• 0

Rechten fotomateriaal publicaties

Momenteel maken wij voor elke publicatie die we zelf plaatsen zelf het fotomateriaal, om alle rechten volledig in te hand te hebben. Het gaat om het publiceren van bouwprojecten op een online platform waarin de projecten (gaan) fungeren als portfolio.

 

Als ik kijk naar andere websites die soort gelijk projecten publiceren valt mij op dat zij nagenoeg altijd materiaal van andere gebruiken: voorbeeld project

 

Mijn vraag is in hoeverre het is toegestaan om dat soort fotomateriaal van andere websites te halen en te plaatsen achter de naam van het bedrijf waarvan het fotomateriaal is. Zoals wij hier doen: voorbeeld project zoals wij het gepubliceren (alleen toevallig voor dit project werken wij samen met de projectfotograaf die toestemming heeft om de foto's te publiceren.) Dienen wij dan altijd toestemming te vragen voor het gebruik van dit soort fotomateriaal? Ik kan me voorstellen dat als iemand anders iets over het gebouw publiceert het overgenomen zou mogen worden?

 

Ik zie de meeste sites bronnen e.d. publiceren maar als wij de foto's achter het bedrijf plaatsen zie ik dat in zekere zin ook als bron-vermelden.

 

Uiteindelijk zullen we de zaken volledig omdraaien zodat de gebruikers de inhoud genereren, dit is nu 10/90% dat wij het nog doen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zou het niet doen... Je kan toestemming vragen van de eigenaar van de website, maar als hij je toestemming geeft maar later blijkt hij toch foto's van Corbis te hebben geplukt kan je alsnog betalen, toestemming of niet. Je zou als alternatief ook eens op www.sxc.hu (gratis) of www.istockphoto.com (betaald, maar niet duur) kunnen kijken. Hier staan ook veel beelden die je al dan niet tegen geringe betaling mag gebruiken.

Link naar reactie
  • 0

Nou ja, ik denk dat als ik dit zo lees dat ik gewoon door moet gaan op de manier zoals ik het nu doe en gewoon zorgen dat we de verhouding van werkzaamheden eens snel gaan verleggen naar de gebruiker zelf! Bedankt in ieder geval.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 237 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.