• 0

Juridische gevolgen niet betalen KvK contributie

Hallo!

 

Gezien de grote ontevredenheid van veel ondernemers over de verplichte contributie aan de KvK, zonder dat hiervoor waarde geleverd wordt aan (met name gevestigde) ondernemers wil ik gaan inventariseren welke ondernemers een statement zouden willen maken door te weigeren contributie voor 2012 te betalen. Of in elk geval die intentie willen uitspreken.

Hiervoor zet ik dan een formulier online.

 

Wat ik me afvraag is wat de juridische consequenties zijn van het niet betalen van de verplichte KvK bijdrage - en of het uitmaakt als dit een individuele weigering is of een specifiek pressiemiddel, uitgevoerd door een collectief, om een wanpresterende organisatie tot veranderen te bewegen.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Het is duidelijk dat de KvK zijn speerpunten richt op internationaal zaken doen.

 

Waar blijkt dat uit volgens jou?

 

Ik zeg nergens dat de KVK geen goede dingen doet. De discussie is in mijn ogen of dit soort dingen op deze schaal een taak van de overheid is icm een verplichte bijdrage

 

Ik heb het ook niet specifiek over jou Frans. Ik zie dat hier in dit topic de tendens is dat de KvK nauwelijks of geen activiteiten verricht voor de ingeschrevene. Maar ik weet uit ervaring dat de KvK zich juist heel sterk maakt ondernemingen te informeren over internationale business. En dat betekent dat ze dus daadwerkelijk actief meetings e.d. organiseren. En ik geloof niet dat er mensen zijn die niet weten dat we nauwelijks bestaansrecht hebben, als er geen export was?

Link naar reactie
  • 0

Gemeente/Provincie....... Dan moeten de ambtenaren avn de KvK daar dus in dienst treden? Jullie kijken er volgens mij net even wat te bekrompen naar. Het is duidelijk dat de KvK zijn speerpunten richt op internationaal zaken doen. Dat is ook logisch, want daar moet voor iedereen de winst vandaan komen.

 

In dienst nemen? echt niet! gemeenten en g'd weet wie allemaal hebben al ambtenaren in dienst die hier mee bezig zijn. KvK en internationaal ondernemen? ha ha ha echt niet! de zgn landen/handels dagen is vanuit EZ, Ambassades, Verenigingen en (commerciële) Douane&BD clubs. De kvk is heel beperkt hierin, puur faciliteren, zoals het hoort. Alle clubs incl. de banken etc willen maar al te graag deze evenementjes financieel ondersteunen.

 

Als je bedoeld met dat de KvK internationaal iets onderneemt zijn het slechts snoep reisjes. We hebben het beste apparaat voor internationaal ondernemen wat je maar kan bedenken, dank EVD! en daar hebben we geen kvk voor nodig!

 

Laat mij maar lekker bekrompen blijven kijken!

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Nog even een aanvulling, gebruik de zoekfunctie in HL en zie hoeveel de KvK bij elkaar graait voor het deponeren van algemene voorwaarden, maar goed die paar miljoen per jaar is natuurlijk helemaal niets in vergelijking met de bedragen die ze bij-elkaar stelen harken van het verkopen van JOUW adres voor spam.

 

Volgens mij is het de enige club in NL die adressen zomaar mag verkopen (zonder dat je er nadrukkelijk toestemming voor geeft) en als je daar bezwaar tegen wilt maken moet je weten hoe dat moet en moet je actie gaan ondernemen.

 

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Ik ga mijn eigen ervaringen niet tegenspreken. En ik heb totaal geen vertrouwen in Gemeente en/of Provincie op dit gebied.

 

Dat je geen vertrouwen in gemeente/provincie hebt dat kan, natuurlijk! Maar het is een uitegsproken taak voor hunnie! En daarom moeten ze zorgen dat het wel goed is (in hun belang) en dan is niet zomaar dat een Klub van Knuppels dit op onze kosten mag proberen, jaaaaaren lang.....

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Nog even een aanvulling, gebruik de zoekfunctie in HL en zie hoeveel de KvK bij elkaar graait voor het deponeren van algemene voorwaarden, maar goed die paar miljoen per jaar is natuurlijk helemaal niets in vergelijking met de bedragen die ze bij-elkaar stelen harken van het verkopen van JOUW adres voor spam.

 

Volgens mij is het de enige club in NL die adressen zomaar mag verkopen (zonder dat je er nadrukkelijk toestemming voor geeft) en als je daar bezwaar tegen wilt maken moet je weten hoe dat moet en moet je actie gaan ondernemen.

 

 

 

Als je even wat voorgaande posten had bekeken, had je geweten dat ik ook fel tegen dit handelen ben.

Link naar reactie
  • 0

Ik ga mijn eigen ervaringen niet tegenspreken. En ik heb totaal geen vertrouwen in Gemeente en/of Provincie op dit gebied.

 

Dat je geen vertrouwen in gemeente/provincie hebt dat kan, natuurlijk! Maar het is een uitegsproken taak voor hunnie! En daarom moeten ze zorgen dat het wel goed is (in hun belang) en dan is niet zomaar dat een Klub van Knuppels dit op onze kosten mag proberen, jaaaaaren lang.....

 

Het is te gemakkelijk om fel commentaar te leveren op een instantie, terwijl je niet eens op de hoogte bent van alle activiteiten die de KvK ontplooit. Wat heb je zelf voor ervaring als exporteur?

Link naar reactie
  • 0

ik denk dat bij veel mensen de irritatie ook zit bij dat je jaarlijkse bijdrage betaald maar dat als je eens een uitdraai kvk wil je gelijk 11 of 15 euro moet betalen voor een printje en handtekening die in 10 seconden gemaakt is.

En dat ze inderdaad ongevraagd je gegevens ook nog eens doorverkopen en je dus voor elke scheet die er gelaten moet worden betaald moet worden.

 

Ik heb nu 12 jaar een bedrijf en heb vorig jaar voor het eerst sinds ik daar ingeschreven sta wat aan de KvK gehad in de vorm van hulp bij het aanvragen van een subsidie voor zaken doen in buitenland.

Ben (en wordt) daar goed mee geholpen door betreffende medewerker maar neemt niet weg dat ik vind dat de kvk in de huidige vorm achterhaald is en flink gemoderniseerd (en misschien ingekrompen) moet worden.

Ze ontplooien veel commerciele activiteiten met gegevens die ze verkrijgen doordat ondernemers gedwongen worden die aan ze te verstrekken.

 

Registratie van bedrijven is prima, maar kan ook makkelijker en goedkoper opgelost worden, de medewerkers die de bedrijven inschrijven zijn vaak ook niet de meest snuggere en kunnen makkelijk vervangen worden door een computer.

Link naar reactie
  • 0

Dat ben ik met je eens. Efficiëntie, opruimen van overhead en verbieden van oneigenlijk gebruik van bedrijfsgegevens, sta ik ook volledig achter. Maar dat is iets heel anders gewoon vanuit "onderbuikgevoelens" roepen dat zo'n instituut dan maar weg moet.

Link naar reactie
  • 0

Ik ga mijn eigen ervaringen niet tegenspreken. En ik heb totaal geen vertrouwen in Gemeente en/of Provincie op dit gebied.

 

Dat je geen vertrouwen in gemeente/provincie hebt dat kan, natuurlijk! Maar het is een uitegsproken taak voor hunnie! En daarom moeten ze zorgen dat het wel goed is (in hun belang) en dan is niet zomaar dat een Klub van Knuppels dit op onze kosten mag proberen, jaaaaaren lang.....

 

Het is te gemakkelijk om fel commentaar te leveren op een instantie, terwijl je niet eens op de hoogte bent van alle activiteiten die de KvK ontplooit. Wat heb je zelf voor ervaring als exporteur?

 

Pardon? :-[ Ik heb echt nul ervaring met internationaal ondernemen

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Ik ga mijn eigen ervaringen niet tegenspreken. En ik heb totaal geen vertrouwen in Gemeente en/of Provincie op dit gebied.

 

Dat je geen vertrouwen in gemeente/provincie hebt dat kan, natuurlijk! Maar het is een uitegsproken taak voor hunnie! En daarom moeten ze zorgen dat het wel goed is (in hun belang) en dan is niet zomaar dat een Klub van Knuppels dit op onze kosten mag proberen, jaaaaaren lang.....

