• 0

Belasting starter

Goedenavond,

 

Ik heb al hier en daar gezocht, maar ik kom toch nog niet uit het volgende:

 

- In augustus 2010 eenmansbedrijf gestart, naast mijn werk in loondienst.

 

- Dit is mijn eerste onderneming en ik voldoe hiermee niet aan het urencriterium.

 

- T/m december voor € 480,- ex. btw gefactureerd.

 

Voor het 4e kwartaal heb ik dus i.v.m. de KOR-regeling geen btw af hoeven dragen (en dit zo aangeven bij de aangifte).

 

Hoe zit het nou met die € 480,-? Is die nu belastingvrij volgens de 'startersaftrek' van de belastingdienst? Ik ben er nu niet meer zo zeker van... Misschien dat iemand dit weet?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Mercury,

 

De opbrengsten zul je aan moeten geven als resultaat uit overige werkzaamheden. Let ook even op of je nog kosten kunt toerekenen aan deze opdracht. Wellicht dat je wat ingekocht hebt specifiek voor de opdracht of andere kosten heb gemaakt voor de opdracht. Bij resultaat uit overige werkzaamheden is wel 12% mkb-winstvrijstelling van toepassing.

 

Ik hoop dat ik je hiermee geholpen heb, succes

 

Met enthousiaste groet,

Richard Overweg

mod edit: GEEN weblinks in je berichten

Leeg

Link naar reactie
  • 0

@Richard: waarom zou dit een werkzaamheid zijn en geen onderneming, en waarom zou, ingeval van een werkzaamheid (niet zijnde TBS), de MKB-winstvrijstelling van toepassing zijn?

 

@Mercury: van die 480 euro mag je de kosten aftrekken, maar het voordeel van de KOR moet je bij de winst optellen.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 124 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.