• 0

hulp Gemeente???

slechte periode gehad 2002. hebben 2003 doorgeworsteld en nu komen de problemen. Bij de Gemeente gevraagd voor een leenbijstand voor huur etc. Ben al 3 weken bezig en krijg nul op rekest. Advies:

zaak opdoeken en uitkering aanvragen (faill) we hebben werk tot eind 2005. 3 personen uitkering , inrichtingskosten, schuldsanering, geen auto meer, woon in klein dorp, dus geen werk en dit voor een overbrugging van 4 weken. ziet iemand hier de logica van in en zo ja leg me dat dan even uit svp. Ben nu bij de Burgemeester geweest dus wie weet

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heb ik vorig jaar aangevraagd, toen ik voor de formulieren belde werd er al direkt gezegd ""Als je geld nodig heb zal je zaak wel niet rendabel wezen." dus waarom die moeite. Nu weer aangevraagd maar diezelfde man neemt het nu weer in behandeling en wat ik uit de gesprekken met de Gemeente begrijp, is het nu al zeker dat het niets wordt en dat terwijl ze nog geen snipper papier hebben gezien.

Link naar reactie
  • 0

Gewoon toch aanvragen...ze moeten de aanvraag aannemen en beoordelen en op deugdelijke gronden afwijzen. Als ze 'm afwijzen moeten ze je ook een mogelijkheid geven tegen deze beslissing in beroep te gaan.

Ik zou het niet pikken dat ze zonder iets gezien te hebben je aanvraag afwijzen....

Egbert Punter

Link naar reactie
  • 0

Gewoon aanvraag indienen. Dan MOETEN ze officieel reageren. Als je weet waar je het over hebt (beetje lezen en een beetje bluffen) scheiten ze in hun broek en gaan ze hun huiswerk maken. Flink dreigen met klachten als ze je aanvraag niet in behandeling nemen of afwijzen op oneigenlijke gronden.

 

Lees je in:

http://www.schuldenwijzer.nl/pagina.php?pagina=34

http://overheidsloket.overheid.nl/home.php?tab=bedrijf&ts_id=25&ct_id=19&keyword=&search_method=&p_id=1000026

http://www.bbz-regeling.nl/

http://docs.minszw.nl/pdf/27/2003/27_2003_2_9074.pdf

http://home.szw.nl/navigatie/rubriek/dsp_rubriek.cfm?rubriek_id=4&subrubriek_id=401&link_id=26047

 

Zo, lees je goed in en bijt je vast in die ambtenaar ;D

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Heb kontakt gehad vanmorgen met de Burgmeester en die kan niets doen.

Advies zaak opheffen en uitkering aanvragen. Daar de situatie nu wel heel moeilijk wordt ivm prive schulden (huur etc.) zit er waarschijnlijk niets anders op, dan toe te geven.

En dat terwijl we dinsdag as kunnen beginnen bij een klant die binnen 8 dagen betaald, maar prive redden we het niet meer.

in ieder geval bedankt voor alle adviezen en steun

groetjes

 

Link naar reactie
  • 0

Sneu voor je :-[ Wat kan je nog redden? Een reddende engel? Heb je niet te lang gewacht? Wat raad je andere ondernemers aan om te doen om een situatie zoals die van jouw te voorkomen?

 

Het zou prettig zijn als we kunnen leren van jouw dure lessen :-\

 

Anyway, veel sterkte in deze moeilijke tijd.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

een reddende engel zo uitkomst bieden. aanraden:

alle klanten laten checken bij de bank (gratis), voor starten kontakt opnemen met het ondernemersklankbord (070-3490600).mijn ervaring daarmee is fantastich (eerlijk,hard maar wel to the point). goede boekhouder. een BV oprichten. Als je geld kan lenen dit aanpakken en apart zetten voor moeilijke tijden. Is moeilijk om af te blijven, weet ik, maar dan hoef je niet te bedelen als je het echt nodig hebt. Heel veel vertrouwen hebben in jezelf en je niet mee laten slepen met de problemen van je personeel.Als je bij het eerste telefoongesprek met een nieuwe klant niet een goed gevoel hebt, afkappen dan. (vertrouw op je eigen gevoel)

Heb zelf de moed nog niet verloren, vecht gewoon door tot het bittere eind, heb toch op een of andere manier het gevoel dat alles goed komt.

iedere keer als we voor moeilijke beslissingen staan gebeurt er weer wat positief. groetjes ria

Link naar reactie
  • 0

Zolang je zaak op termijn maar (weer) rendabel wordt, lijkt me dat zeker wel de moeite.

 

Overigens wel erg bekrompen van de gemeente dat je ze liever direct in de gewone bijstand zien verdwijnen in plaats van nu even bij te springen en daarmee toekomstige uitkeringen te besparen. Ik kan me nogal verbazen over hoe kortzichtig sommige overheidsorganen met hun geld omgaan...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 182 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.