• 0

Tussenpersoon inschakelen of beurzen/fabrikanten bezoeken?

Een goededag mensen,

 

 

 

Om te beginnen: dit is een fantastische en leerzame website! Ik heb hier als nieuweling veel informatie kunnen vinden die ik nodig heb voor een startende ondernemer.

 

 

 

Mijn plan is om kranen (bad-, douche-, wastafelkranen) te importeren vanuit China naar een (voor mij welbekend) Afrikaans land. Ik wil eerst beginnen met een totaal van 500 stuks verschillende kranen van goede kwaliteitl. Via de bekende wholesale/manufactures websites heb ik enige contacten kunnnen leggen voor monsters en verdere informatie van kranen.

 

 

 

Echter, dit loopt zo stroef via internet alsof het lijkt dat zij niet gecharmeerd raken van een groentje, die eerst monsters wilt zien en daarna een klein aantal (500 stuks) van wilt bestellen.

 

 

 

Het leek mij dus beter om eerst een aantal beurzen te bezoeken of een tussenpersoon in te schakelen. De kosten van het bezoeken van beurzen vallen reuze mee. Ik heb al een lijstje met tussenpersonen waar ik contact mee heb gehad, maar ik was benieuwd naar ondernemers die een tussenpersoon aan mij zouden kunnen aanraden gezien de goede ervaringen die zij er mee hebben, om zo die 500 stuks kranen te regelen. Dat wekt voor mij meer vertrouwen op, dan dat ik zomaar met een tussenpersoon in zee ga.

 

 

 

Alvast bedankt voor jullie nuttige adviezen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

hi,

 

ja via de mail als je in NL zit en dan monsters vragen voor een uiteindelijke productie van 500 st. gaat niet werken.

ik woon/werk zelf in china en heb een fabriek en wij hebben al vaak moeite om monsters voor onderdelen voor nieuwe producten te krijgen, laat staan als je vanuit NL etc.

 

dan naar een beurs. op zich een goed idee, maar daar glimt alles. en ik weet niet hoeveel verstand je zelf van kranen ( en vooral van het binnenwerk ) hebt. er is hier heel veel shit te koop, vooral wat de chinezen zelf gebruiken.

als iets hier 5 jaar meegaat mag je heel blij zijn. chinezen hebben een andere, of beter gezegd, geen standaard voor zichzelf. net als de huizen hier. ongelooflijk.

 

ik ken wel iemand die kranen voor hotels regelt. in middelmatig / goedkope kwaliteit en voor 5* hotels.

ik weet niet wat je voor afrika nodig bent.

zij heeft goede contacten met een paar fabrieken en daar krijgt zij meer voor elkaar dan een nieuweling. ze heeft nl die fabrieken al veel orders bezorgd.

 

neem maar contact op, of hoe gaat zoiets op dit forum in zn werk.

 

in ieder geval kan ik je een stukje verder helpen.

 

groeten,

 

willem

 

wij ontwerpen en fabriceren woon- en tuinaccessoires en interieur. omdat de wereld niet stilstaat, doen wij dat ook niet. we ontwikkelen iedere dag nieuwe producten. 7 d/w. voor een indruk kijk op : www.zaltii.com .

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 222 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.