• 0

Bescherming aansprakelijkheid website

Beste medeondernemers,

 

Ik heb een website ontwikkeld voor sportduikers waarop (gratis) informatie kan worden uitgewisseld over duiklocaties in de gehele wereld. Duiken is een bezigheid waar risico aan kleeft.

 

Ik maak mij vooral zorgen over (sue-happy) Amerikaanse gebruikers die mij (als eigenaar van de site) in privé aansprakelijk willen stellen als een duikvakantie in het water valt of erger obv informatie die op de site is geplaatst.

 

Gebruikersvoorwaarden

Daarom heb ik gebruikersvoorwaarden (in het Engels) geplaatst. Bekijken van de site kan anoniem, voor wijzigen of toevoegen moet je registreren en met een vinkje de voorwaarden accepteren. De gebruiksvoorwaarden zal ik door een jurist laten controleren (tips voor een gesprecialeerde jurist zijn welkom via prive-bericht).

 

Eigendom onderbrengen in vereniging of BV?

Om mijn risico verder te beperken, denk ik na over het onderbrengen van de site in een:

- vereniging met volledige bevoegdheid (via de notaris), of

- aparte werkmij BV onder mijn holding;

 

Het doel is om te voorkomen dat door gebruikers mijn prive-vermogen kan worden betrokken in een rechtzaak.

 

Wat zien jullie als beste oplossing?

 

Groeten,

Blauw

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zwaar overdreven al die maatregelen, ik denk dat je je meer zorgen moet maken over het opslaan van gegevens, hoe je omgaat met email adressen, en waar en of andere gegevens gecrypt worden opgeslagen, en niet over de inhoud op zich.

 

 

Maar goed ik ben geen jurist ;D

 

Link naar reactie
  • 0

Zwaar overdreven al die maatregelen, ik denk dat je je meer zorgen moet maken over het opslaan van gegevens, hoe je omgaat met email adressen, en waar en of andere gegevens gecrypt worden opgeslagen, en niet over de inhoud op zich.

Dat is inderdaad al goed geregeld met encryptie, layered defence, etc etc (Ik heb een IT-security achtergrond dus heb hier onevenredig veel tijd aan besteed ;D )

 

Ik maak mij meer zorgen over het verlies van mijn oudedagsreserve (daar werk ik net iets te hard voor....)

 

 

Link naar reactie
  • 0
Ik maak mij meer zorgen over het verlies van mijn oudedagsreserve (daar werk ik net iets te hard voor....)

FOR afstorten in een (netto, dus provisieloze) bancaire lijfrente..is beschermd tegen faillissement, hoef je je daarover geen zorgen meer te maken

 

..maar goed, ik vind het allemaal nogal vergezocht en overdreven deze risico's, IMHO volstaat een simpele disclaimer, en als dat nog niet genoeg is, een EULA met disclaimer en waiver/indemnity form.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 202 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.