• 0

Kopie factuur rechtsgeldig, maar onderbouwing?

Goedemiddag,

 

Ik ben druk bezig met mijn BV op te zetten en in voorbereiding daarop kwam ik met deze vraag:

zijn kopie facturen ook rechtsgeldig?

 

Ik heb het antwoord ja al gevonden op internet, maar ik zou graag het bijbehorende wetsartikel (officiele onderbouwing) erbij hebben, kan iemand mij daarbij helpen?

 

Gr,

Hans

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Onder omstandigheden kan het nodig zijn om de originele facturen te kunnen overhandigen. Heb je een concrete situatie voor ogen?

 

In mijn reguliere inkoopproces krijg ik af en toe weleens een kopie over de fax of van een chauffeur o.i.d. De originele komt dan later.

Wat ik doe is: ik stop de kopie na boeken in een map met kopieen, en als de originele factuur komt stop ik die in de normale map.

Maar deze stap is toch eigenlijk best overbodig omdat kopieen ook volstaan?

Link naar reactie
  • 0

Wat ik doe is: ik stop de kopie na boeken in een map met kopieen, en als de originele factuur komt stop ik die in de normale map.

Maar deze stap is toch eigenlijk best overbodig omdat kopieen ook volstaan?

 

Je hoeft natuurlijk geen kopieën te bewaren, als je originelen hebt. Tenminste als niet op de kopieën bijvoorbeeld handtekeningen of iets ander staat dat niet op het origineel terug te vinden is.

 

Maar je gaat toch geen originelen wegdoen en de kopieën bewaren hoop ik.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 205 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.