Aanbevolen berichten

Zo, het begin is er.

Onzinnige info en waarschijnlijk totaal geen meerwaarde gevend aan dit forum, maar toch wou ik het melden.

 

Getekend voor ruimte(tje), en ander werk aangenomen, waardoor ik meer tijd heb om te ondernemen....

 

Zal één groot leermoment worden, maar ik heb er zin in!

 

Tot zo ver deze nutteloze info, en alvast bedankt voor alles wat ik al heb kunnen uitzoeken via Higherlevel.nl

 

 

Groeten Benno

 

[uitroepteken toegevoegd - mod][succes!!]

Link naar reactie

Wat ga je doen?

 

Frans

 

Beetje banaal gezegt, garage beginnen....

 

Alleen specialiceren wij ons in reperaties en onderhoud aan lichte bestelwagens. Dit ook buiten 'normale' kantoor uren.

 

Merk dat er veel zzpérs en kleine ondernemers daar behoefte aan hebben. moet men vooral denken aan bouwgerelateerde bedrijfjes die de 'busjes' nog al vol pakken enmeestal geen zin hebben in vervangend vervoer.

 

Daarbij pakken we ook aanhangers, aggregaten, trilplaten en kleine grondverzetmachine's. (eventueel on site).

 

Ben al langer bezig, de locatie was steeds een probleem.

 

Groeten Benno

Link naar reactie

Bedankt voor de tot nu toe positieve respons.

In de praktijk loopt 't nu al harder dan ik had verwacht. (dit zonder reklame ed)

Krijg al bijna spijt dat ik ook nog voor een werkgever werk....

 

 

 

Doe je ook APK.

 

 

Dit is dus het grote manco, krijg dit op deze (kleine) locatie en met mijn budget niet voor elkaar, en daarbij ben je ook nog afhankelijk van instanties die er bravere werktijden op na houden....

 

Een apk station moet dit van mij over nemen, maar we proberen dit zo strak mogenlijk te plannen.

 

( zo, ik moet weer eens aan de gang..... :))

Link naar reactie

Pff, 't loopt nog steeds.

 

Alleen krijg ik zwaarder materieel in onderhoud dan ik aanvankelijk van plan was.

 

Ik kom uit de gww sector, en meerdere klanten(veel al zzp'rs) komen nu met hun materieel voor reparatie en of aanpassingen. De marge's zijn wel beter. maar wel merk ik dat daar meer risico aan zit, door de hogere prijzen van onderdelen.

Nu heb ik een klant die vind dat ik beter een paar maandjes op m'n geld kan wachten....

 

 

Link naar reactie

Ik kom uit de gww sector

 

Voor de mensen die net als ik niet weten wat de gww sector is (als ze er zijn :) ):

Wiki schrijft het volgende: GWW is een afkorting voor de in de civiele techniek gebruikte term grond-, weg- en waterbouw.

 

Nu heb ik een klant die vind dat ik beter een paar maandjes op m'n geld kan wachten....

 

Laat dit dan direct een wijze les voor je zijn en ondervang dit soort risico's per direct bij alle volgende reparaties.

Geen geld, niet terugleveren!

Bij grote reparaties waarbij je een groot deel van de onderdelen vooraf moet voorfinancieren, kun je overwegen vast een deel vooraf laten betalen of evt een borg vragen.

Zorg in ieder geval dat je ook zeker weet, dat mensen terugkomen om het materiaal af te halen!

Ook wanneer je dadelijk " vaste" klanten hebt die het op een bepaald moment lekker familiar gaan spelen, hou het financiële gedeelte zakelijk.

 

succes met je vervolg!

Ronny

 

 

 

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie

Met steeds meer ZZP-ers is jouw opzet zeker een goed idee.

 

Schaf wel een PIN apparaat aan.

Een familielid heeft ook al jaren een kleine garage en geeft aan dat 's avonds vaak de lieden komen die het met de betalingsmoraal niet zo nauw nemen.

 

Ook scheelt het wanneer je dat duidelijk communiceert. Auto ophalen = meteen afrekenen. De teugels laten vieren is makkelijker dan later strakker trekken.

 

Een cursusleider zei me ooit eens: ik socilaiseer niet met mijn pupillen. Ik heb dat altijd opgevat als 'oppassen met amicale omgang met je klanten'

 

www.trailerplus.nl onderdelen voor aanhangers en boottrailers

Virtuele rondleiding in ons magazijn

Link naar reactie

 

Bij grote reparaties waarbij je een groot deel van de onderdelen vooraf moet voorfinancieren, kun je overwegen vast een deel vooraf laten betalen of evt een borg vragen.

Zorg in ieder geval dat je ook zeker weet, dat mensen terugkomen om het materiaal af te halen!

 

 

Dit blijkt inderdaad (uit nood geboren) goed te werken, en (heel belangrijk) word ook door de klanten geaccepteerd.

 

Afrekenen bij het ophalen is een ander verhaal, aangezien er op andere werktijden word gewerkt dan de doorsnee kantoor tijden, komen de klanten de machine's op de meest vroege tijden ophalen, en daar ben je niet altijd bij.

 

Ook bij het repareren te velde kun je niet verwachten dat er direct 'afgetikt' word.

 

Het blijft schipperen.

 

Link naar reactie

Hmmmm.

 

TS heeft in dit topic al 5 berichten gepost, terwijl de teller in het linker kader op 1 blijft steken.

 

 

Blijkbaar vindt TS het sinds juni alleen nodig om in dit topic te reageren. In een Off-Topic post is er geen ophoging van dat aantal.

Ik heb het hierbij met dit bericht ook net zelf getest ;)

Link naar reactie

 

 

Blijkbaar vindt TS het sinds juni alleen nodig om in dit topic te reageren. In een Off-Topic post is er geen ophoging van dat aantal.

Ik heb het hierbij met dit bericht ook net zelf getest ;)

 

TS vind zichzelf niet capabel om allerlei topic's vol te spammen. ;D

 

Blijft m'n tellertje op 1 steken? het zij zo.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 69 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.