• 0

Deal via Alibaba - betalen op prive rekening verstandig?

Via de website www.alibaba.com heb ik een fabrikant gevonden dat voor mij een lamp kan maken

. De fabrikant vraagt mij om een bedrag van ongeveer $1000 dollar voor een mal van 10 x 10 glas blokje.

. Ik heb om een tax nummer gevraagt

. Ik moet het geld over maken op een prive rekening prive ivm met de tax zeggen ze. Kost hen teveel op een mal.

Zie onder voor een email: Did you arrange the deposit? if not,please pay attention,please don't use company bank acc

ount,and please use personal bank account to remit the money,if the money less than 10000USD,we only accept personal account to remit the money,because we can not receive the money if you use company account,and the money will return to your bank account.

the account which i give you on the PI is our personal account no,not company account no.and because due to the policy of china.if the money remitt to company account will be charge us high tax.and for this mold fee,we don't charge you any profit,we can not bear the tax for this payment,so hope you can understand.

 

Look forward to hering from you soon.

 

Regards

 

 

. Op alibaba word aangegeven dat het een gold supplier is. Ik vind dit merkwaardig het verhaal en ben hier niet ervaren in.

Hoe kan ik omgaan met deze situatie. Ik zou graag een mal willen ontvangen

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account

Wat zou je doen als het in Nederland was? Je wilt een nieuwe bank bij Ikea bestellen,maar degene die je aan de telefoon van Ikea hebt zegt: Maak het even over naar mijn prive rekening. Dan komt alles goed

 

Gold supplier fraud

 

nog 1

 

en nog wel 100

 

Verder heb ik wel goede ervaringen met alibaba, maar niet op deze manier.

 

 

 

 

 

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

komt wel vaak voor moet ik zeggen. en wij doen dat ( ik woon zelf in china ) ook vaak.

maar ik vraag dan wel altijd even mn ( chinese ) vrouw nog even te bellen.

 

we hebben hier 1x problemen mee gehad. een mallootje werkte niet meer bij dat bedrijf. en het geld ging mooi naar ZIJN prive rekening. hij stond nog wel met zijn emai ladres op alibaba.

 

als de man niet anders wil, moet je het mss maar doen. probeer wel de baas aan de telefoon te krijgen, voordat je hetzelfde krijg als ik ooit. maar als hij gemeen wil, dan zelfs als je het naar een bedrijf rekening stuurt en hij levert niet, wat wil je doen. een rechtszaak aanspannen... ?

 

veel chinezen zijn idioten, maar niks leveren als je wel betaald, heb ik nog niet vaak meegemaakt.

 

wij ontwerpen en fabriceren woon- en tuinaccessoires en interieur. omdat de wereld niet stilstaat, doen wij dat ook niet. we ontwikkelen iedere dag nieuwe producten. 7 d/w. voor een indruk kijk op : www.zaltii.com .

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

komt wel vaak voor moet ik zeggen. en wij doen dat ( ik woon zelf in china ) ook vaak.

maar ik vraag dan wel altijd even mn ( chinese ) vrouw nog even te bellen.

 

we hebben hier 1x problemen mee gehad. een mallootje werkte niet meer bij dat bedrijf. en het geld ging mooi naar ZIJN prive rekening. hij stond nog wel met zijn emai ladres op alibaba.

 

als de man niet anders wil, moet je het mss maar doen. probeer wel de baas aan de telefoon te krijgen, voordat je hetzelfde krijg als ik ooit. maar als hij gemeen wil, dan zelfs als je het naar een bedrijf rekening stuurt en hij levert niet, wat wil je doen. een rechtszaak aanspannen... ?

 

veel chinezen zijn idioten, maar niks leveren als je wel betaald, heb ik nog niet vaak meegemaakt.

 

 

Wat is dat nou voor advies??

 

Je hebt zelf een slechte ervaring met deze manier en je advuseerd hem het wel te doen??

 

Danny

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Welke verstandige ondernemer doet er nu zaken via Alibaba? Een matrijs in China kost ca 300 tot 350 dollar. De Chinees die hier met 100 euro aankomt wil de zaak gewoon even tillen!

 

Ik heb mijn fabrikant ook via alibaba gevonden, ben er wel geweest viordat ik ga betalen..

 

Maar goed, ik ben ook niet verstandig...:)

Link naar reactie
  • 0

Jouw verhaal heeft twee kanten.

Het kan zijn dat de meneer de waarheid spreekt. Het is inderdaad zo dat wanneer je betaald op de bedrijfsrekening, dat ze daar belasting over moeten betalen. Betaal je op een priverekening, daarover betalen ze geen belasting. M.a.w., het is zwart.

 

Het kan zijn dat Willem China gelijkt heeft en dat deze meneer er niet meer werkt en snel wat bij wil verdienen voordat hij vertrekt.

Gold supplier betekend alleen dat men meer heeft betaald bij Alibaba om hogere ranking te krijgen.

 

Je kan ook vragen wat de tax is die ze moeten afdragen en dit erbij optellen bij de USD1000.

Dan hebben ze geen smoes meer om niet meer via de bedrijfsrekening te laten gaan.

 

Uit nieuwschierigheid: Wat voor matrijs is het precies? 10x10 glasblokje wat is dat?

Link naar reactie
  • 0

@danny,

 

advies is wel doen als er geen andere optie is, maar wees voorzichtig. en zie of je de persoon kan checken.

ik zeg niet dat het 100% risico loos, maar als je niets doet, heb je ook niets.

beter zou zijn om er even naartoe te gaan, maar dan ben je het (3)dubbele kwijt.

of je schakelt iemand in als peter ( waar ie is trouwens bij dit onderwerp ), een contactpersoon.

maar dat kost natuurlijk ook geld.

 

het is een keuze goedkoop met risico, of duur met minder risico.

 

 

wij ontwerpen en fabriceren woon- en tuinaccessoires en interieur. omdat de wereld niet stilstaat, doen wij dat ook niet. we ontwikkelen iedere dag nieuwe producten. 7 d/w. voor een indruk kijk op : www.zaltii.com .

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 203 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.