• 0

Goed bureau voor subsidie?

Beste HL'ers,

 

Ik kwam vandaag toevallig in een gesprek terecht met een verkoper van mr.Slim, een bureau dat naar aanleiding van een vragen formulier en een interview door een jurist, een compleet overzicht maakt van subsidies uit mijn branche.

 

De beste man vraagt hier €265,00 voor + 10 tot 20% van het subsidiebedrag. Wanneer het subsidiebedrag beneden de €265 euro is, krijg je dit bedrag weer retour, no cure no pay.

 

Nu ben ik dus op zoek naar ervaringen, of mede ondernemers die vaker met dit onderwerp te maken hebben gehad. Gemiddeld geeft de beste man aan voor een kleine onderneming toch vaak €2500 op jaarbasis te kunnen binnenhalen.

 

Aangezien wij met technische innovatie en investeringen bezig zijn, weet ik van de aftrekregeling, zou deze man dat ook onder subsidie verstaan? Dan mag je dus een x percentage aftrekken, waar dit bedrijf nog voor 20% een rekening stuurt? Ik kom er dus niet helemaal uit, en hoop op jullie ervaren kijk op de zaak...

 

Gr.

Uw partner in Project & Design verlichting!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Vraag gewoon zelf eerst wbso aan. Dat heb ik gisteren ook weer gedaan. Dat is idd korting op belastbare inkomens. Zo'n "gek" kan die regeling en investeringsaftrek ook wel binnen zijn werkbereik achten en lekker meeliften.......

Link naar reactie
  • 0

Grappig, ze zijn druk bij mr slim

 

Een vrijwel exact gelijke vraag gisteren op een ander forum waar onderstaand mijn antwoord was:

 

Mr Slim is idd slim

 

 

 

Je betaalt 265 voor een onderzoek.

 

Vervolgens nog eens 20% van ieder toegekend subsidiebedrag (zie de conceptovereenkomst op de website van ze)

 

Als het aantal mogelijke subsidies lager is dan die 265 krijg je het verschil terug.

 

Ik kan vrijwel iedereen mogelijke subsidies adviseren die meer waard zijn dan 265 euro dus die zie je nooit terug.

 

De vragenlijst die je krijgt wordt door een subsidiezoeker gehaald en binnen 5 minuten hebben ze een lijst met mogelijkheden.

 

[*]Stel dat je 1000 euro subsidie krijgt dan betaal je daarvoor 465 aan hun

 

[*]Stel dat je 5000 subsidie krijgt dan betaal je ze 1265 euro

 

Bedenk goed dat een belastingaftrek ook een vorm van subsidie is.

 

De eerste 265 euro kun je besparen door even op antwoordvoorbedrijven te kijken of even te googlen op ZZP + subsidie oid. Dan zie je de kleinschaligheidsinvesteringsaftrek bijvoorbeeld.

 

Kan je boekhouder gewoon regelen, heb je mr Slim niet voor nodig. Doen ze dat wel dan kun je 20% overmaken.

 

En zo zijn er nog veel meer regelingen die je zelf kunt vinden. Kun je de aanvraag niet zelf doen zoek er dan de juiste persoon bij. Dit kan je boekhouder zijn, of een subsidieadviseur, of wellicht zelfs mr. Slim, maar ga svp dit soort contracten niet aan.

 

20% vergoeding is wel veel trouwens, dus niet zo slim om meteen toe te happen

 

Succes

Link naar reactie
  • 0

Mijn collega ondernemer heeft direct het contract ondertekend... Toen ik het formaat vistaprint kaartje op tafel zag, begon ik te twijfelen. De man bleef aandringen dat hij hem ook moest ondertekenen. Ik vertelde hem er over na te denken, en hem eventueel het contract door te mailen, maar dat kon niet want er stond een mailadres van de zaak op.

 

Hij moest dus ondertekend door deze man worden; klinkt als een verkoper die een paar procent opstrijkt... Ik heb hem gezegd dat ik niet zomaar met iedereen in zee ga, en mij eerst in de materie wil verdiepen.

 

Ik kreeg toen een mail adres waar ik het dan wel heen kon mailen; ***@live.nl ???!!!

Toen begonnen bij mij alle bellen te rinkelen, en besloot ik even advies te vragen.

 

Dus wanneer de beste man een aftrek van 40% van mijn winst realiseerd, wat ik niet direct op mijn rekening terug zie, zegge €100000 winst waar ik belasting over moe afdragen, mag ik nu over €60000 belasting afdragen.

