• 0

Hoe 'bekend' worden op internet

Hallo allemaal,

 

Ik zal me even voorstellen aangezien dit mijn eerste post wordt.

Ik ben Patrick Heijmans en heb al enige tijd een online winkel.http://www.re-played.com

Het is een uit de hand gelopen hobby en ben nu ook bezig om deze uit te gaan breiden.

He enige probleem waar ik steeds mee zit is dat ik niet gevonden dus bekend wordt door internetten Nederland (en de rest v/d wereld)

 

Omdat ik niet financieel in staat ben om grote campagnes op te starten ben ik dus op zoek naar een relatief goedkope manier om bekend te worden.

 

Heeft hier iemand ervaring mee of suggesties ?

 

Alvast bedankt.

Patrick

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

23 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ga o.a. eens langs bij wat startpagina(kabel etc)-dochters voor een gratis vermelding...

Plaats oproepjes bij gratis marktsites, hang flyers op op scholen (volgens mij de grootste doelgroep) etc etc...

 

Dit is wat ik zo 123 kan bedenken, maar eigenlijk is dit een vraag waar Joost zijn Guerillamarketing kan bewijzen.... 8)

Egbert Punter

Link naar reactie
  • 0

Hi welkom op het forum.

 

Op een shoe string budget is het belangrijk om te weten hoeveel tijd je hebt. Als je voor weinig geld bekendheid wilt scoren dan kan je er op rekenen dat het véél tijd gaat kosten ;)

 

Zoekmachines zijn de meest krachtige direct verkeer generators momenteel volgens mij. Zorg dat je je listing serieus neemt, onderzoek je resultaten, werk met dingen zoals ad-words van google (die kosten zijn goed in de hand te houden).

 

Er zijn legio andere manieren om in ieder geval een meer stabiele positie online te krijgen, deze basis gaat je zeker helpen in toekomstige groei. Met een stabiele positie bedoel ik link bekendheid in jouw hoekje van het net. Zorg dat alles wat relevant is naar jouw linked.

 

Dan zijn er nog legio andere dingen, maar die zijn weer afhankelijk van tijd. Hoeveel tijd ben je van plan per week te besteden aan je site's bekendheid?

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Een klant van mij wou ook bekendheid krijgen met z'n website, die heeft toen o.a. ook op z'n auto het adres van z'n site gezet. Meerdere klanten hebben inmiddels dit gedaan, en het haalt je bezoekersaantallen heel erg omhoog.

 

Daarnaast inderdaad startpagina's, goed in google, Ilse, Altavista, Lycos etc. staan is belangrijk. Bij Google wordt het aantal links naar een site bekeken, dus zorg dat je dus op zoveel mogelijk sites vermeld staat. Dan komen de bezoekers vanzelf.

 

Succes!

Groet, Victor. 8)

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Het standaard werk heb ik dus al gedaan:

aanmelden bij meerder zoekmachine's, links ruilen etc.

 

Adverteren op marktplaatsen is bijna niet mogelijk omdat je hier als bedrijf zijnde gewoon verwijderd wordt.

 

Ik wil er best wel wat tijd in steken zrski.

gemiddeld ben ik 'de hele dag' en avond op internet dus kan ik vast wel een gaatje vinden om wat te proberen.....

 

Link naar reactie
  • 0

Dan zou ik als eerste een uitgebreid overzicht maken van je markt. Wat voor concurrenten heb je, hoe zien hun posities en sites er uit, waar zijn zij bekend, welke prijsvergelijkers maken ze gebruik van (kan nog steeds niet geloven dat ik die vergeten was, reusje voor Ben ;)), etc.

 

Zodra je het speelveld goed in kaart heb ga je kijken naar gaten, zwaktes en oppertunities. Daaruit kan je een plannetje bouwen met een aantal gerichte acties.

 

Is een berg met (saai) werk, maar als het af is heb je er enorm voordeel van.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Ik sluit me helemaal bij Zrski aan. Zorg dat je eerst een goede basis/strategie opbouwt. Want dan kun je het beschikbare budget (hoe klein dan ook) veel efficiënter besteden. Misschien kun je je in het begin ook het beste richten op een kleine, maar winstgevende niche.

 

Ondertussen zou je misschien wel al wat kunnen sleutelen aan je website, die kan nog veel beter! Kijk eens nauwgezet hoe andere bekende websites het doen. Ga eens op zoek naar de gratis (maar geweldig goede) Gartner webevaluation tool, en kijk dan eens kritisch naar je shop. Dit kost wel wat tijd, maar geen geld.

 

Link naar reactie
  • 0

Even wat nuttige links voor je. Ik ben er zelf ook hard mee bezig, en langzaam maar zeker komt het van de grond om mijn eigen website hoog in zoekmachines te krijgen:

 

google.pagina.nl

jeroen.com

aanmeld.pagina.nl

 

Tip: software die je bij 100.000 zoekmachines aanmeldt, werkt niet betrouwbaar!

Edwin

Bratpack internetdiensten & internet marketing

www.bratpack.nl

Link naar reactie
  • 0
Heeft hier iemand ervaring mee of suggesties?

 

in de categorie suggesties: haal dat intro en de redirects er uit, je eerste pagina moet direct je producten bevatten of de zinsnedes die geindexeerd moeten worden. sommige zoekmachines komen niet door al die verwijzigingen heen en zullen je site dus niet indexeren. als ik het goed zie, opent jouw site middels een flash-object in een nieuw venster. dat werkt niet optimaal.

en adverteren op google is ook niet erg duur vind ik, dus kan je overwegen. zie https://adwords.google.nl/select/?hl=nl

Link naar reactie
  • 0

kijk, hier heb ik wat aan.

Ik zal kijken of ik dat intro in ieder geval weg kan halen, en mij eens goed ga concentreren op het toevoegen van mijn site bij de zoekmachines.

Ik las ook dat bijvoorbeeld Submit wolf niet echt betrouwbaar werkt.

Heeft hier iemand ervaring mee ?

 

groeten,

Patrick

 

Link naar reactie
  • 0

 

gemiddeld ben ik 'de hele dag' en avond op internet dus kan ik vast wel een gaatje vinden om wat te proberen.....

 

Denk eens aan viral marketing. Je maakt een gimmick, iets wat de mensen grappig vinden en naar elkaar opsturen.

In het meest extreme geval verkleed je je als kip die achter een webcam opdrachten doet zoals hier:

 

www.subservientchicken.com

 

Een ander voorbeeld zijn de veepers van Grolsch.

 

doe wat alleen jij kan doen

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Op zich is je intro mooi, maar msteer heeft een sterk punt dat je direct je producten moet tonen. Veel bezoekers klikken immers na een (te) lange intro al weg. Als ze deze al kunnen zien: niet iedereen heeft Flash of andere plug-ins.

 

Wat een, mijns inziens, belangrijk verbeterpunt van je website is, is het geven van informate over wat je doet en waarom je dat doet. Onder het menu Information staat helemaal niets over wie je bent, wat je doet en waarom je dat doet. Kortom, je positionering.

 

Ik heb een beetje rond gekeken op je website en nog steeds weet ik niet wat je nu werkelijk doet of waar je voor staat. Ruilen van media-houders? Verkopen van CD's/DVD's? Downloaden van ringtones en plaatjes?

 

Enfin, ik denk dat het eerste punt je positionering is. Wie ben je, wat doe je en welk voordeel hebben potentiële klanten als zij zaken met je doen.

 

Indien je dat duidelijk hebt, kun je je strategie bepalen, je doelgroepen kiezen en je doelgroepen effectief benaderen om meer bekendheid te krijgen én daarmee meer verkopen te genereren.

 

;D Beetje standaard, maar wel belangrijk.....

Link naar reactie
  • 0

Ik heb nog een paar praktische tips van dingen die me meteen opvielen:

 

  • Sommige stukken van de site zijn in het engels, andere in het nederlands en de menu-items zijn weer in de taal die je kiest. Niet doen, dat is verwarrend en het staat ook niet netjes.
     
  • Je hebt je logo rechtboven op je site staan. Uit onderzoek is echter gebleken dat mensen bij het bezoeken van een site eerst linksboven kijken. Het is dus beter om je logo linksboven neer te zetten.
     
  • Ik zie twee zoekmodules op de site, dat lijkt me een beetje nutteloos. Een lijkt me genoeg.
     
  • Langs de nieuwsitems zit erg veel witruimte. Misschien is het beter als je de twee verschillende categorieën langs elkaar zet, en ook nog iets meer naar boven plaatst.
     
  • Zoals Gooz hierboven ook al zei: maak duidelijk wat je nou aanbiedt. Biedt je nieuwe en tweedehandse dvd's aan tegen een goede prijs? Zet het dan duidelijk op je site, dan weet ik meteen wat deze winkel mij biedt (dit heeft natuurlijk weer te maken met je strategie, er kan niet vaak genoeg worden benadrukt hoe belangrijk dit is!).

 

EDIT:

Ik heb even de link opgezocht van de Gartner webevaluationtool:

Gartner webevaluationtool

 

 

Link naar reactie
  • 0
He enige probleem waar ik steeds mee zit is dat ik niet gevonden dus bekend wordt door internetten Nederland

 

Het is je hierboven al meer gesuggereerd, maar het is de basis van je bekendheid: maak een plan! (voor een half jaar bijvoorbeeld). Trek er even tijd voor uit om alle mogelijkheden en onmogelijkheden op een rij te zetten. Zo krijg je ook een idee van de tijdsinspanning en eventuele kosten.

 

Natuurlijk moet je site in orde zijn, net als je aanmeldingen bij zoekmachines en startpagina's. Maar denk vooral ook buiten internet, in de normale-mensen-wereld dus. Verzin iets op het idee 'klant werft klant', zo bouw je snel een groot netwerk op. Beplak je auto of fiets, laat foldertjes achter op plaatsen waar jouw doelgroep komt, versier een redactioneel artikeltje in de krant, etc. En lees de bijdragen in de discussies over guerrilla-marketing op dit forum om meer (en betere) ideeen op te doen. Maar in ieder geval: maak lawaai!

