• 0

betalingssysteem met smartcard ?

Ik zit met een idee in mijn hoofd voor een zaak op te starten. Maar om het voor bedrijven aantrekkelijk te maken (inbrengen van kosten voor belastingvermindering) zou ik op één of andere manier hun moeten kunnen faktureren. Stel ik heb een soort van vendingmachine die werkt op muntstukken. Ik wil echter bedrijven de mogelijkheid geven om te betalen met een soort van smartcard. Ik zie dan 2 mogelijkheden:

 

1) bedrijven betalen op voorhand voor een aantal credits en kunnen deze dan consumeren via de smartcard. Zodra het saldo naar nul gaat, wordt er (automatisch) een faktuur gestuurd naar het bedrijf voor een nieuw aantal credits aan te kopen. Zodra ze betaald hebben moeten die credits dan op de smartcard terechtkomen

 

2) bedrijven krijgen een smartcard, consumeren en op het einde van de maand krijgen ze een factuur toegezonden

 

Welk scenario vinden jullie het beste ? Is dit realiseerbaar ? Hoeveel zou het kosten om dit voor elkaar te krijgen ? Iemand enig idee waar je daar moet voor zijn ?

 

 

Of probeer ik het best met een bestaand soort betaalkaart (bijvoorbeeld banccontact) ? Maar dan zie ik niet direct hoe ik de bedrijven nog een faktuur kan bezorgen ?!

 

 

Ciao

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Waarom niet gewoon een creditcard? Ik krijg zelf een onwijze hekel aan al die andere systemen en verschillende pasjes... 'keep it simple' en probeer een methode te introduceren die al bestaat en veel mensen al gebruiken (zoals de creditcard / chipknip / pinpas).

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Ik zou ook voor iets bestaands gaan, een creditcard klinkt goed. Er zijn tig systemen in omloop, en eerlijkgezegd zijn er maar 3 die ik gebruik: cash, pin en creditcard.

 

Verder ben ik wars van alle pre-pay systemen (chipknips, telefoonkaarten, strippenkaarten, etc.).. dan moet je dus geld stallen op een systeem, dat je vervolgens kwijt bent als je het pasje/kaartje kwijtraakt.

 

Als het om kleine bedragen gaat, zou je eens uit kunnen zoeken of het mogelijk is de betalingen te combineren en in 1x via de creditcard-maatschappij af te rekenen.. dat zou schelen in de kosten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.