• 0

Magazijn computer ook opnemen in netwerk?

Beste mensen,

 

Nog niet zo lang geleden postte ik hier een bericht over een netwerk voor een kleine onderneming die in eerste instantie werkte met standalone computers. Hierdoor werd de mail niet gesynchroniseerd, er werd gewerkt met diverse documenten die op lokale computers stonden, boehoudprogramma kon slechts van 1 computer ingezien worden. Door de tips hier, heb ik dat goed kunnen aanpakken, echt een verbetering.

 

Nu wil ik in het systeem zoals het nu loopt een computer op afstand ook gebruik laten maken van dit netwerk.

 

Bij ons netwerk moet je je het volgende voorstellen: mijndocumenten staat op een gedeelde map op 1 pc waar de andere computer gebruik van maakt, boekhoudprogramma is lokaal op beide computers geinstalleerd maar de database staat in de gedeelde map, e-mail gaat extern via hosted exchange. KPN backup online zorgt voor een dagelijkse backup van alle belangrijke gegevens. Via KPN kunnen we de computer op de zaak ook vanuit huis overnemen.

 

De computer die hier op moet aansluiten staat in het magazijn, 500 meter verderop. Daar is verder geen vaste of draadloze internetverbinding. Nu zou ik op die computer ook gebruik kunnen maken van hosted exchange, en de databases van de ene computer op kantoor......maar zoals geschreven: geen internetverbinding.

 

Kan iemand mij zeggen wat de beste oplossing is? Internet via een dongel? Door middel van een telefoon koppelen aan computer en daar het internet van gebruiken? Andere oplossingen?

 

Ik lees het graag!

 

Groeten,

 

Ondernemen31

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste mensen, bedankt voor alle antwoorden!

 

@adlasko: helaas geen tv, geen vaste telefoon, geen bedrijf in de buurt (alleen radio ;))

@prodisplay: helaas werken wij met een vaste kabelverbinding en is er geen wifi

 

Ik denk dat een dongel nog steeds de beste oplossing is?

Link naar reactie
  • 0

Ja, dat kan prima werken. En dan met vpn vanuit het magazijn met het netwerk op kantoor verbinden. Dan lijkt het net alsof je lokaal op het netwerk zit te werken.

 

Dit dus. Dongle kan inderdaad prima werken in combinatie met VPN verbinding. Veilig en snel. Er zijn idd wat andere mogelijkheden wat betreft een directe draadloze verbinding maar dit is allemaal veel prijziger.

 

Als je ANWB lid bent is hier de goedkoopste aanbieder voor een betrouwbaar 3G netwerk:

 

https://directsales.vodafone.nl/anwb/details/204/usb-modem_voor_mobiel_internet

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Een data-abonnement met onbeperkt data verkeer kost snel 40-50 euro per maand. Daarnaast moet je maar net voldoende dekking hebben wil het fatsoenlijk werken.

 

Als je het ene bedrijf vanaf het andere bedrijf kunt zien is wifi met richt-antennes een prima oplossing (zie bijvoorbeeld link van prodisplay)

 

Jaren geleden heb ik voor een klant in een vergelijkbare situatie kaal koper gehuurd bij de KPN. Op beide lokaties een telefoonlijn van de KPN maar zonder mogelijkheid tot bellen. In de KPN centrale zaten deze twee lijnen direct met elkaar verbonden. Modem er aan en ze hadden een netwerkverbinding.

Link naar reactie
  • 0

Een dongel is een goede oplossing maar wel maandelijkse kosten.

 

Netwerk via stopcontact bestaat ook maar aangezien 500 meter wel erg lang is ben ik bang dat dit geen optie is.

Volgens mij gaan ze tot 200 meter. Misschien dat iemand hier ervaring mee heeft en weet of 500 meter haalbaar is. Misschien een bepaald merk?

 

 

Parte-ICT . Voor ICT beheer, en clouddiensten zoals: Hosted Exchange, Hosted Desktop. Gericht op het MKB

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 198 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.