• 0

Op wat voor manier probeert u efficiënt te werken?

Mijn zoektocht naar efficiënt werken is al een tijd bezig. Een maand geleden kwam Microsoft met een nieuw product Office 365. De belofte van Microsoft was productiever en efficienter werken in de "cloud". In mijn ogen hebben ze zich niet aan hun belofte gehouden. Ik heb hierover een column (mod edit, link naar eigen column verwijderd) geschreven, klik op de link als je hem wilt lezen.

 

Mijn zoektocht duurt voort. Zijn er ondernemers die tips, programma's of andere oplossingen hebben waardoor ik efficiënter kan werken?

Twitter: www.twitter.com/newdayatwork_nl

Blog: www.newdayatworknl.wordpress.com

E-mail: contact@newdayatwork.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo,

 

Mijn zoektocht naar efficiënt werken is al een geruime tijd aan de gang bezig. De reden en startpunt van deze zoektocht was mijn eigen dagelijkse frustratie van inefficiënt werken. Met verbazing heb ik de afgelopen maanden geconcludeerd dat veel professionals, bewust of onbewust, ook met deze zoektocht bezig zijn. De professionals die ik heb gesproken delen dezelfde frustratie. Frustratie wanneer er tijdens projecten langs elkaar heen gecommuniceerd werd, documenten verkeerd werden gedeeld of dat de nodige informatie niet voor handen was.

 

Microsoft kwam met de belofte om een product te leveren (Office 365) waardoor dit probleem kan worden aagepakt. Ik vind persoonlijk dat Microsoft hierin niet geslaagd is. Daarom vind ik het interessant om te lezen hoe mensen zo effeciënt en effectief mogelijk proberen te werken.

 

De column is niet bedoeld om een product onder de loep te nemen, maar om een inhoudelijke discussie te voeren over efficiënt werken!

Twitter: www.twitter.com/newdayatwork_nl

Blog: www.newdayatworknl.wordpress.com

E-mail: contact@newdayatwork.com

Link naar reactie
  • 0

Frustratie wanneer er tijdens projecten

[*]langs elkaar heen gecommuniceerd werd,

[*]documenten verkeerd werden gedeeld of

[*]dat de nodige informatie niet voor handen was.

 

 

Dit is dus jouw probleem?

Zijn het document intensieve projecten? Wat voor soort documenten? Office achtige, of ook specifieke documenten van bijvoorbeeld een AutoCad of PhotoShop oid?

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Mijn grootste probleem was met name het samenwerken binnen bedrijven. Of dit nu te maken had met projecten of bijvoorbeeld een klant maakte weinig uit. Ik was gefrustreerd omdat elke afdeling weer met een ander inefficiënt systeem hanteerde.

 

Zo maakte de marketing afdeling gebruik van een CRM systeem. Het systeem werkte opzich prima, alleen was het net een kaartenbak waarin alle informatie van klanten opgeslagen stond. Wanneer bijvoorbeeld iemand van de afdeling financiën gegevens nodig had werd er gebeld of gemaild naar de desbetreffende sales man. Het kwam regelmatig voor dat die persoon er niet was. Dit leidde tot veel frustraties binnen het bedrijf.

 

Een ander voorbeeld, wanneer er samen gewerkt moest worden aan een document, gebruikte wij Outlook. Stel ik had het document geüpdatet, dan mailde ik de update met bijlage naar mijn project collega's. Later gebruikten we hiervoor SharePoint. Dit leek in het begin een verbetering, maar naar verloop zag je dat het moeilijk was om de informatie vanuit het CRM systeem in SharePoint te krijgen en andersom. Dit leidde weer tot e-mailen en bellen. Kortom de oplossing kwam telkens uit op twee functionaliteiten bellen en mailen!

 

Ik kan nog vele voorbeelden opnoemen van frustraties. Ik hoop dat jullie mijn achtergrond begrijpen. Waar zit bij jullie de frustratie van samenwerken?

 

Twitter: www.twitter.com/newdayatwork_nl

Blog: www.newdayatworknl.wordpress.com

E-mail: contact@newdayatwork.com

Link naar reactie
  • 0

beste Frank,

 

Je beschrijft wat situaties en vraagt naar ervaringen van anderen. Ik begrijp niet wat je wilt bereiken met dit topic, want een echte vraagstelling is er niet, laat staan een probleem aan jouw kant dat je graag opgelost ziet.

 

Dus om te voorkomen dat dit een topic wordt waarin je je eigen kennis gaat aanprijzen (wat gezien diverse meldingen aan de mods al zo ervaren wordt), gaat hier een slotje op.

 

groet

Joost

 

HL admin

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 133 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.