• 0

organisatie met bedrijven als maatschappelijk reintegratie

Ik wil graag een organisatie(met medium kleine bedrijven) starten voor mensen die zwaak staan in de maatschappij, deze organisatie zou werk en kulturelle activiteiten van verschillende soorten aan deze mensen kunnen aanbieden waar zij met plezier en in wat zij zelf kiezen zouden kunnen werken tot zij weer in de maatschappij reintegreren en weer onafhankelijk worden.

 

Van het geld dat de bedrijven(horeca, landbouw, huizen restauratie en verkoop) die in deze organistatie geproduceerd wordt zou zich de organisatie houden en meer werk en activiteiten aanbieden, een soort van recycle systeem. Waar mensen voor zichzelf en voor andere in gelijke zwake situaties werken.

Misschien al bestaande bedrijven zouden gedeeltelijk of volledig onder mijn organisatie kunnen functioneren.

 

Ik heb ervaring als ondernemer van een kleine horeca bedrijf, ik werk in de zorg, ben van plan de opleiding verpleegkundig met psychiatrie te volgen terwijl ik voor een dakloos organisatie ga werken.

 

Ik ben niet bekend met deze manier van maatschappelijk werk en zaken doen.

Waar zijn de legale of markt onderzoeken die ik eerst zou moeten doen om zo en project te starten behalve een goede profiel te doen van mijn organisatie/onedernemingsidee.

 

Waar kunnen bijvoorbeeld subsiedies voor zulke projekten aangevraagd worden? hoe ziet het er jurisdisch gezien aan elkaar een zulke contructie van organisatie met bedrijven? beperkingen etc?

Voorlopig is het begin van een idee maar ik wil iets realistisch van maken, zoals van klein tot groot groeien

Ik denk dat de mix van maatschappelijk werk en bussines een goede toekomst heeft.

Carlos

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 91 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.