As we speak ben ik bezig om toe te werken naar een strategisch marketingplan voor de organisatie waar ik voor werk. De externe/interne analyse zijn afgerond, de SWOT staat en de confrontatiematrix heb ik afgerond. Al met al een mooi moment om te starten met de mogelijke strategische opties. Mijn onderbuikgevoel geeft nu echter aan dat er ergens iets niet goed zit.
Het volgende:
In de confrontatiematrix staat een Weakness tegenover een Threat. De W is dat er geen strategisch beleid / actueel businessplan is en de T is dat de branche vraagt om specialismen om zo uiteindelijk het hoofd boven water te kunnen houden (en onderscheidend vermogen te kunnen bieden).
Vraag:
Kan een strategische optie dan ook zijn dat er bijv. een businessplan opgesteld moet worden of dat een Business Unit Manager angetrokken moet worden die deze kar gaat trekken? Ik zie dan namelijk niet hoe ik uiteindelijk het marketingplan moet schrijven obv dergelijke strategische opties (ook ivm het in gedachten houden van de groeistrategieën van Ansoff). Het is namelijk niet product/dienst gerelateerd, maar wel een essentiële vereiste om een goed fundament te creëren.
Ik waardeer het enorm als jullie je zienswijze willen ventileren.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
robbie.orlando
robbie.orlando
Beste HL'ers,
As we speak ben ik bezig om toe te werken naar een strategisch marketingplan voor de organisatie waar ik voor werk. De externe/interne analyse zijn afgerond, de SWOT staat en de confrontatiematrix heb ik afgerond. Al met al een mooi moment om te starten met de mogelijke strategische opties. Mijn onderbuikgevoel geeft nu echter aan dat er ergens iets niet goed zit.
Het volgende:
In de confrontatiematrix staat een Weakness tegenover een Threat. De W is dat er geen strategisch beleid / actueel businessplan is en de T is dat de branche vraagt om specialismen om zo uiteindelijk het hoofd boven water te kunnen houden (en onderscheidend vermogen te kunnen bieden).
Vraag:
Kan een strategische optie dan ook zijn dat er bijv. een businessplan opgesteld moet worden of dat een Business Unit Manager angetrokken moet worden die deze kar gaat trekken? Ik zie dan namelijk niet hoe ik uiteindelijk het marketingplan moet schrijven obv dergelijke strategische opties (ook ivm het in gedachten houden van de groeistrategieën van Ansoff). Het is namelijk niet product/dienst gerelateerd, maar wel een essentiële vereiste om een goed fundament te creëren.
Ik waardeer het enorm als jullie je zienswijze willen ventileren.
Groeten Robbie
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32146-strategische-opties-marketingplan/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag