Ik bied twee van mijn collegas de mogelijkheid aan om mee te participeren.
Dit jaar tegen een belang van 4,9% en over 2 jaar de mogelijkheid om nog eens 10% aan te kopen. Hierdoor zullen ze over 2 jaar in de aanmerkelijk belangsfeer komen(14,9% totaal) waarvoor ik ze adviseer om dan een LTD of stam BV te openen.
Mijn vraag is nu of zij de eerste 4,9% ipv prive nu ook al in een LTD of StamBV moeten laten leveren of kunnen zij deze tzt met de andere 10% vanuit prive in een LTD of stambv plaatsen. Maw wat is de beste fiscale constructie voor deze situatie?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
mase0206
mase0206
Ik bied twee van mijn collegas de mogelijkheid aan om mee te participeren.
Dit jaar tegen een belang van 4,9% en over 2 jaar de mogelijkheid om nog eens 10% aan te kopen. Hierdoor zullen ze over 2 jaar in de aanmerkelijk belangsfeer komen(14,9% totaal) waarvoor ik ze adviseer om dan een LTD of stam BV te openen.
Mijn vraag is nu of zij de eerste 4,9% ipv prive nu ook al in een LTD of StamBV moeten laten leveren of kunnen zij deze tzt met de andere 10% vanuit prive in een LTD of stambv plaatsen. Maw wat is de beste fiscale constructie voor deze situatie?
[spatie toegevoegd - mod]
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32226-van-geen-aanmerkelijk-belang-49-naar-aanmerkelijk-belang-149/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag