• 0

Ik verhuis naar het buitenland en wil mijn eigen huis verhuren. Wat is wijsheid?

Beste Higher Levelers,

 

Ik ben in het bezit van een eigen huis met hypotheek. Voorlopig wil ik het nog niet verkopen maar ik verhuis op korte termijn naar zwitserland. Daarom heb ik besloten mijn huis te verhuren....

 

Dit heeft echter nogal wat gevolgen. Bijvoorbeeld mbt de hypotheekrente aftrek. Maar ook met belastingen....

 

Heeft iemand hier ervaring mee, en wat kan ik het beste doen op fiscaal gebied?

Zijn er 'truckjes' of 'klare constructies' die ik kan inzetten?

 

Alvast bedankt.

 

Hartelijke groet, Tom

 

Ik ben nu overigens in gesprek met expat bedrijven..... Het verhuren zelf zal geen probleem worden.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag Tom,

 

Sannend hoor, zo'n verhuizing naar een ander land. En er valt veel te zeggen voor het aanhouden van je eigen woning in Nederland. Ook qua fiscale wet- en regelgeving is er het nodige om te vertellen.

 

Kun jij mij vertellen wat jouw vraag te maken heeft met ondernemen? Als dat helder is dan kunnen we deze informatie ook met jou delen. Als die link er niet is dan ben ik bang dat je hier op deze vragen geen antwoord zult krijgen en zul je je rechtstreeks moeten wenden naar de Belastingdienst of een commerciële dienstverlener.

 

Ik wacht jouw reactie af!

 

Dennis

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 183 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.