• 0

Grote vordering na opheffen faillissement

HELP!

 

Wie kan mij helpen met het volgende. De gevolgen van de recessie hebben wij goed gemerkt, en op 19 augustus 2008 hebben wij onze winkels moeten sluiten. Omdat we zaten met een rest schuld heeft een leverancier op 19 november 2008 alsnog het faillissement aangevraagd wat toen ook is uitgesproken. Onze (man/vrouw) bedrijfsvorm was een VOF, met voor beiden indentieke voorwaarden. Mijn, opdat moment al ex vrouw, heeft tegen de curator gezegt dat ze weinig tot niets deed in de winkel, wat overigens totaal niet het geval was, en heeft zonder zaken te onderzoeken "het voordeel van de twijfel" gekregen zoals de curator dat noemt, en is in de schuldsanering terecht gekomen. 1 september 2012 zal zij dan klaar zijn met alle ellende van dit faillissement. Ik heb hard gevochten om ook in de schuldsanering te komen, maar de curator wilde dit niet omdat de boekhouding niet op orde was ten tijde van de sluiting. Op 2 februari van dit jaar is het faillissement voor mij opgeheven, en had ik de hoop dat er zich geen schuldeisers zouden melden.

 

Heden, 11 mei 2011 heeft Solveon, namens de ABN AMRO, de openstaande schuld bij mij neergelegd met het verzoek dit binnen 14 dagen te voldoen. Het gaat hierbij om 2 vorderingen. Eén van 56.000,00 en één van 28.500,00 kortom een totaale vordering van maar liefst 84.500,00

Ik heb een baan, met 1600,00 netto in de maand waarvan ik na aftrek van alle vaste lasten 500,00 overhoud om van te leven.

 

Ik wil zsm contact opnemen met Solveon, en mij vraag is of iemand ervaring heeft met dit soort situaties en wat zou ik hiermee kunnen? De totale vordering is door mijn persoontje in dit leven nooit meer te verdienen.

Kan ik richting Solveon een voorstel doen? of zijn er andere alternatieven... iedere vorm van informatie is welkom, want ik zie het op deze manier niet meer zitten.

 

Graag jullie reactie,

Rene

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

25 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account

Je hebt in die drie jaar geen poging ondernomen om de boekhouding af te ronden en alsnog wsnp aan te vragen?

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Beste Danny.

 

Allereerst bedankt voor je reactie. De curator heeft direct aangegeven dat er voor mijn geen schuldsanering zou komen. Ik heb de boekhouding, inmiddels 2 jaar geleden onder gebracht bij het ROZ te Hengelo, en tot aan de dag van vandaag is deze niet afgerond.

 

Dit even terzijde.

 

Heb je een suggestie m.b.t. het bedrag, want alle mogelijkheden bij de curator zijn niet meer van toepassing, en het bedrag staat nu, en hiervoor dien ik met een oplossing te komen. Ik heb net gerekend dat ik er 30 jaar over zal doen als ik 250,00 per maand ga betalen, wat uberhaupt niet mogelijk is, maar puur als richtlijn. Hoe gaan anderen om met dit soort vorderingen?

 

m.v.g

Rene

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Waarom zou het roz jou boekhouding moeten afronden? Zij zijn geen accountant hoor .

 

Lijkt me dat je flink de tijd hebt gehad daar iets mee te doen en anders wordt het nu tijd je boekhoudiing daar op te halen.

 

Je hebt 500 in de maand over dus een boekhouder vindt je wel. Anders zal solveon zeer binnenkort bij je baas op de stoep staan...

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Hallo Danny,

 

Nou, het ROZ is wel degelijk een o.a. boekhoudkantoor van de gemeente Hengelo. In opdracht van de curator is daar alles naar toe gegaan om verwerkt te worden tot jaarcijfers welke ingedient moeten worden bij de belastingdienst.

Vorig jaar mei hebben ze aangegeven bijna rond te zijn en de cijfers in te dienen. Recent kreeg ik van de SVB een aanslag premie AOW over 2006 welke betaald diende te worden. Ik was verbaasd over deze aanslag en heb toen contact opgenomen met het ROZ om te informeren hoe dit kon. Met schaamrood op de kaken vertelde men dat ze er niets meer mee gedaan hadden. Nu gaan ze het alsnog afronden en de cijfers indienen.

 

Maar goed, allemaal rand informatie. Ik zit met een vordering van 85.000,00 en zoek, hoe goed de andere info ook bedoelt is, echt naar een oplossing voor DIT probleem.

