• 0

Discotheek / Club beginnen

Nu de plan gameshop is afgerond en die word komende tijd in werking gezet. Wil ik vast aan me echte droom gaan beginnen !

Na tijd nadenken en info op doen. Wil ik de gameshop gewoon voor erbij dit omdat ik nu een game forum bezit en voor die leden het wil doen.

 

Maargoed !

 

Ik wil alles gaan doen om een Discotheek/Club te beginnen in de amerikaanse stijl. Dit heb ik niet eerder gezien hier in de buurt en dit leekt me zeer leuke concept.

 

Dit word geen half jaar plan en snel maar beginnen, Nee wil dit in enkele jaren stap voor stap gaan doen. Dus papieren opleidingen en ervaringen op doen. Zodat ik zeker weet dat het een succes kan worden en na die tijd heb ik genoeg kunnen nadenken of ik dit wil.

 

Dus bij deze wie kan me in de goede weg helpen ?

 

Wat ik dus al ga doen :

 

- Ideeen uitwerken

- Ondernemingsplan maken

- Opleidingen zoeken en volgen

- Ervaringen doen.

- Mensenkennis uitzoeken dus wat de klant wil en verwacht.

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Opleidingsniveau zou hbo kunnen zijn maar ben alleen met mbo bezig geweest omdat ik graag wou werken. Nu ik dus hiermee aan de slag wil. Wil ik er alles aan doen om die droom waar te maken. dus alle opleidingen cursussen trainingen noem maar op ik wil het allemaal gaan doen om dit te kunnen.

 

Ik heb nu nog geen echte ervaring in de horeca maar weet veel van muziek , Ik ga heel vaak uit . ondertussen kijk ik wat de werkwijze is van de discotheek waar ik dan ben. en waar de mensen om klagen of leuk vinden. Voor mij is het stappe dus ook soort leerschool.

 

Ik ga wel komende jaren in de kroeg werken om ervaringen op te doen. Ik wil als hobbie iets erbij met muziek dus denk ik dat ik hobbie matig dj ga doen. Kan later misschien van pas komen en vind het hardstikke leuk.

 

Ik vind bijv. ook organiseren geweldig. helemaal in die richting !

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb hier een tijdje terug naar gekeken:

Higherlevel topic

 

Wat mij opviel was dat het opzetten van een Disco/Club gewoonweg niet te doen is. Helemaal niet als je het ook nog eens 'moeilijk' maakt. Uit het onderzoek (dat tegenwoordig offline is) bleek dat de gemiddelde disco 3x over de kop gaat voordat het succesvol wordt. Dit heeft te maken met aanlooptijd.

 

Om even een idee te schetsen waar je tegen aan loopt:

Je hebt alleen vrijdag en zaterdagavond waarop je open bent, de rest van de tijd komt er niemand, of dusdanig weinig mensen dat je reputatie er schade door oploopt.

Afhankelijk van waar je zit wordt het pas 'druk' na 12, wanneer je in de stad zit kan dit zelfs oplopen tot na 2

Indrinken is veel voordeliger voor je klanten dan bij jou drinken.

Zomermaanden zijn er veel festivals en outdoor evenementen

Wintermaanden zijn er nog wat weekeinden die uitvallen door feestdagen etc.

 

Dit zijn problemen die je NIET oplost of wegwuift!

"Ja, maar ik weet wat mensen willen" -> Hoe hou je 5.000-10000 mensen tevreden, willen die allemaal hetzelfde?

"Ja, maar.... "

 

Als ik jou was zou ik het 'opzetten' van een eigen disco/club echt uit je hoofd zetten, eventueel overnemen en dan geleidelijk aan veranderen is wel een optie. Ik wil geen azijnp*sser zijn, maar sommige plannen zijn gewoonweg niet haalbaar.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb hier een tijdje terug naar gekeken:

Higherlevel topic

 

Wat mij opviel was dat het opzetten van een Disco/Club gewoonweg niet te doen is. Helemaal niet als je het ook nog eens 'moeilijk' maakt. Uit het onderzoek (dat tegenwoordig offline is) bleek dat de gemiddelde disco 3x over de kop gaat voordat het succesvol wordt. Dit heeft te maken met aanlooptijd.

 

Om even een idee te schetsen waar je tegen aan loopt:

Je hebt alleen vrijdag en zaterdagavond waarop je open bent, de rest van de tijd komt er niemand, of dusdanig weinig mensen dat je reputatie er schade door oploopt.

Afhankelijk van waar je zit wordt het pas 'druk' na 12, wanneer je in de stad zit kan dit zelfs oplopen tot na 2

Indrinken is veel voordeliger voor je klanten dan bij jou drinken.

Zomermaanden zijn er veel festivals en outdoor evenementen

Wintermaanden zijn er nog wat weekeinden die uitvallen door feestdagen etc.

 

Dit zijn problemen die je NIET oplost of wegwuift!

"Ja, maar ik weet wat mensen willen" -> Hoe hou je 5.000-10000 mensen tevreden, willen die allemaal hetzelfde?

"Ja, maar.... "

 

Als ik jou was zou ik het 'opzetten' van een eigen disco/club echt uit je hoofd zetten, eventueel overnemen en dan geleidelijk aan veranderen is wel een optie. Ik wil geen azijnp*sser zijn, maar sommige plannen zijn gewoonweg niet haalbaar.

