• 0

Mogelijkheden (meerdere) zakelijke rekeningen of duurder Ideal pakket?

Wij hebben een webshop en hier komt binnenkort een andere webshop bij. Deze webshop is een aparte webshop, maar administratief gezien een aanvulling op de huidige webshop, zelfde btw nummer etc ook. Dus één administratie.

Andere factuurreeks ernaast voor verkoop, inkoop hetzelfde.

 

Nu zit ik na te denken over de mogelijkheden wat betreft betalingen.

Ik heb een zakelijke rekening voor de ene webshop, hier is de goedkoopste/kleinste versie (Lite?) van de Rabobank aan gekoppeld. De rekening loopt natuurlijk ook bij de Rabo.

 

Nu komt de tweede webshop en ik zit te bekijken en twijfelen wat te doen.

 

Allereerst de vraag, kan aan één rekeningnummer meerdere webshops met ideal gekoppeld zijn?

Zoja lukt dat met Lite, of heb je een ander pakket nodig?

 

Daarnaast: Als ik één rekeningnummer aanhoud dan staat deze op bedrijfsnaam Webshop X.

Als klanten dan op webshop Y bestellen en kiezen voor overboeking moeten ze de naam van bedrijf X gebruiken.

Er zal duidelijk worden gemaakt dat beide webshops worden gerund door een dezelfde persoon, maar toch zal het raar staan en minder professioneel. Hoe denken jullie hierover?

 

Ik weet niet of het mogelijk is om de ten naam stelling van een zakelijke rekening te wijzigen, maar alsnog is er met de twee webshop namen geen leuke combinatie mogelijk, het word dan allemaal zo standaard (het bekende twee letters van elke bedrijfsnaam samenvoegen), een verzamelnaam is er ook niet maar wil ik ook niet gebruiken. Wij zijn juist uniek door het apart én compleet aan te bieden, en als ik dan een verzamelnaam ga gebruiken komt dat goedkoop over (vind ik).

En ik denk dat het te lang is en ook niet erg professioneel als men bij het overboeken bij ten name van: Webshop X en Webshop Y moet vermelden.

 

Iemand ideeën/tips?

 

En is Rabobank het goedkoopste?

Ik betaal tussen de 80/90 euro per 3 maanden aan kosten.

De rekening (voor ander bedrijf, ook bij de Rabo) zonder Ideal kost circa 35/40 euro per 3 maanden.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste timoenhilda,

 

dit krijgt veel weg van een 'vraag maar raak'. Misschien kun je gewoon eerst informeren bij je bank of banken vergelijken, en anders vind je met onze zoekfunctie ook antwoord op al deze vragen, zij het dat het misschien gedateerde info is.

 

HL-lid Chielsen schijnt hier expert in te zijn.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

De meeste zoekopdrachten zijn inderdaad al wat gedateerd en dat is niet handig voor een ideal vraag.

Voorwaarden zijn gewijzigd, prijzen zijn gewijzigd en op de rabobank vind ik geen goede informatie.

Wat in 2010 of zelfs 2008 een goed advies zou zijn kan nu wel anders zijn.

Neem dat eerst ING goedkoop was, en nu Rabobank weer beter.

 

Googlen geeft ook gedateerde topics en info.

 

Verder verwacht ik van dit forum goede tips en juist ervaringen.

Banken smeren toch hun eigen product aan en uit ervaring is bij mij gebleken dat ze lang niet altijd meedenken met de klant.

Hier zullen vast meer mensen zijn die een oplossing hebben en in dezelfde situatie zaten.

 

Link naar reactie
  • 0

Goed dan zal ik voor de ideal vraag de bekende banken afbellen, kijken wat die te zeggen hebben. Al zal iedereen zijn eigen product aanraden, dus vrees dat dat weinig op gaat schieten.

 

Dan hoor ik nog graag wat jullie zouden doen met rekening op bedrijfsnaam hebben staan.

Webshop X en Webshop Y als tenaamstelling? Of wat anders?

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben ABN I-deal

 

Oorspronkelijk op naam 1 van webshop 1 maar inmiddels op een andere naam en hebben beide shops eraan gekoppeld.

 

In onze situatie bij ABN is een veel op een relatie mogelijk, dus meerdere shops op 1 account.

 

De tenaamstelling hebben we enkele weken geleden gewijzigd. Dat was mogelijk, maar de nieuwe naam moest logischerwijs wel inschreven staan in de KVK als bedrijfsnaam cq. handelsnaam.

 

Ik denk dat je niet teveel moet nadenken over de rekeningnaam. Het gaat erom dat de klant voordat hij naar I-deal gaat snapt dat er een andere tenaamstelling op de rekening komt. Communiceer dat dus binnen je eigen shop.

 

Verder als eerder gesuggereerd gewoon eerst even bij je eigen bank vragen of een veel op 1 relatie binnen je I-deal pakket mogelijk is

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie!

 

Wij hebben ook best veel 'bank overboekers' en daarom twijfel ik echt over de tennaamstelling.

Ik zou niet weten hoe ik in de tennaamstelling zowel naam van webshop 1 als webshop 2 kan vermelden.

 

Op webshop 2 vermelden: het factuurbedrag kan over worden gemaakt op ..... tnv bedrijfsnaam webshop 1 ovv factuurnummer.

Dat lijkt mij niets.

 

Zal eens een gesprek aan vragen bij de rabobank, op het hoofdkantoor, misschien dat we daar wel iemand treffen die iets van ideal afweet :)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 211 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.