• 0

voice logging

Voor een artikel zoek ik ondernemers die gebruik maken van call-recorders of voice-logging (het opnemen van in- en uitgaande gesprekken). Vragen die ik hierover heb:

 

- Wat voor systemen zijn in gebruik?

- Zijn medewerkers ervan op de hoogte dat gesprekken worden vastgelegd?

- Waar wordt voice-logging in de praktijk voor gebruikt?

 

Bvd.

 

groet, groet,

 

L. Lammers,

journalist

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik maak zelf geen gebruik van voice-logging.

 

Het meeste wordt voice-logging gebruikt bij call-centers en dan met name om regelmatig te checken of de medewerkers hun taken wel goed doen. In principe zouden de medewerkers hiervan op de hoogte moeten zijn, maar in de praktijk weet ik dat dit niet altijd gebeurt.

Bij call-centers moet je ook denken aan bijvoorbeeld de grotere incasso-bureaus.

Verder wordt voice-logging natuurlijk ook gebruikt bij onze bigbrother de politie, maar dan juist om de andere partij op te nemen.

Systemen zijn zeer divers, je kunt denken aan digitale opslag, ik geloof dat Siemens hier systemen voor heeft ontwikkeld, en je hebt natuurlijk de aloude bandrecorder.

 

Een ander fenomeen, en dat is iets gemener, is dat sommige louche bedrijven voicelogging gebruiken om van jou bepaalde antwoorden te krijgen waar ze later hun vragen voor gaan plakken...

Deze praktijken waren zo'n 5 jaar geleden zeer gebruikelijk in de verkoop van advertenties in niet bestaande bladen..... :-\

Egbert Punter

Link naar reactie
  • 0

voice logging is verplicht bij alle leden van Euronext. Banken, verzekeringsmaatschappijen en callcenters zijn met name de branches waar voice logging wordt gebruikt. Kijk eens op www.gespreksopname.nl voor meer info. Ook zijn daar downloads te vinden t.a.v. de wetgeving in relatie tot het opnemen van telefoongesprekken.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Bij de motorola helpdesk kreeg (ik weet niet hoe het nu zit) ook de klant te horen dat het gesprek mogelijk werd opgenomen voor evaluatie, test e.d.

Link naar reactie
  • 0

Om als prive persoom niet al te omslachtig vanaf je mobiele of vaste lijn te loggen kan je

www.tapecall.net gebruiken.

 

Een 0900 nummer waarbij je een paswoord krijgt om het gesprek te downloaden van hun website. Goeie kwaliteit.

 

Maar let wel op de wetgeving, officieel mag je volgens mij alleen tapen als je het van tevoren kenbaar maakt. Daarnaast zijn logs nog geeneens wettelijke bewijslast.

 

doe wat alleen jij kan doen

Link naar reactie
  • 0

Even dit draadje weer leven in blazen : ik kom de laatste tijd steeds meer mensen, artikelen en verhalen tegen over "Voice Logging".

 

Logisch natuurlijk : het wordt steeds minder logisch gevonden dat je iemand belt en dat die iemand je alleen een offerte of brochure kan sturen. Waarom dan geen transactie toestaan ?

 

En daar komt Voice-logging om de hoek kijken : door goed vast te leggen dat iemand zich identificeert en hoorbaar toestemming geeft om een transactie aan te gaan, kunnen ondernemers en bedrijven zich veel moeite besparen. Het wordt zo een beetje een verbale website.

 

Maar dan de ervaring ! Nu we nog even moeten wachten met VoiceOver IP-callcenters, wil ik nog een keer vragen :

 

Wie heeft er ervaring mee ? Do's & Don'ts ?

Link naar reactie
  • 0

Wie heeft er ervaring mee ? Do's & Don'ts ?

 

over spulletjes voor voice logging:

 

er is een zeer uitgebreid aanbod aan 'spulletjes' voor de professionele markt als callcenters en financiele instellingen;

 

en tegenwoordig een ruim aanbod voor de markt die op dat vlak zich iets minder kunnen permitteren, zoals kleine advocatenkantoren en 'winkels op afstand', bijvoorbeeld het aanbod van Vidicode (http://www.vidicode.nl/);

 

maar voice logging is ook heel goedkoop te realiseren met bijvoorbeeld de open source PBX Asterisk (geschikt voor zowel VoIP als 'gewone' telefonie)

Link naar reactie
  • 0

Met het besef dat deze topic als laatste reactie 4 september 2005 heeft toch de vraag:

 

1/ Is voicelogging in een zakelijk gesprek toegestaan en

2/ moet je daarbij degene die je belt informeren dat het gesprek wordt opgenomen?

