• 0

Juridische gevolgen niet betalen KvK contributie

Hallo!

 

Gezien de grote ontevredenheid van veel ondernemers over de verplichte contributie aan de KvK, zonder dat hiervoor waarde geleverd wordt aan (met name gevestigde) ondernemers wil ik gaan inventariseren welke ondernemers een statement zouden willen maken door te weigeren contributie voor 2012 te betalen. Of in elk geval die intentie willen uitspreken.

Hiervoor zet ik dan een formulier online.

 

Wat ik me afvraag is wat de juridische consequenties zijn van het niet betalen van de verplichte KvK bijdrage - en of het uitmaakt als dit een individuele weigering is of een specifiek pressiemiddel, uitgevoerd door een collectief, om een wanpresterende organisatie tot veranderen te bewegen.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik kan het helaas niet laten toch even te reageren.

 

Een paar maandjes werd mij verweten dat ik me moest focussen op hogere omzetten en meer winst en niet moeilijk moet gaan doen om kleine kosten (ging toen om een BTW bon die ik niet kreeg).

 

Daarnaast ben ik nog steeds blij met de kvk, zij hebben mij vaak geholpen met juridisch advies en onlangs kreeg ik een brief waarin men aangaf dat het hele bestemmingsplan van ons bedrijven terrein op de schop ging en gaf men aan waar ik de stukken kon inzien en hoe ik bezwaar moest maken.

Zonder die brief had ik het nooit geweten (moet nog wel langs gaan om te kijken wat ze gaan veranderen.

Link naar reactie
  • 0

@Allen,

 

Het is vrij storend om te lezen hoe wordt gedacht over de gronden van iets wat bij wet (onder meer Handelsregisterwet) vastligt.

 

De kernpunten zijn dat er nimmer sprake kan zijn van wanprestatie, maar wel van een onjuiste uitvoering van de wet(ten).

 

In mijn opinie dient deze forum topic zich te richten op een gebrek aan redelijke uitvoering door de Kvk van de toepasselijke wet(ten), waarvan herhaaldelijk sprake is.

 

Een aantal voorbeelden uit de praktijk:

 

A - KOSTEN (!)

Elke Kamer (van Koophandel) heeft zijn eigen tarieven en deze verschillen soms aanzienlijk.

 

Natuurlijk zou je kunnen stellen dat daar geen grond voor is. En dat klopt.

 

Daar zal de Kamer (van Koophandel) veelal tegenover zetten dat zij daarin vrij is en/of dat het vrij staat om je elders te vestigen (waar het goedkoper is).

 

De ironie is dat elke Kamer een identieke dienstverlening biedt en er gewoon geen sprake van kan zijn dat inefficientie bij een van de Kamers moet leiden tot een hoger tarief bij die Kamer.

 

Dit is een belangrijk issue, zeker omdat de vestigingsplaats bij wet in zekere zin beperkt is en er dus geen vrijheid is om onnodige kosten te voorkomen door een wijziging van vestigingsplaats.

 

Dat de Kamers derhalve onnodige kosten in rekening brengen als gevolg van inefficientie, is onredelijk.

 

Dat de Kamer (van Koophandel) daarmee landelijk op basis van vestigingsplaats discrimineert tussen ondernemers, dat is ONTOELAATBAAR.

 

Ik zou me daar op richten.

 

B - Terugwerkende kracht

De Handelsregisterwet stelt in de kern dat registerwijzigingen veelal maximaal met 7 dagen terugwerkende kracht toegepast kunnen worden.

 

Natuurlijk kan je duizenden registraties vinden waarbij deze 7 dagen termijn ruimschoots overschreden is.

 

Bezwaren hiertegen maken? Altijd doen, als je daar mee geconfronteerd wordt.

 

C - IJkdatum facturen

De Kamer (van Koophandel) hanteert veelal een ijkdatum voor het in rekening brengen van kosten, gemakshalve gelijkgesteld aan het begin van het kalenderjaar (ergens in januari).

 

Dat is natuurlijk vreemd, aangezien een bedrijf zich halverwege kan uitschrijven en dus in de kern geen factuur krijgt, maar een vooruitbetaling op factuur doet.

