Als newbie - of noobie- wil ik graag meteen met de deur in huis vallen zogezegd.
Ik heb dringend advies nodig van iemand die weet hoe het zit.
De situatie is als volgt.
Ik heb in voorgaande jaren een zakelijk contract gesloten bij T-Mobile. Dit contract liep fysiek af half December 2010.
Sindsdien maak ik nog steeds gebruik van het toestel . Mijn vrouw's abonnement zit ook onder ditzelfde zakelijke account.
Nu heb ik noodgedwongen mijn bedrijf moeten beëindigen. Was zzp-er in de multimedia.
Het contract met T-Mobile stond op naam van het bedrijf.
Het bedrijf is echter inmiddels al uitgeschreven bij de KvK en dus wil ik T-Mobile een administratieve wijziging laten doorvoeren dat ze het contract op mijn persoonsnaam zetten. dat kan dus niet zeggen ze want ze halen hun gegevens uit de KvK administratie. ?!?!?
Ik geef aan dat ik ben uitgeschreven en het contract op persoonlijke titel wil voortzetten.
Dat kan middels een formulier geeft men aan, maar dan verlies ik wel ALLE beltegoeden in de accounts.
Nu is mijn account niet zo groot, dus da's nog niet zo'n probleem, maar mijn vrouw heeft maar liefst ruim 500 Euro in haar account staan en dat gaat mij net even te ver.
Toch wil T-Mobile niet meewerken.
Ik kan alleen het contract overzetten naar prive met verlies van een hoop geld dus.
Additioneel laat T-Mobile ook nog even weten dat wanneer ze merken dat het bedrijf is uitgeschreven bij de KvK ze de account dichttimmeren ( Dat weten ze dus al want dat heb ik ze zelf verteld ! ) .
De vragen die ik heb zijn als volgt:
1. Geldt de TW wet niet voor zakelijke gebruikers ? Zijn die geen " consument " volgens die definitie ?
2. Als de TW niet geldt voor zakelijke klanten, wat kun je dan wel als zakelijke klant ?
3. Mag een provider ( T-Mobile ) je account zomaar sluiten als je bent uitgeschreven, terwijl je dit zelf hebt gemeld en je wens hebt aangegeven dat je het contract wilt overzetten/omzetten ?
4. Mag een provider bij een contractaanpassing/wijziging zomaar opgebouwde beltegoeden wegstrepen en deze zich dus toe-eigenen ?
5. Heb ik als kleine ( voormalige ) zelfstandige ( ZZP : Zelfstandige Zonder Poen ) geen enkele bescherming in de wet ?
Ik hoef niet perse weg bij T-Mobile wat mij betreft, zolang ze maar een beetje meewerken aan een nette transitie. ik wil wel, zij dus niet. Als ik dan toch mijn beltegoeden kwijt moet raken, ga ik net zo lief over naar een andere provider, maar dat moet dan weer 3 maanden duren, dus wordt je nog langer leeggezogen qua geld. Bah !
Kan er iemand op dit forum wat duidelijkheid verschaffen in deze materie. Ik loop beetje tegen een muur van onwelwillendheid bij T-Mobile.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
LaserPete
LaserPete
Hallo allen,
Als newbie - of noobie- wil ik graag meteen met de deur in huis vallen zogezegd.
Ik heb dringend advies nodig van iemand die weet hoe het zit.
De situatie is als volgt.
Ik heb in voorgaande jaren een zakelijk contract gesloten bij T-Mobile. Dit contract liep fysiek af half December 2010.
Sindsdien maak ik nog steeds gebruik van het toestel . Mijn vrouw's abonnement zit ook onder ditzelfde zakelijke account.
Nu heb ik noodgedwongen mijn bedrijf moeten beëindigen. Was zzp-er in de multimedia.
Het contract met T-Mobile stond op naam van het bedrijf.
Het bedrijf is echter inmiddels al uitgeschreven bij de KvK en dus wil ik T-Mobile een administratieve wijziging laten doorvoeren dat ze het contract op mijn persoonsnaam zetten. dat kan dus niet zeggen ze want ze halen hun gegevens uit de KvK administratie. ?!?!?
Ik geef aan dat ik ben uitgeschreven en het contract op persoonlijke titel wil voortzetten.
Dat kan middels een formulier geeft men aan, maar dan verlies ik wel ALLE beltegoeden in de accounts.
Nu is mijn account niet zo groot, dus da's nog niet zo'n probleem, maar mijn vrouw heeft maar liefst ruim 500 Euro in haar account staan en dat gaat mij net even te ver.
Toch wil T-Mobile niet meewerken.
Ik kan alleen het contract overzetten naar prive met verlies van een hoop geld dus.
Additioneel laat T-Mobile ook nog even weten dat wanneer ze merken dat het bedrijf is uitgeschreven bij de KvK ze de account dichttimmeren ( Dat weten ze dus al want dat heb ik ze zelf verteld ! ) .
De vragen die ik heb zijn als volgt:
1. Geldt de TW wet niet voor zakelijke gebruikers ? Zijn die geen " consument " volgens die definitie ?
2. Als de TW niet geldt voor zakelijke klanten, wat kun je dan wel als zakelijke klant ?
3. Mag een provider ( T-Mobile ) je account zomaar sluiten als je bent uitgeschreven, terwijl je dit zelf hebt gemeld en je wens hebt aangegeven dat je het contract wilt overzetten/omzetten ?
4. Mag een provider bij een contractaanpassing/wijziging zomaar opgebouwde beltegoeden wegstrepen en deze zich dus toe-eigenen ?
5. Heb ik als kleine ( voormalige ) zelfstandige ( ZZP : Zelfstandige Zonder Poen ) geen enkele bescherming in de wet ?
Ik hoef niet perse weg bij T-Mobile wat mij betreft, zolang ze maar een beetje meewerken aan een nette transitie. ik wil wel, zij dus niet. Als ik dan toch mijn beltegoeden kwijt moet raken, ga ik net zo lief over naar een andere provider, maar dat moet dan weer 3 maanden duren, dus wordt je nog langer leeggezogen qua geld. Bah !
Kan er iemand op dit forum wat duidelijkheid verschaffen in deze materie. Ik loop beetje tegen een muur van onwelwillendheid bij T-Mobile.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32063-advies-gevraagd-probleem-met-t-mobile-contracten/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
13 antwoorden op deze vraag