 

M.v.g

Rene

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Je kan proberen een minnelijke regeling op te zetten op basis van je loondienstverband. Dit is een voorstel wat altijd voor de wettelijke schuldsanering moet worden voorgesteld. De bedragen komen redelijk overeen. Je kan proberen dit voor te stellen in de hoop dat solveon het accepteert . Dan hoef je geen wsnp aan te vragen en ben je na het minnelijke traject van 36 maanden ook schuldenvrij.

 

Danny

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Hallo Danny,

 

Nou, het ROZ is wel degelijk een o.a. boekhoudkantoor van de gemeente Hengelo. In opdracht van de curator is daar alles naar toe gegaan om verwerkt te worden tot jaarcijfers welke ingedient moeten worden bij de belastingdienst.

Vorig jaar mei hebben ze aangegeven bijna rond te zijn en de cijfers in te dienen. Recent kreeg ik van de SVB een aanslag premie AOW over 2006 welke betaald diende te worden. Ik was verbaasd over deze aanslag en heb toen contact opgenomen met het ROZ om te informeren hoe dit kon. Met schaamrood op de kaken vertelde men dat ze er niets meer mee gedaan hadden. Nu gaan ze het alsnog afronden en de cijfers indienen.

 

Maar goed, allemaal rand informatie. Ik zit met een vordering van 85.000,00 en zoek, hoe goed de andere info ook bedoelt is, echt naar een oplossing voor DIT probleem.

 

M.v.g

Rene

 

Rand informatie??? Dit is DE reden van je afwijzing en jij vind het randinformatie....

 

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

OK, en hoe kom ik aan informatie over hoe dit werkt, en hoe moet ik dit voorstel doen naar Solveon?

Kan ik ook een (deel) bedrag ineens betalen, zodat ik er vanaf ben? Ik heb wel eens gehoord dat men een voorstel doet van 15 of 20% van de vordering. Indien dit mogelijk zal zijn zou ik op zoek kunnen gaan naar mensen die me dat bedrag willen lenen, of eventueel mijn werkgever vragen.

Link naar reactie
  • 0

Ja, ik vind het idd randinformatie, want dat is niet de vraag. Ik ben op zoek naar een oplossing voor de vordering.

Terug gaan in de tijd, en alles wat anders had gemoeten, is achteraf, niet onbelangrijk, maar het helpt me niet bij deze vordering.

Ik heb een zeer zware tijd gehad, en ben blij dat ik enigzins boven jan ben. Nu komt er 85.000,00 op m'n bord, en dat wil ik oplossen.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Ja, ik vind het idd randinformatie, want dat is niet de vraag. Ik ben op zoek naar een oplossing voor de vordering.

Terug gaan in de tijd, en alles wat anders had gemoeten, is achteraf, niet onbelangrijk, maar het helpt me niet bij deze vordering.

Ik heb een zeer zware tijd gehad, en ben blij dat ik enigzins boven jan ben. Nu komt er 85.000,00 op m'n bord, en dat wil ik oplossen.

 

Deze,voor jou randinformatie, zal elke erkende schuldhulpverlener willen zien om te kunnen beoordelen of dit daadwerkelijk de enige schuld is...

 

 

Dus deze randinformatie is wel degelijk de sleutel tot de oplossing.

 

 

@hl

 

Wellicht voor de lezers een mooie case waaruit blijkt dat de optie van een aantal gerespecteerde leden dat een faillissement wordt geprefereerd boven een faillissement niet de juiste is. Deze zaak toont dat maar weer is aan....

 

Link naar reactie
  • 0

Lees ik uit deze woorden dat ik voor mijn vordering ook terecht kan bij een "schuld hulpverlener"? En zo ja, waar kan ik deze vinden?

 

Wat bedoel je overigens met de laatste zin, welke voor mij geen helder nederlands is.

 

Wellicht voor de lezers een mooie case waaruit blijkt dat de optie van een aantal gerespecteerde leden dat een faillissement wordt geprefereerd boven een faillissement niet de juiste is. Deze zaak toont dat maar weer is aan....

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Dan in helder Nederlands.

 

Je hebt nu 10 topics geopend over je problemen de laatste 3 jaar. Waarom laat je in hemelsnaam je boekhouding 2 jaar liggen ? Sta daar gdv morgen op de stoep en doe wat je 2 jaar geleden had moeten doen. Spijkers met koppen slaan en niet weer je laten wegsturen. Neem je tent,eten,water en een boekje mee en ga niet eerder weg voordat je zwart op wit hebt staan dat je boekhouding binnen 2 weken klaar is. Mits uiteraard dat ze je beloofd hebben te helpen ermee.....

 

 

 

Zonder boekhouding = geen kans op aanmelden schuldhulpverlening = aankomend loonbeslag voor aankomende 85k.

 

Helder Nederlands?

 

Danny

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Blijkbaar is solveon niet de enige schuldeiser. Je zegt eerder veel meer schuld te hebben. Dat zij zich nog niet hebben gemeld betekend niet dat ze niet komen... Dus alleen solveon oplossen is weer halve oplossingen bedenken.

 

Danny

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

1. Boekhouding zsm op orde brengen.

2. Alle schulden zowel zakelijk als privé in kaart brengen.

3. Melden bij schuldhulpverlening in de gemeente waar je staat ingeschreven om een aanvraag wsnp te doen. Zij zullen het traject opmaken en eerst starten met een minnelijke regeling op basis van je loondienst verband. Slaagt dit niet dan kan er een aanvraag wsnp worden ingediend .

 

Danny

 

Edit:

Stuur solveon een brief waarin je aangeeft wat de situatie is. Vraag 3 maanden uitstel om orde op zaken te kunnen stellen. Blijf in contact met ze.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Mijn eigen aanvraag om in de wsnp te komen is door de rechtbank afgewezen. Volgens mijn gegevens kan ik die pas over 10 jaar weer aanvragen. klopt dit?

 

Waarom blijf je onvolledige info geven?waarom zeg je dit niet in je startpost??

 

Wanneer is dat geweest en wat was de afwijzingsgrond?

 

Danny

Link naar reactie
  • -1

Ik heb een sinds vanavond een brief op de mat liggen. Mijn eerste reactie is hoe los ik dit op, en op die vraag wil ik graag een helder en duidelijk antwoord. Ik vroeg in een eerder bericht ook of ik een voorstel kon doen van bijv. 15 of 20% van de gehel vordering. Helaas geen reactie op gekregen. Ben hier benieuwd na. Ik zou eventueel via vrienden of kennissen een bedrag kunnen lenen om dit te voeldoen.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Wat heeft het voor zin om 1 partij een aanbod te doen?

 

Verder zijn al je vragen hier beantwoord maar als je steeds met andere info komt wordt het onmogelijk voor ons. Je geeft ook geen antwoorden op mijn vragen. Je ontwijkt vragen. Je hebt niks aan halve antwoorden omdat je halve info geeft,op deze manier ga je net als 3 jaar terug,over 3 jaar weer dezelfde vragen stellen.

 

Ik heb een poging gewaagd,wellicht anderen hier die je nog kunnen helpen.

 

Succes ermee.

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Beste,

 

Ik heb daar een uitdraai van, deze wil ik wel mailen, maar waar naar toe? Op dit moment is Solveon/ABN AMRO de enige die een vordering heeft toegezonden.

 

De reden dat de wsnp is afgewezen heeft te maken met dat men het advies van de curator heeft overgenomen. Ik heb ook bezwaar aangetekend en ben voor hoger beroep naar de rechtbank te Arnhem geweest. Hier kreeg ik nog meer verwijten zoals, dat wij geen 2e winkel hadden moeten open.

Mijn eigen advocaat vind de beweegreden volstrekt onterecht, maar ik kon niet verder of hogerop, en heb het met die uitspraak moeten doen.

Link naar reactie
  • 0

De reden dat de wsnp is afgewezen heeft te maken met dat men het advies van de curator heeft overgenomen. Ik heb ook bezwaar aangetekend en ben voor hoger beroep naar de rechtbank te Arnhem geweest. Hier kreeg ik nog meer verwijten zoals, dat wij geen 2e winkel hadden moeten open.

Mijn eigen advocaat vind de beweegreden volstrekt onterecht, maar ik kon niet verder of hogerop, en heb het met die uitspraak moeten doen.

 

Ja,ja, het advies is me wel duidelijk, maar wat was de achterliggende argumentatie van de curator om dat advies te geven ? Geef dat nu eens duidelijk aan aub.

 

De reden dat ik vroeg hoeveel schuldeisers er daadwerkelijk zijn, is niet voor niets. Als je met Solveon tot een afspraak zou kunnen komen, mag het niet zo zijn dat er achteraf nog een aantal "konijnen" uit de bekende hoed komen vallen met de vraag: mag ik ook nog effe vangen. Hopelijk is het voor jou nu duidelijk dat een halfbakken oplossing géén oplossing is.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Maar wat is nu de oplossing? wat zou je doen als je in mijn situatie zat? Waar moet ik beginnen?

De oplossing wil je niet zien, maar het antwoord op jouw vraag heb ik hierboven al gegeven.

 

Wat voor jou lastig is, is dat voor een goed voorstel, je aan Solveon je hele schuldenpositie in kaart zult moeten brengen en dus ook je boekhouding - alsnog - op orde zult moeten hebben.

 

En een nieuwe toelating WSNP is wel degelijk mogelijk. Alleen als je in de WSNP hebt gezeten, is een toelating binnen 10 jaar niet mogelijk.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 287 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.