 

Dat de Kamer dat niet zo wenst te zien, is begrijpelijk en ook meer dan redelijk, maar dat betekent niet dat we er begrip voor hoeven op te brengen, zeker gezien het in volgend onderdeel vermelde.

 

D - Bijdrage bij verhuizing

De Kamer (van Koophandel) stuurt een factuur aan het begin van het jaar en deze kosten worden gewoon gehandhaafd indien je halverwege een andere vestigingsplaats verkrijgt.

 

Dat is natuuurlijk een vreemde gang van zaken, indien je " verhuist" naar een Kamer die een lagere bijdrage kent.

 

Een voorbeeld.

 

Je betaalt 140 euro voor het hele jaar en verhuist halverwege (per 30 juni) naar een Kamer waar je maar 130 euro jaarlijks aan bijdragen zou moeten betalen (getallen gefingeerd en ter illustratie).

 

De juridische werkelijkheid is dat je 140 * 0.5 + 130 * 0.5 = 135 euro per jaar verschuldigd bent uit hoofde van de Handelsregisterwet.

 

De feitelijke werkelijkheid is dat je 140 betaalt, waarvoor geen grond is.

 

Protesteer tegen dit soort praktijken, aub.

 

E - Handelsregisterwet in verhouding tot andere wetten

De Handelsregisterwet kan niet bepaald up-to-date genoemd worden.

 

Zo dien je bij oprichting van een BV jezelf te registreren in het Handelsregister.

 

Daarentegen kan een BV (of andere rechtsvorm) NOOIT geacht worden op houden te bestaan bij uitschrijving uit het Handelsregister.

 

Natuurlijk is dit een escape voor de oneigenlijk hoge bijdrag bij verhuizing (zie D): je schrijft je uit in de ene kamer en krijgt een credit nota (je betaalt dan in het voorbeeld uit D een bedrag van 70 euro) en je schrijf je dezelfde dag in bij de andere, nieuwe en vooral goedkopere kamer (waar je 65 euro plus een beetje verschuldigd zou moeten zijn).

 

De praktijk is anders.

 

De meeste Kamers accepteren geen BV's indien deze niet elders ingeschreven staan, waarvoor geen grond bestaat.

 

De meeste Kamers stellen bovendien bij een nieuwe inschrijving dat er bepaalde kosten opnieuw verschuldigd zijn (de toeslagen bijvoorbeeld), waarvoor in sommige gevallen eveneens geen grond is.

 

Deze discrepantie tussen Handelsregisterwet en overige wetten kan dus vrij beperkend werken.

 

Hoe vreemd.

 

En al is een groot gedeelte een probleem met uitvoering van de wet, de uitvoering is natuurlijk ook gebonden aan de Handelsregisterwet zelf, welke niet bepaald handig geformuleerd is.

 

En helaas kan je die interactie alleen maar aanvechten door herhaaldelijk te wijzen op een onredelijke en/of ongegronde uitvoering van de Handelsregisterwet.

 

Natuurlijk zullen een stroom van bezwaarschriften uiteindelijk leiden tot aanpassingen in de Handelsregisterwet.

 

Conclusie

 

Laten we samenvatten dat de Kamer (van Koophandel) gewoon haar werk doet, binnen de kaders van de Handelsregisterwet zoals die nu bestaat.

 

Daarbij komen diverse oneigenlijke toepassingen voor (zie onderdeel A en B).

 

Dat is strijdig met de wet en bezwaren dienen gewoon de normale procedures te volgen.

 

DAARNAAST zijn het merendeel van de problemen met de Kamer (van Koophandel) vooral terug te voeren op het vreemde karakter van de Handelsregisterwet.

 

Laat dat nu gewoon een taak van de wetgever zijn.........elk initiatief van individuen kan dus alleen maar gericht zijn op het aansturen van een wetswijziging door de wetgever.

 

Kortom, een wetswijziging is wenselijk (maar niet strikt noodzakelijk) en overigen problemen met de Kamer (van Koophandel) dienen gewoon uitgevochten te worden met bezwaarschriften.

 

Mijn bescheiden voorstel is gewoon dat mensen op Higherlevel elkaar wijzen op uitspraken van de diverse (individuele) Kamers, aangezien deze gewoon bindend zijn voor alle Kamers in den lande (immers, daarmee beogen zij de Handelsregisterwet uit te voeren die voor elke Kamer geldt).

 

En met de tips over en weer, kan een stroom van bezwaarschriften ingediend worden bij de Kamer (van Koophandel) welke via jurisprudentie tot (zachte) aanpassingen van de Handelsregisterwet kunnen leiden, OF een concrete wetswijziging.

 

MvG

 

 

Link naar reactie
  • 0

Eh, misschien eens tijd voor een positieve ervaring met de KvK....

 

Ook ik ben zo'n "verplicht bijdragende" ondernemer. Afgelopen week heb ik een leuke ervaring gehad met een medewerkster van de KvK. Tijdens een bijeenkomst heb ik haar een zeer specifieke vraag voorgelegd. Zij ging dit uitzoeken en zou mij de volgende dag terugbellen. Inderdaad, de volgende ochtend telefoon, mijn vraag keurig beantwoord.

's Middags wederom een telefoontje van haar: naar aanleiding van mijn vraag was zij eens op internet gaan zoeken naar het betreffende bedrijf en hierbij een document tegengekomen dat voor mij wellicht van belang zou kunnen zijn in de procedure die ik voer.

Oftewel: net als in ieder ander bedrijf hangt het wel af van de persoon die je treft maar ik vond dit een bijzonder staaltje meedenken waarvoor best een pluim gegeven mag worden.

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

naar aanleiding van mijn vraag was zij eens op internet gaan zoeken naar het betreffende bedrijf en hierbij een document tegengekomen dat voor mij wellicht van belang zou kunnen zijn in de procedure die ik voer.

 

Is toch een dure zoekmachine, google is gratis. Het gros van de ondernemers heeft de KVK nooit nodig, ja alleen al je je telefoon abo moet verlengen, en dan blijkt dat ze nog met OF fax, Of analoge post werken. Inefficientie ten top, als bedrijven zo inefficient zouden werken was dat register leeg.

 

edit; om de pro kvk ondernemer voor te zijn, ja je kunt met username/password de gegevens inkijken op de website van kvk. NOG een username + password om te onthouden, daarbij kun je dat ding alleen aanvragen via de analoge post, of je moet een email adres hebben opgegeven (nee dank u, ik hoef niet nog meer paperclip/postit spam!) Verder zijn ze in het weekend dicht, om te updaten (GAAP, is het Staphorst, of gewoon oude meuk website, stel je eens voor twitter had 2 dagen per week nodig om alles up-to-date te houden, dan kun je weer een kranten abbonement nemen!)

Link naar reactie
  • 0

Wat een hoop interessante reacties!

 

Wat mij inmiddels begint op te vallen aan dit hele verhaal is dat de KvK gewoon goed garen spint bij de ongeorganiseerdheid van ondernemers. Als we ons zouden hebben verenigd in iets was er waarschijnlijk al lang iets ondernomen tegen de situatie, maar er zijn toch geen organisaties die onze belangen op dat niveau behartigen.

Allemaal vrijheidslievende mensen die graag zelf hun beslissingen nemen worden gepiepeld door een bolwerk waar je als individu of groepje klagers weinig tegen begint.

Veel mensen ervaren het als oneerlijk: dat is ook het grootste bezwaar, die paar tientjes gaat het niet om. Het gaat om die paar tientjes x duizenden ondernemers die verplicht geld moeten afstaan aan de KvK mafia (iemand zei treffend: het lijkt wel beschermgeld: je krijgt er niks voor, maar als je niet betaalt ben je de pineut).

 

Wat nu mijn afwegingen zijn:

 

is weigeren te betalen (de boer Koekoek strategie) de beste aanvliegroute, of is er iets anders mogelijk waardoor je wel de onvrede bundelt en iets kan veranderen?

(Iets anders dan een petitie of zelf een factuur sturen aan de KvK of blijven klagen en hopen dat er ergens anders iets gaat schuiven)

Hoe kan het dat zo veel ondernemers al zo lang ontevreden zijn en er niets verandert?

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

De enige wijze om iets te veranderen aan de huidige situatie is te gaan lobbyen met politici. De VVD zegt toch zo op te komen voor ondernemers?? Zij zijn nu aan de macht dus het zou onbegrijpelijk zijn als ze jou niet willen ontvangen. Als je hier een groot aantal handtekeningen verzamelt, maak je hopelijk een goede kans.

 

De KVK heeft als haar taak ook het opkomen voor de belangen van lokale ondernemers. Dat lijkt mij wel belangrijk. Verder heb ik geen positieve ervaringen met de KVK:

 

1. Allemaal brieven zijn zoekgeraakt.

2. Facturen sturen ze nog altijd met de post. Die heb ik ook niet ontvangen. met het gevolg allemaal naheffingen.

3. Zelf ontvang ik nooit meer de Kamerkrant, terwijl ik diverse malen gebeld heb met hun, met het verzoek de Kamerkrant eindelijk eens op te sturen.

4. Niet dat de Kamerkrant nou zo'n goede informatiebron is, maar ik wil hem wel blijven ontvangen.

Eind vorig jaar stond er bijvoorbeeld in dat het oprichten van een BV goedkoper en eenvoudiger zou worden per begin dit jaar. Klinkklare onzin. De wet moet nog altijd aangenomen worden door de Eerste Kamer.

 

Er stonden allemaal adviezen in die niet kloppen, over ontslaggesprekken bijvoorbeeld. Daar heeft een andere deskundige toen een boze brief over geschreven.

 

Ik vind het ten hemel schreiend dat er zoveel bezuinigd wordt (omscholing van personeel, innovatie subsidies als de octrooivouchers weg en dat er nog steeds 200 miljoen per jaar aan "voorlichting"wordt geinvesteerd onder het motto wij willen de ondernemer helpen.

 

Niet dat ik wil dat de KVK verdwijnt. Hij kan op een andere wijze een heel nuttige functie vervullen:

 

Laat de KVK ondernemers helpen die buiten hun schuld in problemen zijn gekomen:

1. Een bevriende fabrieksdirecteur kreeg kanker. Etr is niemand anders die hem goed kan vervangen en zijn hele bedrijf dreigt hierdoor om te vallen.

2. Een andere ondernemer raakte zwaar overspannen. Er was niemand die zijn taken tijdelijk kon overnemen. Het gevolg is dat zijn koeriersbedrijf failliet ging en doordat zijn levenswerk was vernietigd zit hij al jaren in de psychiatrie. Alsof dat geen gekl kost.

3. Zelf ben ik techneut en niet commercieel. Ook ben ik deels arbeidsongeschikt. Door ernstige slaapproblemen kan ik geregeld hele dagen niet werken. De overheid helpt arbeidsongeschikte ondernemers veel te weinig. Daar zou ook een gouden kans liggen voor de KVK nieuwe stijl.

 

De overheid en KVK geven wel mijoenen uit aan voorlichting aan ondernemers. Dit is nou net iets wat de markt zelf goed kan doen. In plaats van goedkope gesubsidieerde cursussen te geven aan ondernemers,die te lui zijn om op internet iets ocver bij voorbeeld Facebook of Twitter te lezen kunnen deze ondernem,ers beter op eigen kosten een cursus hierover volgen bij een opleidingsinstituut.

 

Paul

Link naar reactie
  • 0

Wat mij inmiddels begint op te vallen aan dit hele verhaal is dat de KvK gewoon goed garen spint bij de ongeorganiseerdheid van ondernemers. Als we ons zouden hebben verenigd in iets was er waarschijnlijk al lang iets ondernomen tegen de situatie, maar er zijn toch geen organisaties die onze belangen op dat niveau behartigen.

 

Misschien kan een beetje research geen kwaad. Kijk hier om info te vinden over financiering, invloed van ondernemer/werkgeverorganisaties en toezicht door EZ.

 

Het bestuur van een Kamer van Koophandel bestaat uit vertegenwoordigers van het bedrijfsleven. De bestuursleden worden benoemd door regionale ondernemers-, werkgevers- en werknemersorganisaties. Het is de externe link: Sociaal-Economische Raad die bepaalt welke organisaties dat zijn.