 

Heeft deze man mij dan met een subsidie van €40000 geholpen? En krijg ik dan een factuur voor 20% over dit bedrag? Ik denk dat je daar dus niet heel vrolijk van wordt...??

Uw partner in Project & Design verlichting!

Link naar reactie
  • 0

Heeft deze man mij dan met een subsidie van €40000 geholpen? En krijg ik dan een factuur voor 20% over dit bedrag? Ik denk dat je daar dus niet heel vrolijk van wordt...??

 

Tja, hangt ervan af wat je definitie van subsidie is. Volgens de overheid zijn veel aftrekposten een vorm van subsidie, en daar is wikipedia het mee eens.

 

Het zal in jouw voorbeeld niet om 40k gaan maar om het bedrag dat je minder aan belasting betaalt.

 

Maar ja, over dat bedrag tik je 20% af.

Link naar reactie
  • 0

Ok, duidelijk geval denk ik dan. Een deel wat je niet hoeft te betalen, maar waar je wel 20% over moet betalen... Tenzij deze verkoper andere subsidies kent zoals hij voorspiegeld; er zijn grote potten met geld waar de kleine ondernemer geen weet van heeft, die proberen wij dan voor u te benaderen.

 

Je hebt dus kans dat wanneer je minder belasting hoeft af te dragen door deze regeling, je wel een hoge onverwachte factuur ontvangt, kan ik het zo stellen?

Uw partner in Project & Design verlichting!

Link naar reactie
  • 0

Tja wat is onverwachte factuur?

 

Voor zover ik het kan lezen op hun website ben je 20% kwijt aan iedere subsidieregeling die namens jou wordt aangevraagd en gehonoreerd.

Dit kan een fiscale regeling zijn (lees:aftrek) of een andere grote subsidieregeling.

 

Veel kun je zelf trouwens, en een scan uitvoeren kan gewoon in overleg met een goede subsidieadviseur. Dat hoeft geen geld te kosten in mijn ogen.

 

Ik zeg niet dat mr slim zijn werk niet goed doet, maar er zitten in mijn ogen nogal wat haken en ogen aan het contract dat ze je voorschotelen.

 

Frans

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hartelijk dank voor de reacties! Ik doe er mijn voordeel mee en ga opzoek naar een adviseur. Wat ik zo begrijp is er op subsidie gebied wel het een en ander te regelen.

 

Eventuele meelezende adviseurs mogen natuurlijk DM'en!

 

 

Uw partner in Project & Design verlichting!

Link naar reactie
  • 0

Hoi Kris,

 

Kijk eens op www.syntens.nl

Hier zitten ook consultans welke je wegwijs kunnen maken, is voor het MKB.

Verzamel enkele projecten met de werkzaamheden die volgens jou innovatief zijn.

Nodig deze consultant uit voor een gesprek, stel je vragen, daar wordt je veel wijzer van.

 

Daarna kun je beslissen of je het laat doen, of zelf subsidie aanvraagt.

 

Ik heb bij een bedrijf gewerkt met een R&D afdeling.

Ze maakten hogedrukketels voor snoepfabrieken en hadden een kleine testafdeling voor het testen van nieuwe snoepsoorten. Deze werd later uitgebreid.

 

S&O aanvragen gingen toen ongeveer zo :

Het project werd inhoudelijk omschreven met duidelijke onderwerpen S&O.

Hieraan werden medewerkers toegevoegd (engineering, communicatie/verkoop, productie), die zich bezighielden met het project. Dit totale project met een indicatie van de totaal te besteden uren werd als aanvraag ingediend bij (toen nog) Senternovum.

Bij ons kwam er toen iemand langs die het project en de uren besproken heeft en een visuele controle heeft uitgevoerd op de omschreven testomgeving. Hierna werd dit project goedgekeurd en kregen we een bevestiging van de belastingdienst (dacht ik, is een poosje terug)

Naar aanleiding van de geboekte uren op het project en het salaris van betreffende medewerkers kreeg je dan periodiek de teruggave. Materialen, verbouwingen, enz., in dit project moet je ook even navragen, hoe aan te vragen.

 

Ik weet niet of het nog zo gaat, maar het is redelijk te doen, zelf aanvragen.

Je kunt ook meerdere projecten aanmelden voor subsidie.

Je moet echter wel oppassen dat je een duidelijke, realistische urenregistratie bijhoudt, bij onterechte declaratie kan de subsidie teruggevordert worden. Bijv, als tijdens een controle je werknemer technisch deze werkzaamheden niet kan uitvoeren of dubbele urenboeking (sofinummer werknemer extern project en interne urenregistratie op S&O)

 

En als de tender (subsidiepotje) leeg is, krijg je ook niets meer, dus nooit ten koste van omzet laten gaan .

Veel grote bedrijven schreven per 1 april (startdatum tender) al in voor miljoenen aan S&O.

Wie het eerst komt....,

 

Dit is mijn ervaring, maar geeft wel een beetje een beeld, hoe hiermee om te gaan.

 

Succes

Groetjes,

Roland

 

 

Link naar reactie
  • 0

Er zijn tientallen subsidie adviseurs die werken op no cure no pay. Nooit een vast bedrag betalen! Percentages van 20% zijn absurd.

 

Maak duidelijke afspraken over welk bedrag precies de commissie wordt berekend, wat er gebeurt als een project niet door gaat (geen subsidie, maar wel betalen?) en wanneer er gefactureerd wordt.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Iets waar je verder op moet letten is het volgende:

Stel je hebt een beschikking gekregen van € 40.000,-- als WBSO-subsidie.

Deze wordt verrekend met de loonbelasting.

Wanneer je maar € 10.000,-- loonbelasting moet afdragen is uiteindelijk de subsidie dus € 10.000,--

De adviseurs rekenen vaak echter hun commissie over het beschikkingsbedrag.

Dus stel de adviseur ontvangt 20% van € 40.000,-- is € 8.000,-- Dan ben je dus eigenlijk 80% kwijt!!!!!!

Het is maar even dat je het weet.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Gasten waar je geen zaken mee moet doen! Een gewaarschuwd mens telt voor twee! Werd telefonisch benaderd. Alles klonk erg mooi en ben er uiteindelijk mee in zee gegaan. Wilde het risico wel nemen voor € 265 ex btw in de hoop er meer voor terug te kunnen krijgen. Na circa 2 maanden heb ik een rapport opgestuurd gekregen met subsidiemogelijkheden. Daarnaa niets meer van ze vernomen. Maar dat moet je niet bij mij doen! Ik ben ze dus blijven bellen, en blijven bellen!

 

Uiteindelijk zijn ze met 1 subsidie voor mij aan de slag gegaan. Het betreft de (standaard)subsidie voor beveiliging. Hiervoor moest er iemand van mr. Slim c.s. bij mij langskomen. Moet eerlijk zeggen dat die meneer wel kwam aanzetten in een DIJK van een auto waar je U tegen zegt. Maar als ik de reacties van vele lees is het me wel duidelijk hoe deze gasten aan hun geld komen. Oplichting dus! Maar om mijn verhaal te hervatten. Voor het bezoek wordt er € 350 ex btw in rekening gebracht. Gelukkig (om de pijn wat te verzachten) kreeg ik € 300 van het ministerie/agentschap op mijn rekening overgemaakt.

 

Uiteindelijk heb ik alle papieren gekregen die gepaard gaan me de subsidie voor beveiliging. Ik ben nu facturen aan het verzamelen en zend ze zodra ik mijn limiet bereikt heb op naar de agentschap, die dan waarschijnlijk (een deel) voor mij terugstort. *Crossing my fingers* dat dit gaat lukken.

 

Na dit heb ik wederom helemaal niets meer van mr. Slim c.s vernomen. Zoals ik al eerder zei moet je dat niet bij mij doen!! Ik heb geen subsidiescan van 265 ex btw laten uitvoeren voor 1 subsidie. Ik ben die gasten dus blijven bellen en blijven bellen. Ik kreeg steeds de mededeling dat ik terug gebeld zou worden.Echter gebeurde dit steeds niet. Maar ik bleef maar terug bellen om verhaal te halen. In het laatste gesprek dat ik met hen had werd ik erg onbeschoft en agressief behandeld. Voor mij was het toen duidelijk. "Andere subsidies kan ik op mijn buik schrijven. Ik heb hier te maken met oplichters". Nogmaals,doe dus geen zaken met hen!

Link naar reactie
  • 0

Vandaag DEGA langs gehad voor een gesprek over de subsidiescan.

Gelukkig dit draadje gezien nadat de afspraak was gemaakt, dus dat ze startersaftrek een subsidie noemen was me gelukkig bekend.

 

No cure no pay, maar wel eerst 349 euro betalen had ik dus geen zin in. En mijn voorstel om het echt no cure no pay te maken vonden zij niks ;D

 

Kreeg aan het eind wel de tip eens bij antwoordvoorbedrijven te kijken naar subsidies. Al met al geen onaardig gesprek, maar ook niet echt nuttig.

Link naar reactie
  • 1

Beste Bart,

 

We hebben inderdaad een overzicht van veel voorkomende regelingen (http://www.antwoordvoorbedrijven.nl/subsidies) maar als je actief bent in een exotische branche of vooral lokaal actief bent, dan is dit overzicht zeker niet volledig.

 

Als je het vermoeden hebt in aanmerking te komen voor een regeling, of graag wil dat we even met je meezoeken, dan kan dat natuurlijk ook.

 

Het schrijven van een aanvraag (kunnen en) doen we niet. ;)

 

Groeten, Elke

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Subsidie wordt meestal toch voor een bepaald doel afgegeven en is niet vrij te besteden? Dan vraag ik me af of die 20% die naar die adviseur zou moeten wel volgens de voorwaarden van de subsidie gerechtvaardigd kan worden. Ik bedoel maar het is niet een of andere gratis geld regeling.

NetDistrict - Managed Hosting | Domeinen | SSL Certificaten | VOIP
Link naar reactie
  • 0

Vandaag DEGA langs gehad voor een gesprek over de subsidiescan.

Gelukkig dit draadje gezien nadat de afspraak was gemaakt, dus dat ze startersaftrek een subsidie noemen was me gelukkig bekend. No cure no pay, maar wel eerst 349 euro betalen had ik dus geen zin in. En mijn voorstel om het echt no cure no pay te maken vonden zij niks ;D

 

Probleem met de werkwijze van DEGA Subsidies is dat zij ongeacht de antwoorden die je geeft op de subsidiescan, sowieso met een rapport komen. Ongeacht het feit of jij daar in jouw specifieke situatie iets mee kunt. Ze hebben gelukkig een aparte website waar meer van deze klachten terug te vinden zijn: http://www.degasubsidies-klantervaring.nl/

 

Ik ben ook door dit bedrijf gebeld en helaas in het mooie verhaaltje getrapt. Op basis van de subsidie scan aangegeven dat ik geen personeel heb, geen opleidingen volg en ook geen aparte bedrijfsruimte heb. Vervolgens ontving ik een rapport met enkel subsidieregelingen voor opleiding en milieu-aanpassingen aan het bedrijfspand (dat ik niet heb). Tegelijk met het verzenden van dit rapport werd ook de 350 euro geincasseerd.

 

Vervolgens klacht ingediend en een afspraak gemaakt om het rapport te bespreken. Ook deze adviseur kwam tot de conclusie dat het rapport kant-nog-wal raakt. Heldere zaak, geld terug zou je denken... helaas denkt de support afdeling er anders over en blijft volhouden dat het rapport wel degelijk ergens op gebaseerd is...

 

Wordt vervolgd... maar ik ben bang voor de uitkomst.

Martijn Verhaeg | Cookin' BV

W: www.cookin.nl | Instagram: @martijnverhaeg | Twitter: @cookinbv

Link naar reactie
  • 0

Even een tussentijdse update op het hiervoor geschetste probleem met Dega Subsidies. Ik had graag gezegd dat Dega had ingezien dat het geleverde rapport nergens op gebaseerd was maar in plaats daarvan hebben ze er voor gekozen een eenzijdige radiostilte te gaan hanteren. We houden stug vol :-\

Martijn Verhaeg | Cookin' BV

W: www.cookin.nl | Instagram: @martijnverhaeg | Twitter: @cookinbv

Link naar reactie
  • 0

Even een tussentijdse update op het hiervoor geschetste probleem met Dega Subsidies. Ik had graag gezegd dat Dega had ingezien dat het geleverde rapport nergens op gebaseerd was maar in plaats daarvan hebben ze er voor gekozen een eenzijdige radiostilte te gaan hanteren. We houden stug vol :-\

 

Even uit nieuwsgierigheid: Is er van te voren afgesproken waar het rapport aan moet voldoen en staat er iets over in de algemene voorwaarden? (Ik kan hun AV niet vinden op hun website >;( )

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0

Beste Martijn,

 

Vervelend dat jij een negatieve ervaring hebt met DEGA, maar denk je echt dat het gaat helpen als je elke halve dag hier een update gaat plaatsen? Is dat niet wat obsessief? Zonde van je energie om hier zoveel tijd in te steken.

 

Je bent met je klacht in een fase beland dat je niet meer binnen 24 uur antwoord kunt verwachten, zij hebben het standpunt ingenomen dat ze je niet gaan compenseren, jij vind dat je wel recht hebt op compensatie. De volgende stap is dan dat je ze laat weten dat je geen genoegen neemt met hun reactie en je geeft ze een week of iets dergelijks (juridisch heet dat een redelijke termijn) om met een beter aanbod te komen. Als ze daar niet op reageren zul je zwaardere middelen in de strijd moeten gooien en dat is het inschakelen van een advocaat en uiteindelijk zelfs een kort geding.

 

Maar hier en op andere forums elke halve dag je gal gaan lopen spuien dat ze in jou ogen niet snel genoeg reageren gaat je probleem niet oplossen en wekt alleen maar irritatie op de forums. Updates hebben alleen nut als er iets te melden is.

Link naar reactie
  • 0
Maar hier en op andere forums elke halve dag je gal gaan lopen spuien dat ze in jou ogen niet snel genoeg reageren gaat je probleem niet oplossen en wekt alleen maar irritatie op de forums. Updates hebben alleen nut als er iets te melden is.

 

Roel, je hebt gelijk. Ik zal jullie er niet meer mee vermoeien.

Martijn Verhaeg | Cookin' BV

W: www.cookin.nl | Instagram: @martijnverhaeg | Twitter: @cookinbv

Link naar reactie
  • 0
Even uit nieuwsgierigheid: Is er van te voren afgesproken waar het rapport aan moet voldoen en staat er iets over in de algemene voorwaarden? (Ik kan hun AV niet vinden op hun website >;( )

 

Hoi Jamie, waar het rapport aan zou voldoen is dat het relevant zou zijn voor mijn bedrijf. Na het doorlopen van de scan zou gekeken worden welke mogelijkheden er zijn. De geboden opties zijn echter niet aan te vragen voor mijn bedrijf en dat concludeerde de adviseur in tweede instantie ook.

Martijn Verhaeg | Cookin' BV

W: www.cookin.nl | Instagram: @martijnverhaeg | Twitter: @cookinbv

Link naar reactie
  • 1

Na stug volhouden en zelfs de eigenaar van DEGA Subsidies in het mailverkeer te hebben betrokken, heeft DEGA Subsidies toegegeven dat er wellicht sprake was van miscommunicatie en hebben zij me vandaag het volledige bedrag terugbetaald.

 

Alhoewel het me een hoop tijd en irritatie heeft gekost en ik nog steeds van mening ben dat de werkwijze van dit bedrijf (en vergelijkbare anderen) niet deugt, ben ik toch blij dat het uiteindelijk op deze manier is opgelost.

Martijn Verhaeg | Cookin' BV

W: www.cookin.nl | Instagram: @martijnverhaeg | Twitter: @cookinbv

Link naar reactie
  • 0

Beste mensen,

 

Wij zijn op zoek naar bedrijven die opgelicht zijn door Mr Slim/ dega subsidies en nu belaagd worden MKBusiness incasso.

Ik weet dat er honderden slachtoffers zijn.

 

Ook wij zijn benaderd door DEGA SUBSIDIES en herkennen de berichten welke in dit forum zijn geplaatst. Als incasso bureau zijnde weten wij hoe de wet in elkaar steekt en is het ons duidelijk dat deze gang van zaken niet door de beugel kan. Na zorgvuldig overleg met onder andere onze juristen en de Fraudehelpdesk hebben wij besloten om alle ondernemers welke zich ook benadeeld voelen door DEGA SUBSIDIES te gaan helpen door onder andere gezamenlijk de werkwijze van DEGA een halt toe te roepen en eventueel reeds betaalde gelden terug te vorderen. Over de preciese wijze van aanpak zijn wij nog druk in gesprek met onze juristen maar het is zeker dat wij hier werk van gaan maken. Hierbij verzoeken wij dan ook een ieder welke zich benadeeld voelt om contact met ons op te nemen via telefoonnummer 0318-303967 of per mail aan info@dfi-incasso.nl en een melding te maken bij fraudehelpdesk.nl.

 

Met vriendelijke groet,

 

DFI Incasso & Facturatie

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 101 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.