 

Hoe staat het (wel of niet toestaan) wettelijk omschreven. Dit afgezien van het wel of geen stijl vinden van voice-logging.

 

Met groet,

Rick

 

NewContacts, call support. Expert in b2b telemarketing en adresbestanden.

Link naar reactie
  • 0

Een klant van mij is leverancier van Voicerecording apparatuur. En wat ik begrepen heb van hem is dat in Engeland nu een grote stap wordt gemaakt om dit te verplichten in alle zakelijke/bedrijfsmatige telecommunicatie. Voor hem dus ook een goede keuze om zijn pijlen te richten op deze markt, en de ontwikkelingen daar zijn mooie praktijk ervaringen om te volgen.

 

Als ik zo een beetje lees op internet is de omschrijving daar, dat er dat er redelijkerwijs duidelijk gemaakt moet worden dat het gesprek opgenomen wordt. Dus een beetje vaag is dat wel.

link

 

Ik moet deze maand toch eens op de koffie bij deze klant, zal ik nog eens vragen hoe het er mee staat.

 

Mijn persoonlijke ervaring is met een energie leverancier welke mijn vrouw tijdens werktijd een nieuw contract heeft aangesmeerd. In het gesprek praten over een vrijblijvende offerte, en wanneer deze opgenomen wordt alleen de bevestigende antwoorden opnemen en deze koppelen aan contract vragen. Wij hebben een beetje stennis lopen maken en uiteindelijk een cd ontvangen met het gesprek welke zij gebruiken voor legaliteit. En dat gesprek is totaal anders dan dat mijn vrouw hem heeft gevoerd. Maar bewijs dit maar eens...

 

En dat vind ik het enge aan digitalisering. Vervelende verkopers zal je altijd houden, maar digitaal is er nog zodanig te rommelen dat dit naar mijn mening de oude handtekening niet vervangt.

 

Micha

 

 

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
  • 0

En dat vind ik het enge aan digitalisering. Vervelende verkopers zal je altijd houden, maar digitaal is er nog zodanig te rommelen dat dit naar mijn mening de oude handtekening niet vervangt.

 

Micha

Een specialist kan net zo goed zien dat er in een audiobestand is geknipt als dat een anders specialist kan zien of dat een handtekening vals is.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Met het besef dat deze topic als laatste reactie 4 september 2005 heeft toch de vraag:

 

1/ Is voicelogging in een zakelijk gesprek toegestaan en

Ja

2/ moet je daarbij degene die je belt informeren dat het gesprek wordt opgenomen?

Nee.

 

Volgt uit jurisprudentie van de Hoge Raad uit de jaren '70. Wat niet mag, maar geen strafbaar feit is, is inbreuk maken op de persoonlijke levenssfeer (denk aan geluidsopnames in een echtscheidingskwestie), het opnemen van een gesprek waaraan de opnemer zelf niet deelneemt, is een strafbaar feit.

Link naar reactie
  • 0

Misschien moet ik voor de grap maar eens de bestanden eens goed gaan bekijken. Ik heb vroeger zelf nog wel eens veel gespeeld met audio bewerking.

 

Ik zeg dit niet en je hebt het dus niet van mij...

Maar misschien heeft mijn vrouw haar verhaal wel aangepast? ;)

 

Micha

 

 

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
  • 0

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
  • 0
Een specialist kan net zo goed zien dat er in een audiobestand is geknipt als dat een anders specialist kan zien of dat een handtekening vals is.

En die specialist inhuren kost dan weer meer dan het abonnementje wat ze je aangesmeerd hebben.

 

 

 

Het wachten is dan op een telefoon met een achtergrondgeluidje, bijvoorbeeld een webstream van je favoriete radio zender.

 

Of gewoon; "wacht even dan zet ik de radio iets harder". ;D

Link naar reactie
  • 0

[knip]

Bij een aantal rechtszaken over advertentie fraude was de rechter van oordeel dat een fragment van een telefoongesprek onvoldoende inzage geeft over wat er telefonisch is besproken. Pas indien het gehele gesprek, dus van begin tot eind kan worden beluisterd is er iets zinnigs te zeggen over de inhoud volgens deze rechter.

Zie ook dit bericht op de website van het Steunpunt Acquisitiefraude (SAF) dat zich bezig houdt met het bestrijden van deze vorm van fraude:

 

http://www.fraudemeldpunt.nl/nieuwsbericht/Vonnis_ondernemer_wint_zaak_van_Uitgeverij_Sport_Nederland

 

In de uitspraak staat bij punt 5.2 met zoveel woorden dat een gedeeltelijk opgenomen gesprek niet voldoende duidelijkheid geeft over wat er is besproken en afgesproken.

 

mod-edit:spam verwijderd, lees svp de gebruiksregels

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 240 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.