd? Mooie manier om dank je wel te zeggen.

 

Dat AvB niet in alle gevallen inhoudelijk kan reageren maar slechts kan verwijzen, zal mede te maken hebben met de bevoegdheden (en wellicht kennis - hoe breder het terrein, hoe beperkter de mogelijke diepgang) van de medewerkers. Als je weet hoeveel handtekeningen er nodig zijn om een standpuntbepaling de deur uit te krijgen, dan hoef je niet verbaasd te zijn dat het niet verder gaat dan een verwijzing naar het loket waar wellicht meer specifiekere informatie is te verkrijgen. Niet alle informatieloketten van de overheid nemen immers deel aan HL. Vergelijk het met de huisarts: als je aan je hart geopereerd moet worden, heb je ook liever dat die je doorverwijst en het niet zelf doet.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 1
AVB heeft blijkbaar een mooie deal met HL die verdedigd moet worden. En hiermee is denk ik het "doel" waaraan je referentie legt ook mooi omschreven. Of was er nog een ander doel ?

 

Ik zou het niet weten. Ik ben moderator: een normaal HL lid met een paar extra knoppen waarmee ik o.a. berichten kan aanpassen, splitsen of verplaatsen en waarmee ik meehelp - net als toen ik nog geen moderator was - om dit forum vrij te houden van oa spammers en zelfpromotie. Over de "deals" die HL heeft met netwerkpartners en hoe en wat verdedigd zou moeten worden ben ik niet op de hoogte, ook onder de mods onderling is dat geen issue.

 

Ik ben mij bewust van het feit dat er bij sommige leden een totaal verkeerd beeld heerst van wat een moderator doet en wat dat kennelijke (geheime?) beleid dan precies in zou moeten houden, soms lijkt het wel een complottheorie....

 

Het enige dat je mij en de andere mods kunt verwijten is dat we er tot op heden nog niet goed in slagen dat beeld te corrigeren, waarvan akte. Verder blijf ik bij mijn standpunt dat ik in het bovenstaande uitsluitend mijn persoonlijke mening als lid verkondigd heb, niet meer en niet minder. Geloof daarvan wat je wilt, want daar zul je het mee moeten doen.

 

Voor AVB moet hetzelfde gelden. Ik zie geen enkele reden waarom er niet door het AVB inhoudelijk op vragen ingegaan kan worden maar enkel naar het deurtje van helpdesk verwezen wordt.

 

AVB is geen lid maar een overheidsloket dat is gekoppeld aan Higherlevel (en vice versA) met als doel ondernemers te helpen. Uiteraard deel ik je mening dat degelijk inhoudelijk advies op het forum te allen tijde de voorkeur geniet (zie ook mijn reactie "The next best thing") , maar het kan IMHO geen kwaad dat een overheidsinstantie verwijst naar een specifieke voor dat doel in het leven geroepen helpdesk

 

LET OP: HET BOVENSTAANDE IS MIJN PERSOONLIJKE MENING, NIET DE MENING VAN HIGHERLEVEL, DE MODERATORS VAN HIGHERLEVEL, DE BEHEERDERS VAN HIGHERLEVEL, DE FINANCIERS VAN HIGHERLEVEL OF ENIGE ANDERE STAKEHOLDER OF BELANGHEBBENDE

 

-----------------------------------------------------------------------

mod modus aan:

 

Op verzoek van o.a. Rolaldinho zal ik kijken of we dit topic kunnen splisten tussen on topic advies voor TS en off topic verhaal over AVB, HL en moderatie

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Als ik de vraag goed begrijp, worden door topic starter Nederlandse afnemers gezocht die zich kennelijk niet vanzelf in China melden. Ik heb geen verstand van deze markt, maar logischerwijs zou ik contact zoeken met bijvoorbeeld Mitex, stoffenbeurs.nl en nvkt.nl Ben je al eens op de Trademart geweest? @TS, hoe kun je het assortiment nu laten zien of beoordelen?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 1

AVB heeft blijkbaar een mooie deal met HL die verdedigd moet worden. En hiermee is denk ik het "doel" waaraan je referentie legt ook mooi omschreven. Of was er nog een ander doel ?

 

Ik zou het niet weten. Ik ben moderator: een normaal HL lid met een paar extra knoppen waarmee ik o.a. berichten kan aanpassen, splitsen of verplaatsen en waarmee ik meehelp - net als toen ik nog geen moderator was - om dit forum vrij te houden van oa spammers en zelfpromotie. Over de "deals" die HL heeft met netwerkpartners en hoe en wat verdedigd zou moeten worden ben ik niet op de hoogte, ook onder de mods onderling is dat geen issue.

 

Ik ben mij bewust van het feit dat er bij sommige leden een totaal verkeerd beeld heerst van wat een moderator doet en wat dat kennelijke (geheime?) beleid dan precies in zou moeten houden, soms lijkt het wel een complottheorie....

 

Het enige dat je mij en de andere mods kunt verwijten is dat we er tot op heden nog niet goed in slagen dat beeld te corrigeren, waarvan akte. Verder blijf ik bij mijn standpunt dat ik in het bovenstaande uitsluitend mijn persoonlijke mening als lid verkondigd heb, niet meer en niet minder. Geloof daarvan wat je wilt, want daar zul je het mee moeten doen.

 

Voor AVB moet hetzelfde gelden. Ik zie geen enkele reden waarom er niet door het AVB inhoudelijk op vragen ingegaan kan worden maar enkel naar het deurtje van helpdesk verwezen wordt.

 

AVB is geen lid maar een overheidsloket dat is gekoppeld aan Higherlevel (en vice versA) met als doel ondernemers te helpen. Uiteraard deel ik je mening dat degelijk inhoudelijk advies op het forum te allen tijde de voorkeur geniet (zie ook mijn reactie "The next best thing") , maar het kan IMHO geen kwaad dat een overheidsinstantie verwijst naar een specifieke voor dat doel in het leven geroepen helpdesk

 

LET OP: HET BOVENSTAANDE IS MIJN PERSOONLIJKE MENING, NIET DE MENING VAN HIGHERLEVEL, DE MODERATORS VAN HIGHERLEVEL, DE BEHEERDERS VAN HIGHERLEVEL, DE FINANCIERS VAN HIGHERLEVEL OF ENIGE ANDERE STAKEHOLDER OF BELANGHEBBENDE

 

-----------------------------------------------------------------------

mod modus aan:

 

Op verzoek van o.a. Rolaldinho zal ik kijken of we dit topic kunnen splisten tussen on topic advies voor TS en off topic verhaal over AVB, HL en moderatie

 

Beste Norbert,

 

Ik waardeer de stellingname in deze en begrijp de positie van onmacht als moderator.

AVB is gekoppeld aan HL en heeft zodanig een funktie die op zich te waarderen is.

 

Wanneer men zich "antwoord voor bedrijven" meent te moeten noemen is mijn eerdere argument denk ik verdedigbaar.

 

Tot zover even mijn input in deze, inhoudelijke reacties zou ik altijd waarderen van AVB en uit jouw woorden mag ik denk ik opmaken dat deze mening gedeeld wordt, al is het op persoonlijke titel.

 

Het is een gevoelig onderwerp meen ik te mogen lezen, tussen de regels in, waar de meningen (achter de schermen) over verdeeld zijn en dat is misschien een mooie conclusie als einde van deze discussie.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 237 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.