• 0

Adverteren in een weekblad en response

Ik heb mijn allereerste advertentie in een weekblad (doelgroep=vrouwen, 20-50 jr) dat over 2 weken uitkomt laten plaatsen.

Omdat mn webshop het vooral van goede fotoos moet hebben heb ik daarom een keuze gemaakt uit een van de productiefotoos in kleur en daarop de link naar mn website geplaatst en in het kort erbij genoteerd wat er wordt verkocht.

De advertentie heb ik ingeleverd.Ik ben heel benieuwd naar het resultaat maar daar moet ik nog 2 weken op wachten.

 

wat zijn jullie ervaringen met adverteren in een papieren week-/maandlad ? merk je iets in de verkoop?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Laat het weten over twee weken, naar alle waarschijnlijkheid zal het resultaat tegenvallen.

 

Herhaling is de kracht...

 

Ik heb ooit een keer een kwart pagina gedaan, geen merkbaar resultaat.

 

Echter met een kleine advertentie in de lokale sufferd, altijd 1 tot 2 klanten erbij, kosten zijn dan al terugverdiend.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Probeer altijd gebruik te maken van een specifieke landingspagina of kortingscode zodat je in ieder geval het resultaat kunt meten.

 

Ik heb voor een datingsite wel eens geadverteerd in een regionaal advertentiekrantje en gebruikte daarbij een kortingscode voor een gratis upgrade en dat bracht toch wel nieuwe leden op.

 

Ik heb wel het idee dat dit soort krantjes nog door veel mensen word uitgepluisd, niet onderschatten dus.

Link naar reactie
  • 0

Het effect van kleine advertenties is heel beperkt. Je moet je vooral afvragen wat je er mee wil bereiken. Als je naamsbekendheid wil dan moet je zo breed mogelijk adverteren en zo veel mogelijk redactionele stukken scoren. De meeste bladen claimen dat de redactie los gezien moet worden van de advertenties maar het is mijn ervaring dat deuren gemakkelijker open gaan als ze wat aan je kunnen verdienen.

Als je gaat voor directe verkoop is het effect vrij eenvoudig te meten.

 

Als ik zo naar je website kijk heb je een kans laten liggen rond Moederdag. Voor speciale momenten liggen volgens mij heel veel kansen voor je. Denk een aan een ingegoten uiltje voor de 50 jarigen, een academisch hoedje voor de mensen die hun bul halen en ga zo maar door. Dan Google inzetten. Voor Abraham 3 miljoen zoekopdrachten en weinig concurrentie.

 

Link naar reactie
  • 0

De meeste bladen claimen dat de redactie los gezien moet worden van de advertenties maar het is mijn ervaring dat deuren gemakkelijker open gaan als ze wat aan je kunnen verdienen.

 

Dat hangt ervan af. Bij de grote landelijke vrouwenbladen gaat de draaideur tussen redactie en advertentie pas open als je een grote adverteerder bent. Met 5x5 cm val je niet in die categorie. Dat is een uithoek van het blad waarbij de acquisitie waarschijnlijk uitbesteed is. De kosten van werving wegen amper op tegen de opbrengst, tenzij er een jaarcontract voor rubrieksadvertenties wordt afgesloten.

 

Bij lokale sufferdjes valt meer te ritselen. Vakbladen en special interest oftewel hobbybladen staan ook meer open voor commercie. Ze moeten wel. Of je daar als lezert blij mee mag zijn, waag ik te betwijfelen. Staat er weer zo'n nikszeggend promotieverhaaltje in een blad waar je juist goeie tips in hoopt te vinden.

 

Als adverteerder zou ik heel zuinig zijn met uitgevers die al te snel hun redactie openzetten voor adverteerders. Investeer dan liever wat in iets extra's dat free publicity genereert. Doe iets unieks, verkoop iets origineels.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Als ik zo naar je website kijk heb je een kans laten liggen rond Moederdag. Voor speciale momenten liggen volgens mij heel veel kansen voor je. Denk een aan een ingegoten uiltje voor de 50 jarigen, een academisch hoedje voor de mensen die hun bul halen en ga zo maar door. Dan Google inzetten. Voor Abraham 3 miljoen zoekopdrachten en weinig concurrentie.

 

er komen inderdaad nog zat van dat soort dagen :)

mn website bestaat pas sinds kort , ik wil nog thema layouts (moeder dag, vaderdag, kerst etc) in gaan bouwen

 

google adwords werkte nog niet echt voor mij; ik was veel geld kwijt en verkocht niks.

omdat er zat sieraden webshps zijn is het moeilijk om unieke trefwoorden te vinden en toe te passen

 

bedankt voor de nieuwe ideeen! :)

Link naar reactie
  • 0

 

Als adverteerder zou ik heel zuinig zijn met uitgevers die al te snel hun redactie openzetten voor adverteerders. Investeer dan liever wat in iets extra's dat free publicity genereert. Doe iets unieks, verkoop iets origineels.

over 3 weken weet ik of het het geld waard was geweest of niet. >;( maar zo te lezen had ik mn geld beter kunnen besparen

 

free publicity: ik heb al forums lopen spammen,-wat best redelijk verdiende ... eigelijk ;D, maar er steeds weer afgekicked worden is minder

