• 0

Kosten privé-auto declameren zonder KM-vergoeding?

Voor mijn BV waar ik (boven mijn holding) 33.3% eigenaar van ben gebruik ik mijn privé-auto ook voor zakelijke doeleinden, ik declareer geen km vergoeding, kan ik bepaald onderhoud, slijtage banden, of dergelijke kosten van mijn prive auto afschrijven op mijn holding? Dit is misschien niet de bedoeling dat dit hier komt te staan en mag ook zeker worden weg gehaald, maar kan dat door creatief boekhouden?

 

Zelf wil ik nog even aangeven dat ik eerder hier op dit forum vragen heb gesteld, en met die antwoorden, wat dus na veel uitzoeken, berekeningen, door een onafhankelijk adviseur wat ook geantwoord is door jullie, heeft geresulteerd dat ik sinds kort dus geen 10% maar 1/3 eigenaar ben geworden. Wat ik wil aangeven is dank daarvoor dat zulke virtuele ontmoetingsplaatsen nog kunnen in deze economische tijden!!!!!

 

(Edit: titel verduidelijkt)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ben je 100% eigenaar van je holding ?

Vanuit de BV betaal je managementfee aan je holding.?

Vanuit je holding krijg je salaris ?

 

Als je je eigen auto inbrengt in je holding betaal je wel bijtelling via je salaris, maar zijn de autokosten aftrekbaar en btw terug te vorderen. je kunt afschrijven maar ook verhuren aan de BV, jouw auto

Volgens mij moet je wel rekening houden met een btw correctie privé aan het eind van het jaar (berekent de accountant)

Je managementfee kun je berekenen door al de verwachte te betalen kosten voor je holding (loon+belastingen+autokosten, enz. uit je werkmaatschappij.

 

Gewoon uitrekenen wat voordeliger is.

 

Groetjes,

Roland

Link naar reactie
  • 0

Voor mijn BV waar ik (boven mijn holding) 33.3% eigenaar van ben gebruik ik mijn privé-auto ook voor zakelijke doeleinden, ik declareer geen km vergoeding, kan ik bepaald onderhoud, slijtage banden, of dergelijke kosten van mijn prive auto afschrijven op mijn holding? Dit is misschien niet de bedoeling dat dit hier komt te staan en mag ook zeker worden weg gehaald, maar kan dat door creatief boekhouden?

 

In de kilometervergoeding van €0,19 cent per kilometer zitten alle kosten al inbegrepen zoals verbruikskosten, onderhoud, slijtage banden etc, dus die kan je op deze manier in aftrek nemen in je b.v., het kan dus zeker niet door creatief te boekhouden. Als je zakelijk alle autokosten wil aftrekken had je de auto op de zaak moeten zetten en ook alle fiscale gevolgen hiervan moeten accepteren (zoals bijtelling privé-gebruik).

Link naar reactie
  • 0

Als je bij je holding in dienst bent (en je holding dus een managementfee in rekening brengt), kun je de holding natuurlijk gewoon 19ct/km onbelast (maar wel aftrekbaar bij de holding) aan jou laten vergoeden. Dat even als alternatieft voor het inbrengen van de auto, met o.a. bijtelling voor privégebruik als gevolg. Kwestie van rekenen wat voordeliger is, maar die 19ct vergoeden is in ieder geval voordeliger dan niets doen.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 153 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.