Samen met mijn vrouw ga ik een woning kopen waarbij ik in die woning een gedeelte als kantoor wil gebruiken
Deze aparte ruimte zal een eigen opgang, sanitaire voorziening, aparte tussenmeters etc.. krijgen, echter is het ook bouwtechnisch mogelijk de aanpassingen minder ver door te voeren zodat het pand niet een aparte splitbare werkruimte krijgt.
Daarbij ben ik vanplan mijn bedrijf in deze ruimte te gaan vestigen.
De woning gaan wij prive kopen, dus geen btw aftrek.
Ongeveer 33% van het totale pand zal voor mijn bedrijf fungeren.
Voor het goed kunnen gebruiken van deze ruimte moet ik kosten maken.
Ik geef er de voorkeur aan niet het gedeelte van het pand als ondernemingsvermogen aan te laten merken omdat dan we later over de winst bij verkoop inkomsten belasting moeten betalen.
De hyp kosten zullen we geheel prive betalen en niet opvoeren als bedrijfskosten.
Vragen:
- Kunnen wij de kosten van de verbouwing opvoeren als bedrijfskosten terwijl het pand als prive vermogen blijft bestaan.
- Hoe zit het met de kosten van G/W/L.
- We zullen 1 telefoonabbonement nemen van KPN waarmee we ook prive gaan bellen.
- Wat kan ik in deze situatie het beste doen.
Graag zou ik de kosten van het verbouwen van het kantoor willen voeren als bedrijfskosten.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
dvid82
dvid82
Beste,
Samen met mijn vrouw ga ik een woning kopen waarbij ik in die woning een gedeelte als kantoor wil gebruiken
Deze aparte ruimte zal een eigen opgang, sanitaire voorziening, aparte tussenmeters etc.. krijgen, echter is het ook bouwtechnisch mogelijk de aanpassingen minder ver door te voeren zodat het pand niet een aparte splitbare werkruimte krijgt.
Daarbij ben ik vanplan mijn bedrijf in deze ruimte te gaan vestigen.
De woning gaan wij prive kopen, dus geen btw aftrek.
Ongeveer 33% van het totale pand zal voor mijn bedrijf fungeren.
Voor het goed kunnen gebruiken van deze ruimte moet ik kosten maken.
Ik geef er de voorkeur aan niet het gedeelte van het pand als ondernemingsvermogen aan te laten merken omdat dan we later over de winst bij verkoop inkomsten belasting moeten betalen.
De hyp kosten zullen we geheel prive betalen en niet opvoeren als bedrijfskosten.
Vragen:
- Kunnen wij de kosten van de verbouwing opvoeren als bedrijfskosten terwijl het pand als prive vermogen blijft bestaan.
- Hoe zit het met de kosten van G/W/L.
- We zullen 1 telefoonabbonement nemen van KPN waarmee we ook prive gaan bellen.
- Wat kan ik in deze situatie het beste doen.
Graag zou ik de kosten van het verbouwen van het kantoor willen voeren als bedrijfskosten.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32243-enkele-vragen-omtrent-bedrijf-aan-huis/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag