• 0

Engelse limited met virtueel kantoor in cyprus en uitgeschreven uit gba nl

Beste mensen hallo,

 

 

Ik ben hier nieuw en ik zit met het volgende, mijn situatie is als volgt.

 

Ik ben schipper op de Europese binnenwateren ( duitsland, belgie, nederland) voornamelijk nederlandse opdrachtgevers.

 

Ik heb via incotrust een Engelse limited genomen met virtueel kantoor in Cyprus, heb daarbij een dochteronderneming in seychellen zodat ik brutto netto verhaal kan creeren ''volgens hun''.

 

Ik ben niet meer woonachtig in nederland en sta hier ook niet meer ingeschreven en heb daarom ook geen persoonsnummer meer in mijn paspoort, verblijf op touristen visum op de Filipijnen waar ik woon.

 

Nu het volgende mijn opdrachtgever wil niet overgaan tot betaling van mijn factuur omdat er geen Nederlandse btw nummer en naam KVK op vermeld staan.

Ik weet mij hier even geen raad mee.

 

Ik heb te horen gekregen van incotrust dat ik geen btw nummer nodig heb gezien je met een engelse limited daarvan vrijgesteld bent mits je minder als 75.000 ponds verdient.

 

Ik heb op mijn factuur het adres van Cyprus gezet met bankrekening van Cyprus en ondernemingsnummer van me Engelse LTD en *btw verlegt*

Maar zoals ik al zei mijn opdrachtgever uit nederland zegt absolute noodzaak bij een nederlands btw nummer en naam kvk te hebben om problemen met de belastingdienst te voorkomen

 

Hopelijk heeft hier iemand een antwoord op.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • -1
Ik heb via incotrust een Engelse limited genomen met virtueel kantoor in Cyprus, heb daarbij een dochteronderneming in seychellen zodat ik brutto netto verhaal kan creeren ''volgens hun''.

Eufemisme voor op illegale wijze belasting ontduiken en wel lekker van alle voordelen en faciliteiten van Nederland, België en Duitsland profiteren. Kortom: ik betaal ook jouw belasting. Reken dus niet op te veel sympathie mijnerzijds

 

 

verblijf op touristen visum op de Filipijnen waar ik woon.

Solide constructie zo te zien >;( (NOT)

 

Ik ben schipper op de Europese binnenwateren ( duitsland, belgie, nederland)

Flink woon-werkverkeer, naar Manilla heen en terug.

 

Maar zoals ik al zei mijn opdrachtgever uit nederland zegt absolute noodzaak bij een nederlands btw nummer en naam kvk te hebben om problemen met de belastingdienst te voorkomen

Het lijkt er zowaar op dat de kerstboom niet zo goed werkt als Incotrust je heeft voorgesteld

 

Hopelijk heeft hier iemand een antwoord op.

Als de kerst voorbij is, tuig je de kerstboom af....

 

[mod auto-edit: onterecht insinuaties richting Incotrust verwijderd ]

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
Eufemisme voor op illegale wijze belasting ontduiken en wel lekker van alle voordelen en faciliteiten van Nederland, België en Duitsland profiteren.

 

Dat is zelfs nog maar de vraag in het geval van ziektekosten en pensioen... bankieren en verzekeren?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

De oplossing geef je zelf al, gewoon netjes zaken doen en vanuit een Nederlands bedrijf werken.

 

I.p.v. de belasting ontduiken, maar vervolgens wel raad vragen op een forum dat in de lucht wordt gehouden door de Nederlandse belastingbetaler.

 

Mijn bedoeling was de inkomstenbelasting te omzeilen en niet te ontduiken.

Het was zowiezo niet mijn intensie om langer als de 183 dagen regeling in nederland te zijn dan hoef je als het goed is toch ook geen inkomsten belasting te betalen.

 

Als ik niet in nederland woon en vaar op europese binnenwateren waarom moet ik dan perse een nederlands bedrijf hebben andere landen hebben het neem ik aan ook netjes en conform regels en wetgeving enkelt ik heb geloof ik de verkeerde kerstboom gekozen.

Cyprus is europa en kent de laagste vorm van belastingtarieven maar dan moet ik wel een btw nummer vandaar hebben en incotrust gaf mij dat niet het is nu weekend en kan ze nu niet bereiken en wou graag toch antwoorden op mijn vragen en daar dank ik jullie ook voor.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Eufemisme voor op illegale wijze belasting ontduiken en wel lekker van alle voordelen en faciliteiten van Nederland, België en Duitsland profiteren.

 

Dat is zelfs nog maar de vraag in het geval van ziektekosten en pensioen... bankieren en verzekeren?

 

Groet,

 

Highio

 

Zit bij Oom zekeringen voor expats en pensioen regel ik zelf.

Link naar reactie
  • 1

Als ik niet in nederland woon en vaar op europese binnenwateren waarom moet ik dan perse een nederlands bedrijf hebben andere landen hebben het neem ik aan ook netjes en conform regels en wetgeving enkelt ik heb geloof ik de verkeerde kerstboom gekozen.

 

Dat ben ik wel met je eens. Je bent geen ingezetene hier, dus je vraag is gewoon terecht en dus onderstaand antwoord!

 

Het is complete onzin dat een NL opdrachtgever (die ook wel ondernemer is!) een NL BTW nummer eist! Als jij formeel een EU-onderneming buiten NL hebt met een BTW nummer dat actief is, dan kun je met een gerust hart een factuur sturen voor diensten geleverd aan een NL opdrachtgever met BTW verlegd. Voor je opdrachtgever is dan van belang dat hij de BTW in NL aangeeft als naar hem verlegd en weer aftrekt als voorbelasting (formeel: artikel 6 lid 1 OB i.c.m. artikel 15 lid 1 sub c ten tweede OB).

 

En nu de grote MAAR: jouw Engelse BTW nummer moet wel actief zijn en verifieerbaar via bijv: http://www.btw-nummer-controle.nl/

Op dat punt verkoopt incotrust je dus complete onzin!!!

 

Dat incotrust aanhaakt bij 75.000 pond als grens voor de BTW plicht is ook echt onzin! Het lijkt erop dat ze aansluiting zoeken bij de regeling voor afstandsverkopen (grens van 70.000 pond), maar dat is alleen bedoeld voor bedrijven die leveren aan consumenten in andere EU landen en heeft met jouw geval niets van doen!

 

Je kunt alleen BTW verleggen als je zelf een BTW nummer hebt dat actief is.

 

Als ik jouw klant was en je hebt geen BTW nummer of een inactief nummer, dan krijg je van mij ook niet betaald!

 

groet

Joost

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Als ik niet in nederland woon en vaar op europese binnenwateren waarom moet ik dan perse een nederlands bedrijf hebben andere landen hebben het neem ik aan ook netjes en conform regels en wetgeving enkelt ik heb geloof ik de verkeerde kerstboom gekozen.

 

Dat ben ik wel met je eens. Je bent geen ingezetene hier, dus je vraag is gewoon terecht en dus onderstaand antwoord!

 

Het is complete onzin dat een NL opdrachtgever (die ook wel ondernemer is!) een NL BTW nummer eist! Als jij formeel een EU-onderneming buiten NL hebt met een BTW nummer dat actief is, dan kun je met een gerust hart een factuur sturen voor diensten geleverd aan een NL opdrachtgever met BTW verlegd. Voor je opdrachtgever is dan van belang dat hij de BTW in NL aangeeft als naar hem verlegd en weer aftrekt als voorbelasting (formeel: artikel 6 lid 1 OB i.c.m. artikel 15 lid 1 sub c ten tweede OB).

 

En nu de grote MAAR: jouw Engelse BTW nummer moet wel actief zijn en verifieerbaar via bijv: http://www.btw-nummer-controle.nl/

Op dat punt verkoopt incotrust je dus complete onzin!!!

 

Dat incotrust aanhaakt bij 75.000 pond als grens voor de BTW plicht is ook echt onzin! Het lijkt erop dat ze aansluiting zoeken bij de regeling voor afstandsverkopen (grens van 70.000 pond), maar dat is alleen bedoeld voor bedrijven die leveren aan consumenten in andere EU landen en heeft met jouw geval niets van doen!

 

Je kunt alleen BTW verleggen als je zelf een BTW nummer hebt dat actief is.

 

Als ik jouw klant was en je hebt geen BTW nummer of een inactief nummer, dan krijg je van mij ook niet betaald!

 

groet

Joost

 

 

 

 

 

 

Hoi Joost,

 

 

Bedankt voor het duidelijk antwoord, ik zal inderdaad dan een BTW nummer moeten hebben en mijn doelstelling was dan wel van Cyprus gezien die de laagste belastingtarieven van europa hebben.

 

Voor mij maar zien volgende week wat men gaat zeggen bij incotrust en of ze dit nog allemaal kunnen regelen tot nu toe heb ik er alleen maar hinder aan helaas.

Link naar reactie
  • 0

Als ik jouw klant was en je hebt geen BTW nummer of een inactief nummer, dan krijg je van mij ook niet betaald!

 

Ben ik niet helemaal met je eens. Alex heeft een dienst geleverd en zou daarvoor normaal betaald moeten worden. Alleen zal de opdrachtgever gewoon BTW in rekening moeten brengen en zal Alex deze dan weer moeten claimen bij de Nederlandse belastingdienst. Wil of kan hij dit niet dan zal de opdrachtgever waarschijnlijk opdraaien voor de BTW.

Ik ben het wel in grote lijnen met de andere posters eens, deze constructie zint mij ook allerminst. Je kunt niet van twee walletjes eten.

 

John.

Link naar reactie
  • 0

Ben ik niet helemaal met je eens.

......

 

Alleen zal de opdrachtgever gewoon BTW in rekening moeten brengen en zal Alex deze dan weer moeten claimen bij de Nederlandse belastingdienst.

 

Dag John,

 

Ik verwoord enkel mijn mening. Als iemand die zich voordoet als ondernemer mij een factuur stuurt en er staat geen BTW nummer op, dan is dat zeker aanleiding voor vragen. Ik zou dan niet betalen omdat ik niets kan met zijn factuur qua BTW.

 

Na wat opheldering betaal ik wellicht het deel zonder de BTW zodat ik het geld achter de hand heb als de fiscus iets controleert. Het was dus geen formeel standpunt, vandaar

("als ik jouw klant was")
.

 

Je tweede deel van je reactie begrijp ik niet. Sinds wanneer kan een opdrachtgever een factuur met BTW sturen?

Alex levert de dienst, niet zijn klant.

 

groet

Joost

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 1

Namens incotrust willen wij reageren dat de persoon in kwestie NIET een Nederlands ingezetene is.

Als zodanig heeft hij ons gevraagd om een instrument om zijn opdrachtgevers te factureren.

Wij hebben hem erop gewezen dat hij rekening moet houden met wetgeving in de Filipijnen, waar hij woonachtig is, en dat hij zelf na moet gaan of dat hij daadwerkelijk aldaar als ingezetene kan worden beschouwd.

Incotrust houdt zich bezig met bedrijfsoprichtingen en raadt ondernemers altijd aan zich te laten informeren door een adviseur. Deze persoon is in contact met een adviseur, waar wij ook mee in contact zijn.

 

Bovendien gaat het hier niet om een Engelse LTD welke bestuurd wordt vanuit de EU, maar daarbuiten vanuit een jurisdictie welke geen BTW rekent.

Om deze reden wordt dus geen BTW gerekent, niet omdat de BTW verlegd wordt, simpelweg omdat het niet gerekend hoeft te worden.

 

Er is geen sprake van een dochtermaatschappij op de Seychellen, de LTD zelf wordt daar bestuurd. Het lijkt erop dat van alles door elkaar wordt gehaald. Ook Norbert Bakker maakt het erg mooi om te stellen dat de persoon is voorgelogen terwijl hij totaal niet weet hoe de cliënt is begeleid.

 

De persoon is vooraf geïnformeerd en wij zijn nog steeds in actief contact, en wij vinden het erg vreemd dat hij Higherlever op zoekt omdat 'het weekend is en ons niet kan bereiken'.

 

Link naar reactie
  • 0

@ Zakendoen 123

 

Voor de BTW-heffing is de plaats van dienst bepalend. Als deze dienst in Nederland plaatsvindt, mag Nederland gewoon BTW heffen. Dat de onderneming op de Seychellen is gevestigd, doet m.i. niet ter zake.

 

Nu beschikt TS niet over een BTW-nummer omdat de Seychellen blijkbaar geen BTW-heffing kennen. Om toch aan zijn BTW verplichtingen te voldoen, zal TS een fiscaal vertegenwoordiger moeten aanstellen.

 

Voor wat betreft de belastingheffing over de winst is bepalend waar de werkelijke leiding van de onderneming is gelegen. Is de plaats van de werkelijke leiding van de onderneming gelegen aan boord van een schip of een boot, dan wordt de plaats van de werkelijke leiding geacht gelegen te zijn in de staat waar het schip of de boot zijn thuishaven heeft, dan wel, indien het schip of de boot geen thuishaven heeft, in de staat waarvan de exploitant van het schip of de boot inwoner is. De situatie dat de werkelijke leiding aan boord van een schip of boot gelegen is, doet zich in de praktijk vooral voor bij boten die actief zijn in de internationale binnenvaart. Een schipper en tevens exploitant van zo’n boot kan feitelijk op de boot wonen en als gevolg daarvan kan ook de werkelijke leiding van de onderneming die de boot exploiteert op de boot gelegen zijn.

 

Odeon

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 244 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.