• 0

groei beveiligingsbedrijf

Hallo

 

 

Ik zit in de beveiligingssysteem sector, Sinds 10 jaar heb ik mijn bedrijf wat erg succesvol is.

 

2 jaar geleden heb ik mijn bedrijf doorgeschoven waardoor er een tussenholding is ontstaan, De situatie was dus vanaf dat moment:

 

Privé holding

 

Tussenholding super beveiliging bv

 

Werkmij super beveiliging bv

 

Ik heb toen meteen de werkmij veranderd in super beveiliging Brabant bv, en ik heb een aantal branchegenoten in Utrecht, Limburg Zeeland en zuid-Holland overgenomen, Deze hangen nu allemaal onder de tussenholding, De meeste zijn al een soort franchise van de tussenholding(zelf naam met toevoeging van de regio, zelfde website, zelfde uitstraling)En de rest wordt dit op zeer korte termijn.

 

 

Nu zat ik er aan te denken om een inkoop bv op te starten die meteen onder de tussenholding hangt en die ergens in Utrecht een magazijn huurt.

 

Deze inkoop bv zal dan namens alle franchise bedrijven gaan inkopen, Dit door middel van een centraal systeem, verkopers op locatie bestellen hun producten in het systeem, en vervolgens word in Utrecht de spullen besteld bij de leverancier, afgeleverd en hun dragen zorg voor het bezorgen van de spullen bij het regiokantoor.

 

Hiervoor zal ik personeel moeten aannemen, namelijk minimaal een secretaresse die alle bestelling van de regiokantoren omzet in bestellingen bij de leverancier, een iemand die pakketen van de leverancier aanneemt, controleert, en sorteert en klaar zet voor de chauffeur,en een chauffeur die de pakketen naar de regiokantoren brengt.

 

 

Heeft iemand hier ervaring mee? Iemand tips? Zijn er belasting technisch nog valkuilen?

 

 

Ik zoek wel hulp bij mensen die mij serieus nemen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Waarom wil je inkoop ook fysiek centraliseren? (welkom op higherlevel trouwens)

 

De beoogde inkoper kan toch een mantelcontract/raamovereenkomst afsluiten met de betreffende leverancier op het gebied van prijzen, leveringscondities, kwaliteit, kortingen etc en vervolgens de franchisers zelf laten inkopen met levering door leverancier op locatie?

 

Hoogstens de papierstroom ten dele centraliseren zodat je als inkoopbv zicht houdt op de volumes en kosten

 

Door zelf de logistiek te hand te nemen vanuit inkoopbv naar franchisers doe je een deel van je verwachte besparingen alweer teniet.

 

Zo werkt de overheid ten dele, maar ook private inkoopbureau's of brancheinkoopbureau's zoals de mij bekendste, de E/D/E doen alleen zelf de logistiek als het enorme voordelen oplevert om zelf voorraadhoudend te zijn

 

 

Link naar reactie
  • 0

Waarom wil je inkoop ook fysiek centraliseren? (welkom op higherlevel trouwens)

 

De beoogde inkoper kan toch een mantelcontract/raamovereenkomst afsluiten met de betreffende leverancier op het gebied van prijzen, leveringscondities, kwaliteit, kortingen etc en vervolgens de franchisers zelf laten inkopen met levering door leverancier op locatie?

 

Hoogstens de papierstroom ten dele centraliseren zodat je als inkoopbv zicht houdt op de volumes en kosten

 

Door zelf de logistiek te hand te nemen vanuit inkoopbv naar franchisers doe je een deel van je verwachte besparingen alweer teniet.

 

Zo werkt de overheid ten dele, maar ook private inkoopbureau's of brancheinkoopbureau's zoals de mij bekendste, de E/D/E doen alleen zelf de logistiek als het enorme voordelen oplevert om zelf voorraadhoudend te zijn

 

 

Het voordeel wat er mee behaald word is dat leveranciers alleen nog maar bij grote bestellingen van een bedrijf korting geven(is op te lossen door met de holding te kopen) maar ze weigeren om het naar meerdere adressen te sturen.

 

Daarnaast heb ik met een recente overname in zeeland gemerkt dat het als in verhouding klein bedrijf lastig is om een klant relatie te krijgen met de leveranciers, Van de bekende merken kreeg ik of geen reactie, of een reactie waaruit blijkt dat we te klein zijn, De leveranciers richten zich steeds meer op de big ass alarm bedrijven, zoals nuon en essent .

Ik zoek wel hulp bij mensen die mij serieus nemen.

Link naar reactie
  • 0

 

Hiervoor zal ik personeel moeten aannemen, namelijk minimaal een secretaresse die alle bestelling van de regiokantoren omzet in bestellingen bij de leverancier, een iemand die pakketen van de leverancier aanneemt, controleert, en sorteert en klaar zet voor de chauffeur,en een chauffeur die de pakketen naar de regiokantoren brengt.

 

Heeft iemand hier ervaring mee? Iemand tips? Zijn er belasting technisch nog valkuilen?

 

 

Beste beveiligingsbedrijf,

 

Waarom personeel (bijvoorbeeld een secretaresse) aannemen? Werd het werk tot op heden (contracteren en afroepen van leveringen )vanuit de regiokantoren gedaan?

 

Wellicht is het dan ook een optie dat iemand vanuit een regiokantoor vooralsnog deze taken erbij kan nemen voor het gezamenlijk bundelen van de inkoop.

 

Veel succes!

Robrecht

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 101 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.