• 0

Ontvangstbalie: hoe kom je er aan?

Ik weet niet of dit topic in het juiste forum staat, maar vond het zelf hier het beste passen.

 

Ik ben op zoek naar een balie voor mn te starten onderneming. Momenteel ben ik alle kosten aan het inventariseren en ontwerpen voor de inrichting aan het maken en uiteraard hoort een balie er ook bij.

 

Ik heb al bij verschillende grote firma's die balies leveren catalogi bekeken of hun assortiment bekeken. De prijzen vallen me echter tegen... Omdat het maken van een balie me niet al te technisch lijkt en ik niet dermate hoge eisen stel, vroeg ik me af of er geen goedkopere alternatieven zijn. Zelf heb ik helaas twee linker handen en ik ken persoonlijk geen handige klusser. De balie moet gewoon een lang en een kort recht deel hebben, waarvan het korte deel liefst wat lager is zodat voor kinderen en mensen in een rolstoel de balie ook toegankelijk is. Liefst had ik het in een lichte groentint, maar aangezien dat wellicht maatwerk zou betekenen neem ik ook genoegen met een leuk houtstructuurtje (geen echt hout). Achter de balie moet een werkplek zijn (bureau). Een logo en tekst erop (receptie ofzo) zou een klus voor iemand van de belettering leek mij zo.

 

Hoe hebben jullie voor een balie gezorgd en hebben jullie nog tips voor mij? Net zoals de Ikea goedkope meubels voor ondernemers heeft moet er toch ook een manier zijn om op een redelijk goedkope manier een leuke eenvoudige balie te hebben? Wat ik tot nu toe tegen ben gekomen is zo exclusief en gericht op design... Dat zoek ik niet.

 

Alvast bedankt!

 

Groetjes Marly

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Marly,

 

je zoekt denk ik een (tweedehands) verkoper of budget interieurbouwer. Zoekwoorden balie, receptie of ontvangstbalie (toonbank) helpen je verder. Kijk eens op marktplaats of plaats een 'gevraagd' in onze vraag & aanbod.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Prijs is afhankelijk van van ontwerp, afmetingen, complexiteit en materiaalgebruik.

Wat is voor jou 'tegenvallen' en voor wat voor soort branche zoek je een balie?

 

Gewoon een simpele recht toe recht aan balie hoeft niet extreem duur te zijn

 

Als je wat meer kunt vertellen dan zijn er denk ik genoeg adressen te vinden.

 

Frans

 

PS. groen of houtdessin maakt niet uit. Meeste balies zijn MDF of spaanplaatbasis met een HPL (kunststof)-laag met dessin of kleur. Daarin is vrijwel geen prijsverschil. Alleen als je fineer of massief hout wilt gaan de prijzen de lucht in

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor alle antwoorden.

 

Ik heb nu een kant-en-klare balie gevonden die grotendeels aan mijn wensen voldoet. In totaal zo'n 1200,-

Is dat goedkoop in vergelijking met een eenvoudige maatwerkbalie laten maken?

 

Groetjes Marly

 

Link naar reactie
  • 0

kijk eens rond op de verschillende faillisements veilingen (webveilingen, beusecom enz) daar zie ik regelmatig ook balies voorbij komen uit failliete bedrijven. Moet je net wat geluk hebben dat het de juiste vorm/maat voor je is maar kan je wel voor een prikkie klaar zijn. Hangt er ook vanaf hoe snel je nodig hebt natuurlijk.

Link naar reactie
  • 0

Je zou eens kunnen kijken op een technische school afd houtbewerking. Die willen nog wel eens projecten doen voor derden tegen een leuke materiaalvergoeding. Dan heb je voor een betrekkelijk lage prijs een kwalitatief goed product en de studenten hebben er een leuk project mee.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.