• 0

Facebook bedrijven fanpage

Ik heb een aantal vragen en misschien kunnen we ook wat tips uitwisselen.

 

Je kunt bij facebook een fanpage aanmaken voor je bedrijf/product waar personen dan lid van kunnen worden via 'vind ik leuk' knop. Sommige bedrijven maken echter een profielpagina (bedoeld voor personen, waar je naam, geboortedatum, etc invul) voor hun bedrijf. Je wordt dan dus 'vrienden' met personen, je registreerd je bedrijf dus als 'persoon'. Heeft iemand enig idee of er hier 'n duidelijke reden voor is? Ikzelf vind het beetje onprofessioneel (het hoort niet zo, en bv Wehkamp doet het ook niet zo), maar er zijn wel velen die het zo doen.

 

Zodra je meer dan 100 volgers heb kun je 'n mooie gebruikersnaam maken zodat je 'n duidelijke url heb, bv http://www.facebook.com/bolpuntcom . Gek genoeg kan ik dat alleen doen bij 'n 'profielpagina' als persoon en niet bij 'n fanpage als 'bedrijf', terwijl ik wel meer dan 100 volgers heb. Iemand anders hier wel gelukt?

 

Alvast bedankt!

 

[verandering: titel]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je de pagina bekijkt en hij zegt boven aan de pagina dit:

 

Deze pagina is nog niet gepubliceerd. Als je deze pagina openbaar wilt maken, kun je de pagina publiceren.

 

Dan is hij nog niet gepubliceerd. Er staat een link om hem te publiceren.

 

Verder kan je nog een aantal dingen wijzigen mbt. de zichtbaarheid als je op "pagina bewerken" klikt en dan op "toestemmingen beheren".

 

Als dat allemaal open staat en publiek staat, dan zal Google de pagina indexeren.

 

Een geïndexeerde pagina is echter nog geen pagina die goed gevonden wordt. Als je zoekt op "facebook [paginanaam]" in Google dan zou je hem wel moeten kunnen vinden. Als je alleen zoekt op de naam van de pagina dan zal de pagina waarschijnlijk niet naar boven komen.

Link naar reactie
  • 0

Weet iemand hoe je een persoon die je fanpagina leuk vindt een bericht kan sturen? Wij hebben namelijk een kortingsactie als mensen ons leuk vinden ze korting krijgen. Nu wil ik deze personen een bericht sturen maar hun profiel is afgeschermd. Kan dit wel?

 

Alles wat je op je prikbord plaatst komt ook op het prikbord van jouw 'fans' te staan. Let wel op dat je aangemeld moet zijn op facebook via je pagina.

 

Dus je plaatst gewoon een mooi bericht met daarin de actie vermeld en een link naar je website.

Link naar reactie
  • 0

Weet iemand hoe je een persoon die je fanpagina leuk vindt een bericht kan sturen? Wij hebben namelijk een kortingsactie als mensen ons leuk vinden ze korting krijgen. Nu wil ik deze personen een bericht sturen maar hun profiel is afgeschermd. Kan dit wel?

 

Alles wat je op je prikbord plaatst komt ook op het prikbord van jouw 'fans' te staan. Let wel op dat je aangemeld moet zijn op facebook via je pagina.

 

Dus je plaatst gewoon een mooi bericht met daarin de actie vermeld en een link naar je website.

Het is dan wel zo dat je op die manier het bericht naar het prikbord van AL je fans stuurt, ik denk dat het in dit geval de bedoeling is enkel nieuwe fans een korting toe te sturen? Je kan je fans geen privéberichten sturen, maar er is wel een manier om met een welcome-pagina te werken en deze dan door te sturen naar een pagina met kortingscode. Dus: niet fans komen op de "welcome" terecht (de onze ziet er zo uit: http://www.facebook.com/jolenahoutenspeelgoed) en worden doorgestuurd naar de kortingspagina van zodra ze op "vind ik leuk" klikken (doen wij niet, maar het kan dus wel). Mensen die al fan zijn komen terecht op de pagina die jij hebt ingesteld als landingspagina (meestal het prikbord) en krijgen de welcomepagina dus niet meer te zien. Hoe dat precies technisch in elkaar zit weet ik zelf niet, er komt wat programmeerwerk bij kijken. Ik kan Gino wel vragen of hij deze week de uitleg kort kan posten, dat is als je het ziet zitten om er zelf mee aan de slag te gaan. Indien niet, dan zit er denk ik niets anders op dan je fans te vragen jou een mail te sturen voor hun persoonlijke kortingscode, of (eenvoudiger) al je fans mee te laten delen in de korting :-)

Link naar reactie
  • 0

Je hebt 'n mooie pagina. Als je wat uitleg kan posten heel graag, wil ook graag 'n keer zoiets maken, met ook 'n kortingscode. Ik had al iemand gevonden die het voor paar honderd euro kan doen (ook betere lay-out dan) maar ik wilde dan graag ook wat uitleg krijgen zodat ik zelf interactieve pagina's kan toevoegen en dat wilde hij niet, zodoende moet ik het nog 'n keer zelf uitvogelen of iemand anders vinden die het tegen betaling kan doen. Het maakt het zo wel een stuk professioneler vind ik.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Je hebt 'n mooie pagina. Als je wat uitleg kan posten heel graag, wil ook graag 'n keer zoiets maken, met ook 'n kortingscode. Ik had al iemand gevonden die het voor paar honderd euro kan doen (ook betere lay-out dan) maar ik wilde dan graag ook wat uitleg krijgen zodat ik zelf interactieve pagina's kan toevoegen en dat wilde hij niet, zodoende moet ik het nog 'n keer zelf uitvogelen of iemand anders vinden die het tegen betaling kan doen. Het maakt het zo wel een stuk professioneler vind ik.

 

Kijk is op www.pagemodo.com. Kan je redelijk wat leuke fanpage templates vinden die makkelijk aan te passen zijn.

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Ik moet zeggen dat ik, ondanks de nieuwe update, nogsteeds pages in mijn newsfeed zie verschijnen. Ik denk dat het nog even afwachten is wat precies de effecten zijn. Maar als deze berichtgeving klopt dan valt het grootste marketingeffect van facebook zeker weg!

Aan het broeden op een nieuwe startup...

Link naar reactie
  • 0

Naar aanleiding van het artikeltje heb ik op mijn bedrijfspagina een testupdate geplaatst. Vervolgens overgeschakeld naar mijn persoonlijke pagina en daar verscheen mijn testupdate als "topverslag" bovenaan mijn timeline. Volgens mij begrijp ik het artikel waar Wouter naar verwijst niet helemaal...

 

Het kan natuurlijk zijn dat Facebook dat bericht als een "topverslag" aanmerkt omdat je zelf beheerder bent van die pagina. Het is maar de vraag of het bericht ook terugkomt bij gewone Facebook gebruikers die je volgen.

 

Maar de kern van het artikel is dus dat de berichten van Facebook pages niet standaard bij iedereen in de newsfeed terug zouden komen.

Aan het broeden op een nieuwe startup...

Link naar reactie
  • 0

Update: ik heb ingelogd met het account van mijn vrouw en het bericht van mijn bedrijfspagina is op haar timeline verschenen. Van anderen heb ik nog geen bericht, maar ik neem aan dat ook bij hen het bericht op de timeline is verschenen.

 

Update 14.53 uur: bericht van een volger gekregen dat mijn bericht op zijn timeline is verschenen.

Link naar reactie
  • 0

Met de nieuwe Facebook update hoef je geen moeite meer te doen. Je kan Facebook simpelweg schrappen van je lijstje als je er niet voor wilt betalen. Als ik het goed begrepen heb.

 

Alleen bedrijven die betalen worden getoond in de timeline van mensen, volgens het artikel.

 

Waarschijnlijk zal dit zitten in de nieuwe instellingen. Ik ben namelijk zelf ontzettend veel updates kwijt van mensen die ik normaal de hele dag voorbij zie komen. Ook krijg ik zelf minder reacties waar ik normaal dagelijks wel wat hoor van vrienden.

 

Leuk dat men onderling probeert elkaar de loef af te steken maar voor de gebruiker is het even iets minder als er zo snel ingrijpende veranderingen plaatsvind. Waar Google meestal nieuw en oud parallel laat lopen gooit FB van de één op de andere dag alles omver.

 

Even het vraagstuk privacy er buiten gelaten krijg ik toch de indruk dat men bij Google iets meer naar de gebruikers kijkt dan FB.

 

Indien het bovengenoemde verhaal wel klopt dan denk ik dat ze een grote fout maken.......

Link naar reactie
  • 0

Van de week hadden wij een actie waarbij fans gratis iets toegezonden konden krijgen als ze reageerden op een bericht van ons, Daar kwam bijzonder weinig respons op tov. eenzelfde actie die wij een maand of 2 terug deden. Kan ook toeval zijn. Wij gaan er deze week nog een keer mee testen.

ik heb het gevoel dat FB probeert de bedrijven 'af te knijpen' om op een natuurlijke manier reclame te kunnen maken, de bedoeling is natuurlijk dat ze flink moeten gaan betalen om te mogen adverteren?

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.