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik zie dat je shop op oscommerce draait.. daar is een mooie module voor waarmee je klanten korting kunt geven. Ik zou zeggen: geef iedere klant die zorgt voor een nieuwe bestelling een bepaalde korting, misschien kun je zo liefhebbers voor je laten werken.

 

Wat gevonden worden betreft: Ga voor jezelf na hoe iemand bij jouw site terecht zou moeten komen. Is dat via een zoekmachine, via referenties, via portals of misschien heel anders? Als je dat helder hebt, kun je doeltreffender adverteren.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou ook simpele flyers maken (of stickers) die je achterlaat bij alle (zo veel mogelijk) videotheken, bioscopen, theaters, platenzaken, dvdshops en game winkels.

Natuurlijk mogen jouw flyers daar niet zomaar blijven liggen, dus moet je die winkels waarschijnlijk een voordeel bieden. (Sommigen zullen nooit accoord gaan, omdat je een beetje concurrent bent)

 

Je zou ze kunnen aanbieden dat hun link op jouw pagina komt te staan.

Je kan bij die winkel waar je adverteert je inkopen gaan doen.. (cross selling)

Je kan klanten van de bioscoop of theater korting geven.. (voordeel voor bioscopen, winkels en theater)

Je kan een gezamelijke advertentie plaatsen (collaborate business) dat de goedkoopste dvd's bij x en bij jou liggen.

Je kan elkaars voorraden versterken en wellicht op langer termijn gezamelijk inkopen.

- Gezamelijke marketing acties houden.

 

Dit waren zomaar wat ideeen, ik denk dat je vooral met samenwerken een heel eind kunt komen...gewoon bedenken wat voor voordeel jij de winkels/bioscopen/theater etc kan bieden...

 

Succes! (Mail maar even als je een vraagje hebt, doe ik gratis)

Link naar reactie
  • 0

Ben nu de laatste hand aan het leggen met een businessplan.....pffff veel papierwerk.

 

Ook heb ik eindelijk het nieuwe logo ontworpen voor deze site en al een advertentie plan gemaakt en flyers gemaakt.

 

Wat Joost zegt lijkt me nog niet zo stom ;D

Dan zal ik het telefoonboek eens openslaan en gaan opzoeken waar ik wat kan ophangen.

 

Alleen het samenwerken ben ik een beetje huiverig voor.......

 

Verder gaat het hopelijk doe goede kant op......

 

 

Link naar reactie
  • 0

Waarom ben je huiverig voor samenwerken? Als je een zware steen van de ene kant van de tuin naar de andere moet tillen kan je twee dingen doen:

 

1) In je eentje de steen met tools en een hoop geweld proberen aan de andere kant te krijgen. (En mogelijk door je rug gaan)

 

2) Samen met anderen die steen op je dooie gemak naar de overkant rollen, en samen nog even een biertje drinken omdat je tijd en geld ove hebt...

 

Samenwerken moet wel zo zijn dat iedereen ervan profiteert en dan hoeft niemand huiverig te zijn.

Link naar reactie
  • 0

Als je het zo bekijkt dan heb je wel gelijk.

Maar ik denk als je zoiets wilt gaan doen dat je goede afspraken moeten maken met de andere partij zodat je geen scheve gezichten krijg.

 

Anders krijg je natuurlijk zoiets van, ja maar ik heb jou al x aantal klanten geleverd en jij nog niets......

 

Maar ook dit neem ik mee !

Link naar reactie
  • 0

"He enige probleem waar ik steeds mee zit is dat ik niet gevonden dus bekend wordt door internetten Nederland (en de rest v/d wereld)"

 

Om te beginnen kun je wat trefwoorden invullen en de zoekmachines

uitnodigen in de head van je html document. Ik zie niets van dit alles

in de source.

 

:-\

Link naar reactie
  • 0

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn website. Er zijn twee zaken waar je rekening mee moet houden:

1 - genereren verkeer naar je website toe;

2 - het verleiden van bezoekers van je website tot daadwerkelijke koop.

 

Hier zijn hele onderzoeken over gemaakt. Ik kan je helpen, maar dat gaat moeilijk via een forum als dit.

 

 

Bart

Link naar reactie
  • 0

Beste Patrick,

 

Aangezien wij een tijdje geleden voor een klant een soortgelijk concept, store voor t-shirts hebben opgezet is volgende misschien een idee om wat meer mensen naar je site te lokken.

 

Onze klant hebben we een store op Ebay laten openen, met de huidige kosten best betaalbaar.

 

Binnen deze store op Ebay kun je bijvoorbeeld een aantal leuke veilingen aanbieden en mensen wijzen op de andere produkten die ze kunnen kopen via je main shop.

 

Op deze manier krijg je natuurlijk wel een target audience.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 101 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.