Ik en mijn compagnon (VOF maar binnenkort B.V.) hebben een goedlopende zaak.
Op dit moment huren wij een kantoorruimte (kosten 7000 Incl. BTW per jaar) en wij zijn de mogelijkheden aan het bekijken voor het kopen van een bedrijfspand.
We zijn een relatief kleine onderneming (3 man totaal) en hebben dus niet erg veel ruimte nodig.
Daarnaast hebben wij een bedrijf dat niet echt locatie gebonden is, het zou op een industrieterrein, in het centrum of in een woonwijk kunnen zijn.
alvorens we überhaupt dingen willen gaan bezichtigen willen we inzicht krijgen in wat er financieel mogelijk is.
Wat financiële cijfers;
2010:
Omzet: 205.000
Bruto resultaat: 145.000
Netto resultaat: 109.000
Prognose 2011 (op basis van Q1 cijfers en verwachting):
Omzet: 300.000
Bruto resultaat: 200.000
Netto resultaat: 160.000
Op dit moment hebben wij 0 euro schuld bij welke instelling dan ook, alles is uit eigen kapitaal gefinancierd. Tevens is er geld op de rekening courant beschikbaar om een deel van de koopsom uit eigen middelen te financieren.
Na wat zoekwerk op internet ben ik wel het e.e.a. aan informatie tegengekomen maar toch is het allemaal wat magertjes.
De zaken die ik mij op dit moment afvraag zijn eigenlijk de volgende;
1. Zouden wij een financiering bij de bank rond krijgen? Zo ja, aan welk bedrag moeten wij dan maximaal denken?
Ik heb een check gedaan met de calculator van SNS bank maar de resultaten die hieruit komen lijken mij zelf wat onwaarschijnlijk.
2. Wat is de maximale looptijd voor een financiering van een bedrijfspand?
3. Ik heb iets gelezen over de 'box' waarin het pand komt, je mag maximaal voor 20% van het pand voor eigen gebruik gebruiken anders komt deze in box3 voor de belasting en anders is dit in box1. Klopt dit?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Jeffreybr
Jeffreybr
Beste Lezer,
Ik en mijn compagnon (VOF maar binnenkort B.V.) hebben een goedlopende zaak.
Op dit moment huren wij een kantoorruimte (kosten 7000 Incl. BTW per jaar) en wij zijn de mogelijkheden aan het bekijken voor het kopen van een bedrijfspand.
We zijn een relatief kleine onderneming (3 man totaal) en hebben dus niet erg veel ruimte nodig.
Daarnaast hebben wij een bedrijf dat niet echt locatie gebonden is, het zou op een industrieterrein, in het centrum of in een woonwijk kunnen zijn.
alvorens we überhaupt dingen willen gaan bezichtigen willen we inzicht krijgen in wat er financieel mogelijk is.
Wat financiële cijfers;
2010:
Omzet: 205.000
Bruto resultaat: 145.000
Netto resultaat: 109.000
Prognose 2011 (op basis van Q1 cijfers en verwachting):
Omzet: 300.000
Bruto resultaat: 200.000
Netto resultaat: 160.000
Op dit moment hebben wij 0 euro schuld bij welke instelling dan ook, alles is uit eigen kapitaal gefinancierd. Tevens is er geld op de rekening courant beschikbaar om een deel van de koopsom uit eigen middelen te financieren.
Na wat zoekwerk op internet ben ik wel het e.e.a. aan informatie tegengekomen maar toch is het allemaal wat magertjes.
De zaken die ik mij op dit moment afvraag zijn eigenlijk de volgende;
1. Zouden wij een financiering bij de bank rond krijgen? Zo ja, aan welk bedrag moeten wij dan maximaal denken?
Ik heb een check gedaan met de calculator van SNS bank maar de resultaten die hieruit komen lijken mij zelf wat onwaarschijnlijk.
2. Wat is de maximale looptijd voor een financiering van een bedrijfspand?
3. Ik heb iets gelezen over de 'box' waarin het pand komt, je mag maximaal voor 20% van het pand voor eigen gebruik gebruiken anders komt deze in box3 voor de belasting en anders is dit in box1. Klopt dit?
Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32012-financiering-bedrijfspand/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag