Yep, ik weet het, nog een topic over BTW en heffing :-)
Na enig zoeken en vinden op het forum ben ik tot de volgende conclusie gekomen:
Een niet-EU bedrijf levert een digitale dienst in Nederland in de vorm van een soort handelsplatform aan ondernemers in Nederland. In dat geval hoeft dat niet-EU bedrijf geen BTW af te dragen (belastingdienst). Klopt dat?
Maar hoe zit het nou als er ook consumenten op hetzelfde platform kopen maar de dienst uiteindelijk door een Nederlandse ondernemer aan de consument worden geleverd? Moet er dan in dat geval wel BTW geheven worden door het niet-EU bedrijf of wordt deze dat verlegd naar de NL ondernemer?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
zoekengijzult
zoekengijzult
Yep, ik weet het, nog een topic over BTW en heffing :-)
Na enig zoeken en vinden op het forum ben ik tot de volgende conclusie gekomen:
Een niet-EU bedrijf levert een digitale dienst in Nederland in de vorm van een soort handelsplatform aan ondernemers in Nederland. In dat geval hoeft dat niet-EU bedrijf geen BTW af te dragen (belastingdienst). Klopt dat?
Maar hoe zit het nou als er ook consumenten op hetzelfde platform kopen maar de dienst uiteindelijk door een Nederlandse ondernemer aan de consument worden geleverd? Moet er dan in dat geval wel BTW geheven worden door het niet-EU bedrijf of wordt deze dat verlegd naar de NL ondernemer?
Alvast hartelijk dank!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32049-niet-eu-onderneming-verleent-digitale-diensten-in-nl/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag