• 0

Hoe overleven dit soort bedrijven?

Zelf zit ik al jaren in de technologie sector en moet ik alle zeilen bijzetten om er überhaupt van te kunnen leven.

Dan doe je iets niet goed.

Heel veel uurtje factuurtje werk waar ik eigenlijk helemaal niet op zit te wachten.

Veel liever steek ik mijn tijd in het ontwikkelen van een eigen product wat je dan grootschalig kunt gaan verkopen.

Hier en daar probeer ik groei strategieën van andere starters af te kijken en verbaas me soms hoe sommige bedrijven überhaupt kunnen blijven bestaan.

 

Een simpel voorbeeld (wat totaal niets met mijn vakgebied te maken heeft) is een lokaal ijskraam hier in het dorp

Die lui gaan om 12 uur open en sluiten om 18 uur.

Ze staan er met 3 man.

Vragen 1 euro per bolletje ijs.

Elke keer als ik erlangs rij zie ik gemiddeld genomen geen of hooguit 1 klant.

Dan heb je nog je standplaats kosten en het stroomverbruik van je vriezer.

Loon voor 3 man

etc.

 

Hoe overleven die lui?

En zo zijn er nog talloze andere bedrijfjes (fietsenmakers, fotozaken) waar zelden iemand binnen staat maar wel in een duur pand zitten.

 

[vraagteken toegevoegd - mod]

Webdeveloper, Electrical Engineering, Prototype builder, Kickstarter

www.spruce.nl | www.twitter.com/spruceNL

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Wat maakt het uit waar je op reageert? Dan zouden ze een functie in dit forum moeten maken dat berichten ouder dan een half jaar er uitgehaald worden of automatisch op slot springen?

 

 

Ik vind het wel wat uitmaken waar iemand op reageert: als een topic een jaar oud is, en het word omhoog gehaald met de inhoud van een gezegde, maar totaal géén inhoudelijke bijdrage naar mijn mening is, vind ik dat jammer. Wás het wel een inhoudelijke bijdrage geweest, had ik er niets van gezegd, ook al is een topic ouder dan dat.

 

Voor mij komt dat namelijk over als een "newbie" (om het zo maar te zeggen) snel zijn eerste 10 posts wil hebben met (naar mijn mening) inhoudloze berichten. Kom dan met 10 inhoudelijke berichten.

 

Ik hoop toch niet dat iemand op deze aardbodem zich zorgen gaat maken over het wel of niet 10 posts (of welk ander aantal dan ook) op dit HigherLevel forum gepost te hebben?

 

Nee, ik zou dan liever proberen je wereldrecord stoelmassage te verbreken! ;D

 

Ik heb duizenden posts op diverse andere fora's, maar dat doet me dus niets. Verder ben ik hier niet om mezelf te promoten, maar om te lezen wat goeroe's te melden hebben.

Geef jezelf altijd voor 100%, dan kan het daar niet aan liggen!

Link naar reactie
  • 0
Ik hoop toch niet dat iemand op deze aardbodem zich zorgen gaat maken over het wel of niet 10 posts (of welk ander aantal dan ook) op dit HigherLevel forum gepost te hebben?

 

Romano referereert aan een oude postcountdrempel van 10 posts die voorheen van toepassing was op een specifiek board (wat vinden jullie van mijn..) waar je - tot op zekere hoogte - reclame voor jezelf mag maken.

 

Die postcount drempel is niet meer van toepassing, maar kennelijk is dat niet bij alle HL-leden bekend :).

We hebben het afgeschaft omdat het een te hoog aantal onzinsposts opleverde. Nu die drempel er niet meer is maken we ons daar inderdaad geen zorgen meer over..

 

Nee, ik zou dan liever proberen je wereldrecord stoelmassage te verbreken

Dat zou wel stoer zijn. ;D

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Ik hoop toch niet dat iemand op deze aardbodem zich zorgen gaat maken over het wel of niet 10 posts (of welk ander aantal dan ook) op dit HigherLevel forum gepost te hebben?

 

Romano referereert aan een oude postcountdrempel van 10 posts die voorheen van toepassing was op een specifiek board (wat vinden jullie van mijn..) waar je - tot op zekere hoogte - reclame voor jezelf mag maken.

 

Die postcount drempel is niet meer van toepassing, maar kennelijk is dat niet bij alle HL-leden bekend :).

We hebben het afgeschaft omdat het een te hoog aantal onzinsposts opleverde. Nu die drempel er niet meer is maken we ons daar inderdaad geen zorgen meer over..

 

Nee, ik zou dan liever proberen je wereldrecord stoelmassage te verbreken

Dat zou wel stoer zijn. ;D

 

24 uurtjes staat het record op dacht ik net te zien op Google? :P

 

Geef jezelf altijd voor 100%, dan kan het daar niet aan liggen!

Link naar reactie
  • 0

Gewoon een beetje geld witwassen :P

 

Slim om dan je volledige naam hier te plaatsen, ik vermoed dat de belastingdienst sowieso hier meekijkt. Ik snap natuurlijk dat het redelijk sarcastisch is, maar het is nooit slim te doen aangezien je dan wel min of meer verdacht ben.

 

Zelf zit ik al jaren in de technologie sector en moet ik alle zeilen bijzetten om er überhaupt van te kunnen leven.

Dan doe je iets niet goed.

Heel veel uurtje factuurtje werk waar ik eigenlijk helemaal niet op zit te wachten.

Veel liever steek ik mijn tijd in het ontwikkelen van een eigen product wat je dan grootschalig kunt gaan verkopen.

Hier en daar probeer ik groei strategieën van andere starters af te kijken en verbaas me soms hoe sommige bedrijven überhaupt kunnen blijven bestaan.

 

Een simpel voorbeeld (wat totaal niets met mijn vakgebied te maken heeft) is een lokaal ijskraam hier in het dorp

Die lui gaan om 12 uur open en sluiten om 18 uur.

Ze staan er met 3 man.

Vragen 1 euro per bolletje ijs.

Elke keer als ik erlangs rij zie ik gemiddeld genomen geen of hooguit 1 klant.

Dan heb je nog je standplaats kosten en het stroomverbruik van je vriezer.

Loon voor 3 man

etc.

 

Hoe overleven die lui?

En zo zijn er nog talloze andere bedrijfjes (fietsenmakers, fotozaken) waar zelden iemand binnen staat maar wel in een duur pand zitten.

 

[vraagteken toegevoegd - mod]

 

Je kan ook een extern persoon of bedrijf in dienst nemen als je veel vertrouwen in je potentiële innovatie hebt, het is uiteraard een investeringen maar als je innovatie aanslaat haal je die er dubbel en dwars uit!

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Voltaire

 

"Those who make peaceful revolution impossible will make violent revolution inevitable." - J.F Kennedy

Link naar reactie
  • 0

Uurtje factuurtje is niets (of je moet 200 euro vragen > Advocaten)...

 

Handel is het altijd al geweest. Denk eens aan de VOC. Daar had een van de ministers het afgelopen jaar nog over. De VOC-mentaliteit.

 

Wij verhuren stemkastjes al meer dan 20 jaar. In het begin was dit "Handel" zelf inkoop na een aantal keer verhuren was het product van jezelf. Efficient inzetten zorgt voor een lage huurprijs. Ik zou overigens niet meer in deze markt stappen. De stemkastjes markt is erg verzadigd, waardoor de prijzen onder druk staan.

Intervote Stemkastjes huren voor een interactieve bijeenkomst

Ga naar onze website om stemkastjes te huren

Link naar reactie
  • 0

Ok, over een ijssalon:

 

Ik zit in Veenendaal. Daar dicht in de buurt zit Rhenen waar 25 jaar geleden een patatzaak en zelfgemaakt italiaans ijs werd verkocht. Slim, want hij kan dus altijd open (elk seizoen).

 

Ijssalon succesvol?

Een jaar of 6 geleden heeft deze patatboer letterlijk 200m verderop een ijssalon geopend, beide in het slecht lopende winkelcentrum van Rhenen. Mij gedachte.. ijs verkoopt als een gek en succes zit hem niet in een duur pand, maar aan de volume mensen die "goedkoop" iets lekkers willen en het als een soort mini-uitje zien.

 

Mijn stelling:

ijssalon + (redelijk) locatie = succes

 

 

Intervote Stemkastjes huren voor een interactieve bijeenkomst

Ga naar onze website om stemkastjes te huren

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 92 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.