 

gratis advertertentie plaatsen op marktplaats en meer van dat soort sites heeft totaaaal geen zin, je valt daar niet op, ook omdat de getoonde afbeelding miniscuul klein worden getoont

 

adverteren op drukbezochte blogs helpt een ienieminie-beetje maar het is niet gratis

 

ik vind dat wat ik maak en verkoop best origineel is; ik werk niet met kraaltjes en dat is wat je vaak wel terugziet op het internet

Link naar reactie
  • 0

Je zou naar aantal tijdschriften mooie foto's + tekst kunnen sturen met de hoop dat je 'n keer in de tijdschrift vermeld zal zijn, ik heb alleen geen idee in hoeverre je dan slagingskans heb omdat vast velen het zullen proberen. Wel is het zo dat ze vaak pagina's hebben met dan foto's van bepaalde producten en die moeten toch gevuld worden. Vooral bv Flow en Happinez showen vaak dit soort artikelen. Maar goed, misschien ga ik nu wel erg offtopic.

Link naar reactie
  • 0

 

free publicity: ik heb al forums lopen spammen,-wat best redelijk verdiende ... eigelijk ;D, maar er steeds weer afgekicked worden is minder.

 

 

Da's niet hetzelfde. Free publicity wil zeggen dat je je product of iets anders onder de aandacht brengt van een redactie (of een blogger) die daar vervolgens uit vrije wil aandacht aan besteedt. Genoemde foto's zijn een voorbeeld. Spam is irritant.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Topics als deze openen is ook een goede reclamestunt, ik heb een bestelling geplaatst hierdoor, he he.

 

Verders misschien een ideetje om naar fora etc te gaan waar mogelijke doepgroepen aanwezig zijn en daar steeds voorzichtig je producten aan het licht brengen.

 

Je zult er geen duizenden klanten van krijgen allicht, maar het is wel lekker low budget, he he.

Link naar reactie
  • 0

Allereerst: mooie kettingen heb je! Staat in mijn favorieten :)

 

Ik heb geen goede ervaringen met advertenties in bladen (heb het in het begin natuurlijk ook geprobeerd). Omdat ik vrij originele reizen verkoop wordt er af en toe een (gratis) stukje geschreven over een reis van mij (in één van de grootste maandbladen voor mijn doelgroep), maar het is niet dat het aantal site bezoeken nou immens omhoog schiet. De stap van het lezen in een blad en later daadwerkelijk de site online opzoeken is toch vrij groot.

Ik doe nu heel af en toe (1-2 keer per jaar) een kleine advertentie, maar uitsluitend samen met een redactioneel stukje. Puur voor de naamsbekendheid.

Verder denk ik dat je voor een online business ook alleen maar online reclame moet maken (of je moet a million bugs hebben ;D). Facebook lijkt me leuk voor jou.

 

Succes met de verkoop van je mooie producten! :)

 

Link naar reactie
  • 0

Topics als deze openen is ook een goede reclamestunt, ik heb een bestelling geplaatst hierdoor, he he.

 

Verders misschien een ideetje om naar fora etc te gaan waar mogelijke doepgroepen aanwezig zijn en daar steeds voorzichtig je producten aan het licht brengen.

 

Je zult er geen duizenden klanten van krijgen allicht, maar het is wel lekker low budget, he he.

ik moet idd vaker van dit soort topics openen! :D dank je wel ;)

en wat betreft forums, daar heb je zeker een punt!

Link naar reactie
  • 0

Allereerst: mooie kettingen heb je! Staat in mijn favorieten :)

dank je wel! ;D

Ik heb geen goede ervaringen met advertenties in bladen (heb het in het begin natuurlijk ook geprobeerd). Omdat ik vrij originele reizen verkoop wordt er af en toe een (gratis) stukje geschreven over een reis van mij (in één van de grootste maandbladen voor mijn doelgroep), maar het is niet dat het aantal site bezoeken nou immens omhoog schiet. De stap van het lezen in een blad en later daadwerkelijk de site online opzoeken is toch vrij groot.

ik durf het bijna niet te vragen ... maar welk maandblad is dat ? ;D

Ik doe nu heel af en toe (1-2 keer per jaar) een kleine advertentie, maar uitsluitend samen met een redactioneel stukje. Puur voor de naamsbekendheid.

Verder denk ik dat je voor een online business ook alleen maar online reclame moet maken (of je moet a million bugs hebben ;D). Facebook lijkt me leuk voor jou.

 

Succes met de verkoop van je mooie producten! :)

 

dank je wel en bedankt voor de tips! facebook here I come! :)
Link naar reactie
  • 0

Beste Sjemmie,

 

ben je ondernemer? Op de webshop ontbreekt iedere vorm van identiteit en veel verplichte informatie. Wat wil je met een verwijzing o.b.v. een short url bereiken?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Hallo Highio,

Officieel ben ik dat niet,

De website bestaat ook pas een paar maanden, ik heb ook nog geen kvk, eerst wil ik zien hoe alles loopt, en zal pas over enkele maanden echt een KVK en btw nummer aanvragen en de nog ontbrekende onderdelen aan de website toevoegen.

 

Wat is er mis met een verwijzing ?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 157 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.