• 0

instappen in een bestaande B.V.

Hallo,

 

Ik ben bezig om in te stappen in een bestaande B.V. die onder een holding valt. De holding kent 2 eigenaren die beide 50% aandelen hebben. Initieel was het idee om 50% van de aandelen te verkrijgen. Echter 1 van de eigenaren was het hier niet mee eens omdat hij dan maar 25% van het dividend krijgt.

Ik heb nu het volgende probleem dat als een van de eigenaren overmorgen wat overkomt dat de andere eigenaar 67% van de aandelen heeft en ik maar 33%. Mijn voorstel is dus dat beide eigenaren vanuit hun eigen beheers B.V. moeten deelnemen in de werkmaatschappij zodat we alle drie 1/3 van de aandelen krijgen en mocht 1 van de eigenaren iets overkomen dan worden de aandelen aan ons allebij aangeboden en krijgen we beide 50%.

 

Klinkt dit logisch of zie ik een probleem dat er niet is?

 

Alvast bedankt.

 

mvg,

 

Rinse

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Rinse, je hebt er helder naar gekeken en de risico's ingeschat.

Kun je eventueel deelnemen in de holding? Voor de huidige aandeelhouders komt er fiscaal wel wat gedoe bij kijken als ze hun aandelen moeten verkopen aan hun beheer bv's waarschijnlijk.

Andere optie is om het vast te leggen wat er moet gebeuren als één van de aandeelhouders in de holding iets overkomt zodat je niet tegen dit probleem aanloopt.

Groeten, Manon

Link naar reactie
  • 0

Beste Manon,

 

Dank voor je bericht!

 

Deelnemen in de holding is helaas geen optie aangezien ze nog een ander bedrijf hebben onder de holding waar ik buiten sta.

Wellicht kunnen we het vastleggen in de aandeelhoudersovereenkomst.

Een andere optie is nog dat ik voor 40% van de aandelen ga..

 

Groet,

 

Rinse

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 211 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.