• 0

nieuwe (portfolio) site voor ons ontwerpbureau DPid

Omschrijving van je concept:

Sinds februari hebben wij een nieuwe portfolio site voor ons ontwerpbureau: www.DPid.nl

Uiteraard kan het altijd beter! Omdat iedereen wel last heeft van ‘bedrijfsblindheid (de fouten van een ander zie je sneller) bij deze de vraag wat jullie aan verbeterpunten zien aan onze de huidige website.

 

Onze oude website had geen cms, op een gegeven moment werd dat veel te lastig te onderhouden.

Daarnaast is volgens mij elke site na een jaar of drie / vier wel aan vernieuwing toe.

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Het ontwerpwerk en de selectie van de portfolio beelden hebben we (uiteraard) zelf gedaan.

Het programmeerwerk aan de (wordpress template) is uitbesteed, (vullen doen we zelf). Daarnaast hebben we een aantal foto's laten maken.

 

De Indeling website op is grofweg op basis van twee ‘ingangen’: op activiteit , via het linker menu

en op project (klantnaam) via menu bovenaan

 

We hebben de keywords onderzocht (gekeken naar de keywords van NL / internationale ontwerpbureaus op ons vakgebied, om de juiste vaktermen te gebruiken in de teksten zie https://adwords.google.com/o/Targeting/Explorer?__c=1000000000&__u=1000000000&ideaRequestType=KEYWORD_IDEAS#search.none

 

Ik hou wekelijks de statistieken van Google analytics bij, we merken ongeveer een verdubbeling aan bezoekers, Het bouncepercentage ligt gemiddeld onder de 10% (en 1,5 % voor nieuwe bezoekers)

Gem. tijd op site 1: minuut 45 sec, 42 % nieuwe bezoeken.

 

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Beter profileren van DPid online, meer bekendheid generen voor ons bureau. Bestaande opdrachtgevers laten zien wat we voor andere klanten hebben gedaan. Nieuwe klanten uitnodigen voor een gesprek, enthousiast maken. Laten zien dat DPid een allround onwerp bureau is die veel verschillende ontwerpklussen aan kan.

 

De grootste uitdaging voor ons is: De combinatie van rust / kwaliteit in uitvoering met ‘call to action’

Laten zien waar we goed in zijn, we ontwerpen voor iedere klant maatwerk, vooraf heeft een opdrachtgever onzekerheid, omdat het ontwerp er simpelweg nog niet is. We willen door ons werk helder te tonen, die onzekerheid wegnemen. Uiteraard willen we er net als ieder bedrijf ook graag nieuwe klanten mee bereiken.

 

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Rust, we willen voornamelijk onze ontwerpen ‘voor zich’ laten spreken, we houden niet zo van schreeuwen, we geloven sterk in duurzame ontwerpen, die wat langer mee kunnen dan korte termijn. We hebben bewust gekozen voor een sobere lay-out om onze ontwerpen zo goed mogelijk naar voren te laten komen. In onze filosofie is ons werk belangrijker dan wij zelf.

 

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Graag hoor ik verbeterpunten voor onze website, dingen waardoor we onze conversie nog verder kunnen verhogen, of foutjes die wij over het hoofd hebben gezien.

 

Met hartelijke groet,

 

Dirk Pieter van Walsum www.dpid.nl

 

 

 

dpid.nl | onderscheidend ontwerp
tagtika.com | onze tool & methode om snel en doelgericht kernwaarden te bepalen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je topmenu werkt niet in MS Internet Explorer 6. Het bungelt ergens onder aan je site onder de vier voorbeeld plaatjes. Klein percentage dat die versie nog gebruikt maar degene waar ik het nog zie zijn vooral bezoekers van grote bedrijven.

 

IE 7: tekst onder voorbeeldplaatjes past niet en de blokjes schuiven niet helemaal door. Zie dus nog een stukje grijze balk met canon boven het plaatje van fysiocentrumhoorn hangen. Headers, zoals 'Design & Communication', zijn maar half leesbaar (regelhoogte of hoogte van container klopt niet)

dpid_homepage_1.thumb.jpg.b294c5599f5b4f6008155e59e556a8d5.jpg

Link naar reactie
  • 0

Thanks voor je snelle reactie Willem,

 

inderdaad een plaatje zegt meer... ik heb beide zaken doorgegeven aan onze technische bouwer,

benieuwd wanneer we e.e.a. kunnen oplossen. (ik heb voor de zekerheid nog even gecheckt, gelukkig

kijkt slechts een half procent van de bezoekers nog met ie6.)

dpid.nl | onderscheidend ontwerp
tagtika.com | onze tool & methode om snel en doelgericht kernwaarden te bepalen

Link naar reactie
  • 0

Hallo Dirk Pieter,

 

Wat losse opmerkingen:

 

Tekst lezen terwijl er van alles beweegt valt voor veel mensen niet mee. Zo is het lastig om die tekst rechtsboven op je homepage te lezen terwijl het blok eronder steeds wisselt. Waar jij het hebt over "rust" vind ik dat een typisch voorbeeld van onrust. Daarnaast vind ik de grijze letter wat te licht om prettig te kunnen lezen.