 

In het ideale geval vormt het bestuur van een Kamer van Koophandel een afspiegeling van de verschillende bedrijfstakken. Ook de verdeling tussen mannen en vrouwen is belangrijk en die tussen autochtonen en allochtonen, en niet te vergeten het aantal zzp’ers. Uit de evaluatie van de wet blijkt dat het aantal vrouwen en zzp'ers in de besturen van de Kamers de afgelopen jaren is toegenomen; het aantal allochtonen blijft daarbij achter.

 

Het kabinet vindt de representativiteit van besturen erg belangrijk. Ondernemers moeten zich kunnen herkennen in ‘hun’ Kamer van Koophandel.

 

Die opzet is vorig jaar geëvalueerd.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Wat is de kerntaak van de KVK? Het bijhouden van het register toch?

 

Precies, en dan nog, wat is bijhouden?

 

Mijn ervaringen en opinie:

Er is al eens verband gelegd met kvk en Graydon. Zie ook de discussie hierover op HL.

Toen ik de “brutale” brief van Graydon ontving heb ik me afgevraagd waarom de kvk deze dienstverlening (informatie over zakenrelaties) niet zou kunnen/moeten behartigen in plaats dat dit een commerciële instantie moet doen.

 

Toen ik voor een bedrijf (BV) onlangs de jaarrekeningen bij kvk heb opgevraagd, bleek dat dit bedrijf niet de jaarrekening voor 2009 had gedeponeerd. Blijkbaar is er wel de verplichting maar kvk doet niet de controle. Wat natuurlijk vreemd is. Ik kan dus dat bedrijf niet controleren op hun laatste status. Waar betaal ik dan de kvk voor? Dit zou ik bijhouden noemen van het handelsregister. Up-to-date houden van de bedrijvengegevens.

 

Tevens de rekening van dit uittreksel (vorig week ontvangen) is naar mij verstuurd onder de oude naam van mijn bedrijf. Ik heb al een jaar mijn bedrijfsnaam officieel gewijzigd bij kvk. Blijkbaar dringt dit niet door in hun eigen systeem.

 

Link naar reactie
  • 0

Misschien moet een clubje ondernemers laten zien hoe je als ondernemer zo'n (online) register zou doen, denk dat je voor < 10k eenmalig en 1k per jaar klaar bent. Dan ben je NIET in het weekend gesloten, en hoef je niet eerst een 2dehands fax te kopen om je EIGEN uitreksel te krijgen.

 

 

Digitaal signeren (waarmerk) kan ook al sinds 1986 :-\

 

Ik wil wel 200 euro doneren om zo'n proef te doen

Link naar reactie
  • 0

Misschien moet een clubje ondernemers laten zien hoe je als ondernemer zo'n (online) register zou doen, denk dat je voor < 10k eenmalig en 1k per jaar klaar bent. Dan ben je NIET in het weekend gesloten, en hoef je niet eerst een 2dehands fax te kopen om je EIGEN uitreksel te krijgen.

 

 

Digitaal signeren (waarmerk) kan ook al sinds 1986 :-\

 

Ik wil wel 200 euro doneren om zo'n proef te doen

 

Digitaal signeren? Sorry maar de KvK kan niet eens meer een echte (anders dan print) handtekening onder een uittreksel zetten. Maakt mij niet uit zou je denken maar als je zaken doet met het buitenland is dit soms wel nodig. Zelfs de raad voor de Rechtspraak is hier duidelijk over geweest.

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Wat een hoop interessante reacties!

 

Wat mij inmiddels begint op te vallen aan dit hele verhaal is dat de KvK gewoon goed garen spint bij de ongeorganiseerdheid van ondernemers. Als we ons zouden hebben verenigd in iets was er waarschijnlijk al lang iets ondernomen tegen de situatie, maar er zijn toch geen organisaties die onze belangen op dat niveau behartigen.

Allemaal vrijheidslievende mensen die graag zelf hun beslissingen nemen worden gepiepeld door een bolwerk waar je als individu of groepje klagers weinig tegen begint.

Veel mensen ervaren het als oneerlijk: dat is ook het grootste bezwaar, die paar tientjes gaat het niet om. Het gaat om die paar tientjes x duizenden ondernemers die verplicht geld moeten afstaan aan de KvK mafia (iemand zei treffend: het lijkt wel beschermgeld: je krijgt er niks voor, maar als je niet betaalt ben je de pineut).

