• 0

Welke rechtsvorm ??

Vol bewondering lees ik graag dit forum om elke dag een stukje wijzer te worde maar zit nu zelf met een vraag.....

 

Stel ik wil met ongeveer vijf vrienden gezamenlijk gaan investeren in vastgoed in Amerika ( kopen daarna verhuren en uiteindelijk verkopen )

Iedereen brengt het zelfde in en we besluiten de aankopen gezamenlijk, ook de mogelijke winst ( gaan wij van uit ! ) word door vijf gedeeld.

Hoe kunnen wij dit het beste doen ? Wij willen het allemaal legaal houden ook belasting etc. goed geregeld hebben

 

dank Matty2

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag Matty

 

Ik gok zo dat je getriggerd bent door het sbs programma 'verbouwen en verkopen'.

 

Zoals je daar kunt zien, is on site zijn heel erg relevant. Al een idee hoe jullie dat willen doen?

 

De rechtsvorm is niet eens zo heel relevant. Je kunt samen een vof of een BV-structuur opzetten in NL, maar de hamvraag is of je daarmee in de States überhaupt wel iets kunt doen. De US kent onze rechtsvormen niet en ik gok zo dat als je in de US wilt investeren in OG dat je ter plekke toch wel aan bepaalde eisen zult moeten voldoen (inwoner zijn, registratie van je bedrijf (en dus US rechtsvorm aldaar).

 

Heb je al informatie state side gezocht?

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Ja dat hebben wij gedaan HEEL VEEL info uit de States ,Het gaat er meer om als we de winst/ opbrengst naar Nederland brengen dan moeten wij dat ergens onderbrengen… LEGAAL/WIT maar wat ik aan info hier in Nederland heb gelezen is dat als je geld van een ander investeert je een beleggingsfonds ben of zou moeten zijn !! kan dit niet als zijnde een gewoon bedrijf ?? het zit hem ook in dat als je in vastgoed belegd het in box 3 valt maar als je als bedrijf winst maak dit laten we zeggen vennootschap belasting tot 25% kan gaan. Wij zoeken dus een oplossing / rechtsvorm die hiet het beste bij past

 

Wij zullen ook in de States niet als rechtsvorm / bedrijf opereren is teveel belasting ( 30 % ) None resident MIn tax.

 

Het gaan ons meer over de Nederlandse kant van zaken.

 

PS : Nee niet sbs maar wel de huizen prijzen op dit moment !

 

Link naar reactie
  • 0

PS : Nee niet sbs maar wel de huizen prijzen op dit moment !

 

 

Dat is al een ietwat zwak argument. Lage prijzen wil nog niet zeggen dat er voldoende afnemers zijn...

Let daarbij ook op het feit dat de huizenprijzen wellicht laag zijn. De aannemers zijn nog steeds niet goedkoper gaan werken.

 

Los daarvan: hoe zet je het in de States op? Welke rechtsvorm? Of gewoon als particulier?

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Het is niet de bedoeling om te gaan verbouwen het zijn klaar voor gebruik huizen… en ja ik denk dat we het in de US particulier zullen gaan aankopen dit om prijsstijgingen te verkomen als men denkt dat men met een vermogend bedrijf werkt… ook hebben wij nog als oplossing het starten van een LLC maar daar heb je als non resident een 30 % tax ( omzet ) maar particulier zijnde slechts tot max 15 % over de winst na verkoop ! Ook gaat het ons meer om de verhuur in eerste instantie ipv verkoop. En op lange termijn verkoop

 

Link naar reactie
  • 0

het is voor jullie rechtsvorm in NL nogal van belang wat je in de US gaat doen.

 

Nu lees ik een open status tav de wijze van ondernemen in de US. Weet je bijv. al hoe je met 5 Nederlanders die non-resident zijn, een pand kunt kopen? Kan dat überhaupt wel? En hoe leg je de eigendom vast? Betaal je winstbelasting over de winst op de verkoop? Zijn de kosten wel aftrekbaar voor een particulier investeerder?

 

En zo kan ik wel doorgaan. Evident is dat je eerst moet weten wat kan, mag en moet in de US.

 

Als het al om box 3 bezit gaat, dan is dat vaak wel de box die je wilt zien bij positieve baten. Geen belasting over het werkelijk rendement, maar heffing over het bezit (met aftrek ter voorkoming van dubbele heffing). Dan kun je denken aan een besloten CV waarbij je in de US iemand het beheer laat voeren over de handelingen, zodat je in NL niet aangemerkt zult worden als iemand die meer dan normaal vermogensbeheer pleegt (box 1).

 

groet

Joost

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Op al die vragen die jij stelt over hoe en wat in de US hebben wij uitgebreid onderzoek naar gedaan en zijn goed op de hoogten van wat wel en niet kan aan die kant van de plas ( mocht je zelf interesse hebben verwijs ik je graag door PM). Het ging ons meer over deze kant… maar jou voorstel/tip over besloten cv klinkt goed waarom zou jij voor deze vorm kiezen ?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 158 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.