• 0

Zelfde bedrijfsnaam?

Jullie worden hier waarschijnlijk platgegooid met dezelfde vraag, maar ik zou toch wat meer zekerheid willen hebben.

 

In Nieuw-Zeeland bevindt zich een bedrijf dat Iphone/Tablets games maakt, de naam is XXXNaam Digital Interactive. In Zweden bevindt zich een bedrijf dat XXXNaam Entertainment heet en Evenementen organiseert,

 

Nu wil ik ook graag een bedrijfje gaan starten waarvan ik nog niet precies weet wat ik er mee ga doen. Dat klinkt misschien een beetje dom, maar ik wil in ieder geval een eigen game onder het bedrijf lanceren, en later wil ik er misschien een bedrijf van maken dat richting de Media/marketing of iets dergelijks gaat. Graag zou ik mijn bedrijf XXXNaam Digital Entertainment laten heten. Nu is mijn vraag: kan ik hier problemen mee krijgen?

 

Op het moment zitten we allemaal in een geheel andere regio en hoeft het dus geen problemen op te leveren. Maar stel dat XXXNaam in Nieuw-Zeeland volgend jaar een partnerschap met EA ofzo sluit, zijn wij dan genoodzaakt een andere naam te gebruiken?

 

Bedankt alvast.

Met vriendelijke groet,

Jordy

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Inschrijving bij de Kamer van Koophandel is over het algemeen niet het probleem. Als er geen bedrijf in Nederland is met dezelfde of een vergelijkbare naam dan lukt dat wel.

 

Je bedrijfsnaam als merknaam gebruiken is een ander verhaal. Check eerst in het Benelux merkenregister of de naam al voor Nederland of voor andere landen als merk geregistreerd staat (http://register.boip.int/bmbonline/intro/select.do?language=nl). In de landen waar geen merkinschrijving is kun je vooralsnog aan de slag. Echter: als jij zelf niet de merknaam registreert kan een ander dat later doen. Voor een game die je waarschijnlijk wereldwijd wilt vermarkten kan dat lastig zijn.

 

Slimmer is wellicht om een meer algemene naam te kiezen (die kun je namelijk niet als merk registeren, zie andere fora) waarvan de belangrijkste URL's nog vrij zijn.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Vrij eenvoudig om de XXX te vinden. Tenminste dat denk ik. Als het klopt (een van mijn favoriete bands) dan zijn er al talloze merken van in Nl en Europa. Dat kan een voordeel zijn omdat het blijkbaar als onderdeel niet echt uniek is.

 

In het algemeen is het beter om zo uniek mogelijk te zijn. Als dat niet lukt en je wil XXXX toch in de naam maak dan een unieke combinatie. Kijk eerst eens goed in het merken register. Je kan ook zoeken met ster * voor en achter de naam.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 197 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.