 

Wat nu mijn afwegingen zijn:

 

is weigeren te betalen (de boer Koekoek strategie) de beste aanvliegroute, of is er iets anders mogelijk waardoor je wel de onvrede bundelt en iets kan veranderen?

(Iets anders dan een petitie of zelf een factuur sturen aan de KvK of blijven klagen en hopen dat er ergens anders iets gaat schuiven)

Hoe kan het dat zo veel ondernemers al zo lang ontevreden zijn en er niets verandert?

 

 

 

 

Ik denk het simpel niet betalen niet gaat werken omdat ze zonder een Rechter te bezoeken alle Executoriale Acties kunnen ondernemen. Zoals al eerder gepost er komen steeds meer stemmen op in de politiek om de KvK structuur aan te passen.

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Iwan,

zou dan een alliantie met de politiek een idee zijn?

Initiatieven van hun kant (VVD, D66 en GL) om dit te "bestrijden" zijn tot dusver ook gestrand, maar het probleem is niet opgelost.

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Economie/281935/VVD-D66-en-GroenLinks-Kamer-van-Koophandel-weg.htm?rss=true

 

Morning!

 

Ze stranden steeds maaaar, de laatste keer slechts nipt ...

 

Ik denk dat als er een duidelijk zwartboek is 'wij de klagers' eerst zien of het inderdaad zo slecht is en dat er geen enkele politieke partij meer tegen de aanpassing van de KvK KAN zijn.

 

En ok! Ik zal ook iets positiefs over de KvK posten, echt waar; mijn inschrijving staan er allemaal keurig opgeslagen niets op aan te merken! doen ze verdomd goed! (Ik heb alleen het idee dat voor dat geld een vele grotere opslag ergens kan huren, 24/24 toegankelijk en ook beveiligd -sterker ik mag zelfs een uur lang een aanhangwagen lenen om mijn spullen/gegevens te vervoeren)

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Misschien moet een clubje ondernemers laten zien hoe je als ondernemer zo'n (online) register zou doen

 

Voorbeeldje: hier en hier en nog even een internationale BTW-nummercontrole hier

 

Openkvk is trouwens van (mede-)initiatiefnemer skinkie

 

 

 

Ik heb dit -natuurlijk- met voorwaarden.net voorheen gedaan maar er moet gewoon een overheidsclub hiervoor zijn. Misschien ook wel bekend ben ik voor zo min mogelijk overheids bemoeienis maar een goed HANDELSREGISTER is en blijft een taak van de overheid

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Wat de KvK ook suggereert is dat ze starters helpen, en dat wij daarom contributie moeten betalen. Ik heb nergens getekend voor een soort solidariteitsbeginsel met startende ondernemers.

 

Ok de laatste keer -voor vandaag-

 

- handelsregister los maken van de KvK (gewoon via de Rechtbank)

- Voorlichting via EZ (wat eigenlijk nu ook al gebeurd)

- Locale promotie via gemeente / provincie (wat eigenlijk nu ook al gebeurd)

- Internationaal via EVD/EZ/Ambassade netwerk (wat eigenlijk nu ook al gebeurd)

 

Alle andere borrels en seminars via de bestaande stichtingen en verenigingen, en anders maar niet!

 

P.s. Waarom kan de belastingdienst wel hele goede voorlichting en hulp geven zonder dat ik daar een vast bedrag per jaar voor betaal? Heel simpel hoe beter advies de BD geeft hoe meer centjes er in de schatkist komen.... zeg maar win-win ipv van de Kvk : min-min

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

 

Ik denk het simpel niet betalen niet gaat werken omdat ze zonder een Rechter te bezoeken alle Executoriale Acties kunnen ondernemen. Zoals al eerder gepost er komen steeds meer stemmen op in de politiek om de KvK structuur aan te passen.

 

Misschien een gekke benadering :

 

Incasso geven ze toch uit handen aan een gerechtsdeurwaarder ?

Je betaald toch per jaar vooruit ?

 

Per 30 juni zouden kvk en lid geen rente voordeel hebben op de factuurbetaling, zou dus redelijkerwijs de uiterste betaaltermijn moeten zijn.

Vreemd dat je executoriale acties kunt ondernemen op een termijn die nog niet verstreken is en waarvoor je nog geen diensten hebt geleverd. Mag een gerechtsdeurwaarder hier aan meewerken ?

De betaling is verplicht gesteld, waarom krijg je dan geen geld terug als je tijdens het jaar uitschrijft ? Of heb je hier wel recht op, maar hebben de opgeheven bedrijven dit nooit ontvangen ? Teveel betaalde heffingen krijg je toch ook terug ?

 

Misschien dat gezamenlijke acties die kvk motiveren tot anders handelen meer resultaat geven dan wachten op de politiek.

 

 

Groetjes,

Roland

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Ik denk het simpel niet betalen niet gaat werken omdat ze zonder een Rechter te bezoeken alle Executoriale Acties kunnen ondernemen. Zoals al eerder gepost er komen steeds meer stemmen op in de politiek om de KvK structuur aan te passen.

 

Misschien een gekke benadering :

 

Incasso geven ze toch uit handen aan een gerechtsdeurwaarder ?

Je betaald toch per jaar vooruit ?

 

Per 30 juni zouden kvk en lid geen rente voordeel hebben op de factuurbetaling, zou dus redelijkerwijs de uiterste betaaltermijn moeten zijn.

Vreemd dat je executoriale acties kunt ondernemen op een termijn die nog niet verstreken is en waarvoor je nog geen diensten hebt geleverd. Mag een gerechtsdeurwaarder hier aan meewerken ?

De betaling is verplicht gesteld, waarom krijg je dan geen geld terug als je tijdens het jaar uitschrijft ? Of heb je hier wel recht op, maar hebben de opgeheven bedrijven dit nooit ontvangen ? Teveel betaalde heffingen krijg je toch ook terug ?

 

Misschien dat gezamenlijke acties die kvk motiveren tot anders handelen meer resultaat geven dan wachten op de politiek.

 

 

Groetjes,

Roland

 

 

 

Helaas is het zo niet! Je betaald vooruit; punt.

Er zal altijd gezegd worden dat de bijdrage hier ook op gebaseerd is.

Vergeet niet dat KvK zich al veel beter gedraagt (o.a. kleinere organisatie) dan voorheen

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Ok dan wat cijfers, zie ook bijlage.

 

Een paar jaar geleden ontving de KvK tenminste 1,1 miljoen per jaar puur en alleen voor het opslaan van PDF's

algemene voorwaarden (niet alle kvk's meegerekend) daarbij ontvangen ze nog geld voor het opvragen van deze documenten.

 

Dit is typerend voor het handelen van de KvK! Heel veel geld rekenen voor iets wat veel minder kost om vervolgens het geld voor hun hobbys te gaan gebruiken. Ze vergeten dat ze een zgn NUT(S) functie moeten hebben

Schermafbeelding_2011-05-24_om_10_41_05.thumb.png.18175df536c72c30ba113c7e46e16ab4.png

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Topic was toch juridische gevolgen ?

 

Mijn reactie samengevat :

Zijn die er ?

Kun je deze gezamenlijk beïnvloeden, aangezien iedereen aanneemt dat je vooruit dient te betalen en executoriale acties terecht zijn als je dit niet zou doen.

 

Groetjes,

Roland

 

 

Link naar reactie
  • 0

Topic was toch juridische gevolgen ?

 

Mijn reactie samengevat :

Zijn die er ?

Kun je deze gezamenlijk beïnvloeden, aangezien iedereen aanneemt dat je vooruit dient te betalen en executoriale acties terecht zijn als je dit niet zou doen.

 

Groetjes,

Roland

 

 

 

 

Ja die zijn er, o.a. uitschrijving en beslaglegging etc

Nee, je zou het individueel voor de rechter kunnen brengen, 0,0001% kans van succes! En wat is in vredesnaam mis met voorruit betalen? Ik doe helemaal niets als ik niet voorruit betaald ben, mijn rijbewijs word niet aangevraagd als ik niet voorruit betaal, als ik wil vliegen betaal ik ook eerst en dan maar afwachten of ik -ooit- aankom en ik krijg ook geen kroket uit de muur als ik er eerst geld in gooi.

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 249 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.