• 0

uitstel betaling/betalingsonmacht vpb

Vanwege hoge investeringen in het huidig boekjaar ben ik niet in staat om de aanslag vpb over 2009 te betalen. Ik heb gezien dat er meerdere manieren zijn om dit te melden bij de belastingdienst: Formulier melding van betalingsonmacht bij belastingen en premies en het formulier Verzoek Betalingsregeling en uitstel van betaling van belasting en/of premie Voor ondernemingen. Wat is nu de beste manier om dit te melden? Of moeten beide formulieren ingezonden worden. ??? ???

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi ellie,

 

Dit geldt voor een BV, ik ken je rechtspositie niet.

 

Eerst de formulier melding betalingsonmacht :

Hierop vermeld je de verlopen termijn(en) die je niet kunt betalen.

Je moet volgens mij binnen twee weken na het verlopen van je betalingstermijn periode deze formulier invullen en opsturen, dit i.v.m. je persoonlijke aansprakelijkheid bij eventuele faillissement.

Dit is heel belangrijk !!

Je legt hiermee schriftelijk je betalingsonmacht vast, vanaf deze periode gaan ze ervan uit dat je de daaropvolgende periodes of tijdvakken niet kunt betalen en ben je niet verwijtbaar i.v.m. aansprakelijkheid.

 

Eenzelfde soort formulier moet naar je pensioenfonds als je hier ook betalingsachterstanden hebt.

 

Hierna vul je de formulier Verzoek betalingsregeling in, voor de belastingdienst.

 

Dus de melding z.s.m. en deze als het kan laten bevestigen voor ontvangst (even achteraan zitten, ze raken wel eens wat kwijt, dan heb je ook een probleem.

 

Succes,

Roland .

Link naar reactie
  • 0

Ik bedoel niet dat je failliet zou gaan, maar geef alleen aan wat de bedoeling is van het formulier.

Dit geldt voor alle belastingen waarop je achterloopt, dus ook eventuele afdrachten loonheffing.

 

Wat niet op tijd is gemeld, kan je persoonlijk aansprakelijk voor gesteld worden, ook al heb je een BV.

 

Groetjes,

Roland

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 237 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.