 

Het is te gemakkelijk om fel commentaar te leveren op een instantie, terwijl je niet eens op de hoogte bent van alle activiteiten die de KvK ontplooit. Wat heb je zelf voor ervaring als exporteur?

 

En ik mag maar 1 kneus geven per 24 uur. ;D

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

 

Pardon? :-[ Ik heb echt nul ervaring met internationaal ondernemen

 

Als je geen ervaring hebt en niet weet wat de KvK allemaal organiseert op export-gebied, kun je daarover ook geen gefundeerde meldingen over doen.

Link naar reactie
  • 0

 

Pardon? :-[ Ik heb echt nul ervaring met internationaal ondernemen

 

Als je geen ervaring hebt en niet weet wat de KvK allemaal organiseert op export-gebied, kun je daarover ook geen gefundeerde meldingen over doen.

 

en nu weet ik weer waarom ik hier een tijd niet ben gekomen, wat een onzin. Beste soldaat, ik ben v.a. mijn 17e zelfstandige en doe niet anders dan Internationaal ondernemen! Als ik voor ieder land waar ik iets heb ondernomen, een bedrijf heb gehad of een bedrijf heb ;een streep op mijn pak (ik draag geen uniform omdat ik afgekeurd ben voor militaire dienst) krijg zou dat pak te klein zijn en lees eerst en kijk eerst zelf voordat jij over een ander oordeelt. Ik oordeel niet over jou, ik heb een mening over de KvK!

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Odems... je hebt het steeds over wat de KvK allemaal wel niet organiseerd voor exporterende bedrijven.

Dat is natuurlijk voor jou geweldig, maar 95% van de verplichte leden van de KvK hebben daar helemaal niks aan omdat die helemaal niet exporteren of zaken doen met het buitenland maar daar dus wel aan moeten mee betalen.

 

Maar goed, dat is eigenlijk zo in bijna alle gevallen van verplichte verrenigingen zoals KvK, bedrijfsschappen enz.

100% van de bedrijven moet betalen maar ze doen slechts voor 10% van de leden echt wat nuttigs waar die (direct) wat aan hebben.

Link naar reactie
  • 0

Odems... je hebt het steeds over wat de KvK allemaal wel niet organiseerd voor exporterende bedrijven.

Dat is natuurlijk voor jou geweldig, maar 95% van de verplichte leden van de KvK hebben daar helemaal niks aan omdat die helemaal niet exporteren of zaken doen met het buitenland maar daar dus wel aan moeten mee betalen.

 

Maar goed, dat is eigenlijk zo in bijna alle gevallen van verplichte verrenigingen zoals KvK, bedrijfsschappen enz.

100% van de bedrijven moet betalen maar ze doen slechts voor 10% van de leden echt wat nuttigs waar die (direct) wat aan hebben.

 

Dat zijn gefundeerde opmerkingen. Ik beweer helemaal niet dat de KvK een perfect product levert. Maar ik vind dat iemand zichzelf diskwalificeert als hij zomaar wat roept en niet volledig geïnformeerd is.

Link naar reactie
  • 0

Odems... je hebt het steeds over wat de KvK allemaal wel niet organiseerd voor exporterende bedrijven.

Dat is natuurlijk voor jou geweldig, maar 95% van de verplichte leden van de KvK hebben daar helemaal niks aan omdat die helemaal niet exporteren of zaken doen met het buitenland maar daar dus wel aan moeten mee betalen.

 

Maar goed, dat is eigenlijk zo in bijna alle gevallen van verplichte verrenigingen zoals KvK, bedrijfsschappen enz.

100% van de bedrijven moet betalen maar ze doen slechts voor 10% van de leden echt wat nuttigs waar die (direct) wat aan hebben.

 

Dat zijn gefundeerde opmerkingen. Ik beweer helemaal niet dat de KvK een perfect product levert. Maar ik vind dat iemand zichzelf diskwalificeert als hij zomaar wat roept en niet volledig geïnformeerd is.

 

Heb je nou nog steeds niet door dat ik juist heel goed en al heel lang erg goed ben geïnformeerd?

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Stel dat de KvK dezelfde activiteiten zou ontplooien als nu, maar dan niet gefinancieerd op basis van een jaarlijkse contributie, maar betaald door de Rijksoverheid (uit de belastinggelden), zou je daar dan nog steeds moeite mee hebben?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 241 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.