• 0

Facebook bedrijven fanpage

Ik heb een aantal vragen en misschien kunnen we ook wat tips uitwisselen.

 

Je kunt bij facebook een fanpage aanmaken voor je bedrijf/product waar personen dan lid van kunnen worden via 'vind ik leuk' knop. Sommige bedrijven maken echter een profielpagina (bedoeld voor personen, waar je naam, geboortedatum, etc invul) voor hun bedrijf. Je wordt dan dus 'vrienden' met personen, je registreerd je bedrijf dus als 'persoon'. Heeft iemand enig idee of er hier 'n duidelijke reden voor is? Ikzelf vind het beetje onprofessioneel (het hoort niet zo, en bv Wehkamp doet het ook niet zo), maar er zijn wel velen die het zo doen.

 

Zodra je meer dan 100 volgers heb kun je 'n mooie gebruikersnaam maken zodat je 'n duidelijke url heb, bv http://www.facebook.com/bolpuntcom . Gek genoeg kan ik dat alleen doen bij 'n 'profielpagina' als persoon en niet bij 'n fanpage als 'bedrijf', terwijl ik wel meer dan 100 volgers heb. Iemand anders hier wel gelukt?

 

Alvast bedankt!

 

[verandering: titel]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb een aantal vragen en misschien kunnen we ook wat tips uitwisselen.

 

Je kunt bij facebook een fanpage aanmaken voor je bedrijf/product waar personen dan lid van kunnen worden via 'vind ik leuk' knop.

Dag Sandra,

 

Goed dat je dit onder de aandacht brengt! Ik heb het halve weekend gepiekerd, omdat iets niet goed gaat; Ik heb dus specifiek vraagje over de likes van FB. Vanwege de ouderdom van deze post en het specifieke aspect van de vraag heb ik er een afzonderlijke thread van gemaakt.

Ik ben benieuwd naar de reacties van jou en je volgers!

m.v.g.

Link naar reactie
  • 0

Ik sluit mij aan bij de gedachte dat mooie grafische weergave van de fanpage een positieve bijdrage levert. Bij DOMAINleads hebben wij bijvoorbeeld delen van de website 'gedraaid' weergegeven. Het voordeel is dat je op deze manier relatief snel een fanpage kan creeeren in de huisstijl en in de kleuren van je eigen website terwijl het toch professioneel oogt.

 

Daarnaast dien je natuurlijk gewoon ook rekening te houden met de keuze van de kleuren. Afhankelijk van het aanbod van je dienst of product is de keuze van een of meerdere kleuren van belang zodat het vereiste resultaat zo goed mogelijk kan worden benaderd.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een aantal vragen en misschien kunnen we ook wat tips uitwisselen.

 

Je kunt bij facebook een fanpage aanmaken voor je bedrijf/product waar personen dan lid van kunnen worden via 'vind ik leuk' knop. Sommige bedrijven maken echter een profielpagina (bedoeld voor personen, waar je naam, geboortedatum, etc invul) voor hun bedrijf. Je wordt dan dus 'vrienden' met personen, je registreerd je bedrijf dus als 'persoon'. Heeft iemand enig idee of er hier 'n duidelijke reden voor is? Ikzelf vind het beetje onprofessioneel (het hoort niet zo, en bv Wehkamp doet het ook niet zo), maar er zijn wel velen die het zo doen.

 

Zodra je meer dan 100 volgers heb kun je 'n mooie gebruikersnaam maken zodat je 'n duidelijke url heb, bv http://www.facebook.com/bolpuntcom . Gek genoeg kan ik dat alleen doen bij 'n 'profielpagina' als persoon en niet bij 'n fanpage als 'bedrijf', terwijl ik wel meer dan 100 volgers heb. Iemand anders hier wel gelukt?

 

Alvast bedankt!

 

 

wat social media tools betreft, zijn er meerdere wegen die naar rome leiden.

 

Je kunt ook via een persoonlijke page ook mensen benaderen en ze later introduceren bij jouw fanpage. Vaak is het ook nog zo dat mensen een persoon met een mooi profiel eerder willen toevoegen dan een fanpage te liken omdat ze weten dat er gelijk iets te verkopen valt.

 

Via een persoonlijke page kun je ook 'persoonlijker' worden, je product krijgt een gezicht en dat werkt nu weer positiever door in het imago van je bedrijf. Net als met een webshop die veel contactmogelijkheden geeft INCLUSIEF een telefoonnummer die ze altijd kunnen bellen. Dat komt veel vertrouwder over.

 

Zie mijn Ondertekening

WWW.WOMANXYZ.COM

 

De plek voor vrouwen die willen ondernemen. Hulp bij een ondernemingsplan, tips bij een dip of gewoon gratis reclame voor je bedrijf. Log in en blijf op de hoogte!

Link naar reactie
  • 0

Likes kopen heb je niks aan. Het beste is gewoon mensen uit te nodigen uit je prive account en bied iets aan bij de 100ste like of ga bloggen. Dan kun je door je blogs weer heel veel likes krijgen.

Wordpress het meest gebruikte beheersysteem van professionele websites www.andyweb.nl

Link naar reactie
  • 0

Ga naar het Administratiepaneel van facebook en klik op 'Pagina Bewerken'. Klik in het dropdown menu vervolgens helemaal onderaan op 'Facebook gebruiken als'. Nu kan je reageren als jouw Fanpage.

 

De tip van Afbeeldingen is zeker goed. Afbeeldingen zijn vaak ook de elementen die de aandacht trekken van de naar beneden scrollende facebook gebruiker. Echter bieden afbeeldingen niet de waarde die tekst kan bieden. Daarom zou ik altijd een combinatie van beiden gebruiken.

Twee keer per week een artikel over Ecommerce - http://shopmeester.nl

Link naar reactie
  • 1

Er was al weleens discussie over like & share acties omdat het niet mag van facebook maar van wat ik begrijp is het sinds kort wel toegestaan. Ik kreeg nieuwsbrief van woobox (zij bieden handige apps voor op facebook) dat het is toegestaan en ze handige app hebben om te loten (zie http://blog.woobox.com/2013/08/free-tool-to-pick-winners-and-export-likes-comments-on-facebook-posts/ ) . Op de officiele pagina https://www.facebook.com/facebookforbusiness/news/page-promotions-terms staat ook dat het nu wel mag.

Ik ben benieuwd of jullie nu weleens dit soort acites gaan houden. Ik twijfel omdat vele Nederlanders juist moe worden van al die gedeelde berichten, maar kan wel makkelijk extra volgers opleveren.

Link naar reactie
  • 0

Het ligt er heel erg aan, het kan heel erg effectief zijn, maar zorg er wel bij dat het dicht staat bij jouw bedrijf. Immers je hebt er vrij weinig aan om een iPad te verloten als je een boekhouder bent, ja je krijgt ongetwijfeld die likes, maar wat heb je er precies aan? Beter is het dan om bijvoorbeeld aan te bieden om een jaar lang de boekhouding te doen van de winnaar.

Link naar reactie
  • 0

Het ligt er heel erg aan, het kan heel erg effectief zijn, maar zorg er wel bij dat het dicht staat bij jouw bedrijf. Immers je hebt er vrij weinig aan om een iPad te verloten als je een boekhouder bent, ja je krijgt ongetwijfeld die likes, maar wat heb je er precies aan? Beter is het dan om bijvoorbeeld aan te bieden om een jaar lang de boekhouding te doen van de winnaar.

Misschien heb je niet direct wat aan die mensen die liken zelf. Maar het zorgt er wel voor dat je berichten bij een steeds groter publiek zichtbaar worden en je dus steeds meer kans hebt dat geïnteresseerden je bericht zien en je weten te vinden.

Link naar reactie
  • 0

Het delen de actie als deelname mechanisme is nog steeds verboden. Het liken en reageren is nu toegestaan als deelname mechanisme. Het voordeel hiervan is dat Facebook nu duidelijker onderscheid kan maken tussen like&win acties, omdat deze op de FB pagina van het bedrijf plaatsvinden. De kans jouw like en/of reactie zichtbaar is in de newsfeed van je vrienden is daarmee een stuk kleiner geworden (en dus minder spam in je Facebook) :-)

 

Ik heb een blog over geschreven over de voor- en nadelen van Facebook acties direct vanuit je pagina versus via een dedicated Facebook app: http://www.playcept.nl/2013/08/28/de-voor-en-nadelen-van-facebook-promoties-vanaf-je-bedrijfspagina/

 

Er was al weleens discussie over like & share acties omdat het niet mag van facebook maar van wat ik begrijp is het sinds kort wel toegestaan. Ik kreeg nieuwsbrief van woobox (zij bieden handige apps voor op facebook) dat het is toegestaan en ze handige app hebben om te loten (zie http://blog.woobox.com/2013/08/free-tool-to-pick-winners-and-export-likes-comments-on-facebook-posts/ ) . Op de officiele pagina https://www.facebook.com/facebookforbusiness/news/page-promotions-terms staat ook dat het nu wel mag.

Ik ben benieuwd of jullie nu weleens dit soort acites gaan houden. Ik twijfel omdat vele Nederlanders juist moe worden van al die gedeelde berichten, maar kan wel makkelijk extra volgers opleveren.

Groet,

 

Bobby Verlaan

Online Business Consultant, Playcept

Link naar reactie
  • 0

Dit kan alleen vanaf de de desktop versie van Facebook.

 

Ga naar de pagina binnen je account

Klik op het tabblad Info onder de omslagfoto.

Je komt nu op de pagina informatie.

Klik achter categorie op bewerken.

Kies nu voor Lokale bedrijven wanneer je een bedrijf hebt waar men fysiek naar toe kan.

wil je dat niet kies dan voor bedrijven en organisaties.

 

Meer is het niet.

Eén adres voor alle soorten ondernemersondersteuning! http://www.ondernemersondersteuner.nl

Link naar reactie
  • 0

onze ervaringen.....

- hebben zelfs een shop op facebook gehad.... koopt niemand op

- Geadverteerd op facebook: veel likes, nul extra kopers en hoop extra onzin op de facebook pagina

- we zien/zagen het meer als de "vervanger" van de mailing

- maar doelgroep moet wel "passen" (dus producten die bedoeld zijn voor de facebook-generatie)

- begrijp dat de meeste mensen PRIVE op facebook zitten.... dus uiterst irritant als daar NIET prive gerelateerde zaken voorbij komen..... ik vegelijk het beetje met: hapje eten met vrienden en dan komt iemand aan tafel die je een roos wil verkopen voor je vriendin.......

 

Wij hebben de oplossing nog niet gevonden.......dus nog niet z'n success.....

Maar ken ondernemers waar het goed werkt (facebook ipv de nieuwsbrief)... ook juiste producten.

 

Link naar reactie
  • 0

Voor bedrijven en persoonlijke merken is er de Facebook Page en voor ons stervelingen het persoonlijke profiel ;-). Indien je serieus zaken wilt gaan doen is de Facebook Page de enige echte oplossing omdat je daarmee onbeperkt likes kunt krijgen, het design van het profiel afgestemd is op zaken doen, je toegang hebt tot statistieken en analyses en een advertentiecampagne kan opzetten. Met een persoonlijk profiel ben je beperkt tot een max van 5000 vrienden en mis je dus allerlei business tools.

 

Voor iedereen die met Facebook aan de slag wil en goed Engels kan adviseer ik om een video training te volgens zoals:

https://www.lynda.com/Facebook-tutorials/Facebook-Business-2016/490656-2.html

Ze hebben een proefperiode van 10 dagen (gratis dus).

Link naar reactie
  • 0

Mijn ervaring is ook dat een bedrijven fanpage vaak strandt op een paar honderd likes maximaal. Het gaat vooral om brand activation door op hoge frequentie content te blijven plaatsen en zodoende organisch meer volgers te creëren en op die manier dus ook gezonde traffic genereert.

Het betalen voor advertenties is voor MKB'ers vaak niet interessant en lopen de kosten vaak ver boven het profijt van een aantal likes/volgers. Wat ik dus wil meegeven is biedt de mensen iets die je pagina liken: content, vragen, je moet interactie stimuleren.

lachgas kopen in lachgas tank - voor soa test thuis - veilig en anoniem.

Link naar reactie
  • 0

Nou... ik heb maar kleine bedrijfjes, en drie Facebookfanpagina's. Het aantal volgers blijft toch continu langzaam doorgroeien. Nu tussen de 3000 en 4000 per pagina. Vergeleken met de grote namen natuurlijk helemaal niets. Maar wij krijgen tegenwoordig het eerste contact met nieuwe klanten voor 80% via facebook. Je moet natuurlijk wel actief bezig zijn. Wij hebben uitgebreide projecten die leuk zijn om in foto's te volgen en wij proberen toch wel om de dag een paar foto's te plaatsen.

De gewone websites updaten we bijna niet meer, die bezoekersaantallen zijn drastisch teruggelopen.

Voordeel van Facebook is natuurlijk dat het heel makkelijk is om even een update te plaatsen en je een heel directe interactie met je (potentiële) klant hebt. Voordeel voor de klant, en nadeel voor mezelf, is dat ik ook 's avonds 's nachts en in de weekenden reageer op berichten van mensen (als ik zin heb). Maar ach, het is meestal maar een minuutje of zo, en super klantvriendelijk natuurlijk. Mijn facebook pagina's hebben hierdoor ook van Facebook een extra 'badge' gekregen, met 'reageert meestal binnen enkele minuten'.

Ik krijg hier erg veel positieve reacties op, veel mensen beklagen zich dat reactie op mails en dergelijke bij andere bedrijven soms meer dan een dag duurt.

Link naar reactie
  • 0

Nou... ik heb maar kleine bedrijfjes, en drie Facebookfanpagina's. Het aantal volgers blijft toch continu langzaam doorgroeien. Nu tussen de 3000 en 4000 per pagina. Vergeleken met de grote namen natuurlijk helemaal niets. Maar wij krijgen tegenwoordig het eerste contact met nieuwe klanten voor 80% via facebook. Je moet natuurlijk wel actief bezig zijn. Wij hebben uitgebreide projecten die leuk zijn om in foto's te volgen en wij proberen toch wel om de dag een paar foto's te plaatsen.

De gewone websites updaten we bijna niet meer, die bezoekersaantallen zijn drastisch teruggelopen.

Voordeel van Facebook is natuurlijk dat het heel makkelijk is om even een update te plaatsen en je een heel directe interactie met je (potentiële) klant hebt. Voordeel voor de klant, en nadeel voor mezelf, is dat ik ook 's avonds 's nachts en in de weekenden reageer op berichten van mensen (als ik zin heb). Maar ach, het is meestal maar een minuutje of zo, en super klantvriendelijk natuurlijk. Mijn facebook pagina's hebben hierdoor ook van Facebook een extra 'badge' gekregen, met 'reageert meestal binnen enkele minuten'.

Ik krijg hier erg veel positieve reacties op, veel mensen beklagen zich dat reactie op mails en dergelijke bij andere bedrijven soms meer dan een dag duurt.

 

Een mogelijkheid zou kunnen zijn om je FB page via een aanbieding te linken (forwarding) naar de eigenlijke response pagina. Het updaten zou je dan kunnen uitvoeren met moderatie, en zo de aangeboden diensten vanuit een e-commerce model kunnen leveren. Zo zien de mensen je FB en website ineens. Indien je eigenlijke site niet goed up-to-date is kan het weleens slordig of amateuristisch overkomen.

Ryan Mohanlal | Professional Consultant

Link naar reactie
  • 0

Het is inderdaad één van de mogelijkheden welke effectief is. Men dient zich ook te realiseren dat digitale diensten, en de achterliggende infrastructuur hedendaags top dienen te zijn. Er valt dan nog een grote slag in te slaan.

Ryan Mohanlal | Professional Consultant

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.