 

 

 

Kijk ik snap jou punt wel. En ik ben van mening dat ALLES een oplossing heeft en ik moet een echte uitdaging hebben en dat kan hier dus wel mee verder.

 

Je geeft punten op die zeggen waarom niet je discotheek moet beginnen. Ik zie dat anders.

bijv. mensen drinken thuis in. wat is de reden ervan ??? omdat het in de horeca te duur is.. dus oplossing bedenken waarbij je goedkoper kan zijn en je bent een stap verder.

 

over dagen dat mensen minder komen zoals kerstdagen.. dat is nogal ouderwets. Hier in de regio gaat iedereen stappen met kerst lekker in een kerstpak lol hebben en bier drinken. dus daar zie ik het probleem niet in.

 

De dance evenementen is idd een grotere probleem maar daar is ook iets voor te vinden.

 

Open op vrijdag en zaterdag.. alleen het discotheek gedeelte dus wat we hier in NL gewend zijn. In amerika is dat anders. en dat concept wil ik gebruiken voor hier. die zijn 7dagen per week open. door de weeks ontmoetingsplaats voor jongeren dus meer een loungebar dus lekkere muziek aan en waar mensen rustig kunne kletsen terras erbij etc.

 

Je kan natuurlijk niet elke dag een perfecte dag draaien dat begrijp ik maar 2 mindere dagen is samen ook 1 goede dag.

 

kijk het is dus ook geen plan wat ik in 1 jaar ga uitvoeren dus er is altijd iets op te vinden om het wel tot succes te laten worden.

 

En het word geen discotheek die er nu al is. die denken alleen zoveel mogelijk geld verdienen.. Ik kijk naar de bezoekers wat die willen. en pas mij daar op aan.

 

oja. Ik kijk niet alleen naar de jeugd wat ze willen. Ouderen willen graag ook een avond uit. leuke band uit de jaren 70 op een woensdag avond bijv en zo heb je weer een avond gevult.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf een achtergrond in de horeca (partyorganisatie midden jaren 90, daarna een klein stapcafé, later nog een groter danscafé en restaurant). In totaal bijna 20 jaar in de horeca gewerkt c.q. ondernemer geweest.

 

Hetgeen JVerhallen beschrijft is goed weergegeven.

 

Het is echt niet zo makkelijk als het lijkt en 2 matige dagen maakt niet 1 goede dag want je hebt wel 2 dagen personeel rond lopen.

 

Daarnaast zul je als beginner ook nooit een (deel)financiering voor elkaar krijgen. De enige weg die daartoe leidt is een brouwerij aan je binden. En die band krijg je alleen maar als je je bewezen hebt in de horeca.

 

Wat moet je dus doen: begin in de horeca te werken en werk je op tot bedrijfsleider van een gerenommeerde zaak. Dan leer je de bobo's van de brouwerijen wel kennen en als je dan voor jezelf wilt beginnen (mocht je dan nog zin hebben) met een goed concept, dan beginnen de balletjes vanzelf wel te rollen (als je zelf ook maar genoeg financiën mee kunt brengen - zonder veel eigen geld kun je tegenwoordig geen serieuze horecazaak meer beginnen).

 

Opleiding is verder niet zo relevant: zorg dat je je Sociale Hygiene papieren haalt en een BHV diploma hebt (allemaal vereist). Verder moet je goede ondernemersskills in het algemeen hebben (financiën, personeel, inkoop, marketing)

 

Enkele ervaringstips:

- Horeca is keihard werken en relatief weinig verdienen (als je al tot dat kleine percentage gelukkigen gaat behoren die iets eraan over houden).

- De horeca is geen bedrijfstak waar je oud in wordt, zorg dus dat je een exit-strategie hebt.

- Locatie is alles! Uitstraling e.d. zijn natuurlijk ook belangrijk maar daarin moet je eeuwig blijven investeren c.q voor blijven knokken.

 

Als ik jou was zou ik eerst beginnen met wat parties te organiseren op huurlocaties (zo ben ik ook begonnen: houseparties in leegstaande discotheken die ik voor een weekje huurde). Als blijkt dat je concept aanslaat kun je nog altijd een vaste locatie huren. Je hebt dan in elk geval vast een goede klantenbasis en ervaring opgedaan.

vriendelijke groet,

 

Jean

 

Importeur van Adler en Pasian pelletkachels en Ariterm pellet-CV.

www.ecogeneration.nl · www.pasian.nl · www.adlerpellet.nl · www.ariterm.be

Link naar reactie
  • 0

Ook niet onbelangrijk. Amerika is heel anders dan Nederland op dit vlak.

 

Waar je uitgaat daar geeft aan wie je bent. In New York betaal je >2000 dollar om in een bekende club een tafel te krijgen met 1 fles, in Boston ook rustig $1000. In het algemeen zijn mensen daar bereid om meer dan 45 minuten in de rij te staan (voor 11en!) om zonder tafel naar binnen te komen.

 

Omgekeerd, in Nederland zijn er weinig VIP-areas, in Nederland zijn er weinig loyalty cards.

 

Amerikanen zijn simpelweg anders dan de gemiddelde Nederlander. De horeca daar vult een behoefte in die cultureel bepaald is, de horeca creëert die behoefte niet.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.