 

Je pagina met opdrachtgevers vind ik qua "design" eerlijk gezegd maar een saai lijstje. Bovendien heb ik volgens mij al die opdrachtgevers al langs zien komen bij de projecten, dus ik vraag me af wat dit lijstje toevoegt en of je er dan geen andere vormgeving voor kunt verzinnen.

 

Op de Nederlandse pagina's zou ik de footer ook in het Nederlands doen. En op je nieuwspagina zie ik in de Nederlandse versie ook nog een bericht in het Engels.

 

Hier en daar vallen me wat details op. Zoals bij "Canon Concerto Moskou", waar ik me bij concept 2 afvraag waarom het rechtse tekstblok niet even leesbaar is als het linkse. En bij "Grant and Genius" gebruik je "begeleidt" in het enkelvoud en "zorgen" dan weer in het meervoud. Verder gebruik je mouse-over teksten bij plaatjes die niet altijd even fraai zijn, zoals "2news-logo-Zelfbeschadigingondercontrole-210x108".

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Hallo John, dank voor je heldere reactie en losse opmerkingen

ik zal de zaken die ik eenvoudig kan beantwoorden hier even noemen

 

> het opdrachtgevers lijstje wordt binnenkort voorzien van wat 'interessante grafische 'ondersteuning'

het voordeel ervan is dat we (zie bijvoorbeeld Oostvaarderskliniek, Canon) met deze lijst snel meerdere projecten voor een bepaalde klant kunnen tonen (voor de wordpress gebruikers: de klantnaam is ook een categorie in de berichten)

> We hebben wat zitten stoeien met de vertaling opties, ik moet nagaan of een NL/UK versie van de footer makkelijk kan

> Het tekst detail bij Canon Concerto Moskou, dit is een illustratie van een ontwerp en niet specifiek bedoeld om te lezen, zal kijken of we dit anders moeten doen.

> Grant and Genius 'meervoud' heb ik net aangepast.

> de mouseover teksten zullen we kritisch nalopen.

 

Bij veel ontwerp portfolio's valt me op dat er vaak weinig tekst over de de klant bijstaat. heb jij het idee dat we qua tekst beeld verhouding scheef zitten?

 

 

dpid.nl | onderscheidend ontwerp
tagtika.com | onze tool & methode om snel en doelgericht kernwaarden te bepalen

Link naar reactie
  • 0

Ik heb niet het idee dat de tekst-beeld verhouding scheef zit qua hoeveelheid, maar ik krijg wel steeds het gevoel van "scheef" als ik de tekst lees, zo helemaal rechtsboven in dat hoekje. Mijn aandacht wordt steeds teruggetrokken naar de plaatjes, terwijl de tekst best wel interessant is. Persoonlijk zou ik voor een layout kiezen waarbij de tekst wat meer een plekje in het reguliere blikveld heeft.

 

Met mijn opmerking over het Canon portfolio bedoelde ik overigens niet dat de tekst rechts leesbaar zou moeten zijn, maar het ziet er nu uit alsof er met de rechtse tekst iets mis is gegaan als je de "mooie" linker tekst ernaast ziet.

 

En terwijl ik die betreffende pagina op je site nog even opzoek valt mijn oog op de mouse-over tekst bij Canon op je Opdrachtgevers pagina ...

Link naar reactie
  • 0

De slider maakt het erg dynamisch maar de projecten vliegen je sneller om de oren dan je ze kunt lezen. Ook jammer dat op mijn beeldscherm de vier blokken eronder niet direct te zien zijn, daarvoor moet je eerst scrollen.

 

Een paar foto's van jullie zelf in het profiel zou leuk zijn, nodigt ook meer uit tot het opnemen van contact.

 

Verwarrend overigens dat je met een .nl url eerst uitkomt op de Engelstalige site. De dpid.com lijkt al vergeven maar wellicht handig om te kijken of je die toch kunt krijgen, desnoods de .co (kan sinds kort) of .eu.

 

Tot slot: de tekst rechts bovenaan is veel en in het grijs lastig om te lezen. Wat zijn de drie kernwoorden van jullie bureau?

Link naar reactie
  • 0

Beste Alfred,

 

dank voor je reactie, we zijn de snelheid van de slider aan het finetunen...

je had helemaal gelijk, een foto van ons ontbrak, is inmiddels gemaakt en toegevoegd, zie profiel...

 

m.b.t. de taalversie we zijn wat nog aan het stoeien met qTranslate ( dat is een prachtige Language Management

plugin tool binnen Wordpress) met zo z'n 'eigenaardigheden' .

 

DPid in drie kernwoorden moet samengevat: doordacht, effectief en oorspronkelijk.

 

Zoals je zult herkennen is werken aan je eigen site op de een of andere manier

lastiger dan werken aan de site van een klant.

 

 

dpid.nl | onderscheidend ontwerp
tagtika.com | onze tool & methode om snel en doelgericht kernwaarden te bepalen

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 262 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.