• 0

Van China naar de Rotterdamse haven... en dan?

Geachte leden,

Graag zou ik voor mijn webwinkel in spe een product willen importeren uit China. Het geheel zal hooguit zo'n 15m² in opslag vormen, dus het neemt maar een klein deel van een zeecontainer in beslag. Ik heb inmiddels wat topics hier doorgelezen, waarvoor dank, maar om eerlijk te zijn ben ik zo groen als gras als het op importeren aankomt.

Ik hoop dat ik hier een beetje wegwijs gemaakt kan worden.

De casus:

Ik importeer twee verschillende producten uit China, 2x 500 stuks, beiden gemaakt van polyresin. Dit zal, FOB, binnen 6-8 weken vervoerd worden naar de Rotterdamse haven. Vanaf dat moment ben ik het spoor al bijster.

Het is de bedoeling dat zending A, 500 stuks naar een locatie in Nederland wordt getransporteerd (laten we zeggen Amsterdam), en zending B, ook 500 stuks, naar een locatie te Utrecht.

Vergeef mij m'n onwetendheid, maar hoe gaat dit alles te werk, wat moet ik doen en hoe? Aan wat voor (extra) kosten moet ik denken, controles, etc?

Hartelijk dank voor de moeite,

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 0

Onderaan deze pagina: http://www.kvk.nl/ondernemen/internationale-handel/beginnen-met-importeren/douane-en-belastingen/ vind je een uitgebreide brochure met informatie over alles wat er komt kijken bij de import van goederen.

Vriendelijke groet,

Miki

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

• 0

Geachte leden,

Graag zou ik voor mijn webwinkel in spe een product willen importeren uit China. Het geheel zal hooguit zo'n 15m² in opslag vormen, dus het neemt maar een klein deel van een zeecontainer in beslag. Ik heb inmiddels wat topics hier doorgelezen, waarvoor dank, maar om eerlijk te zijn ben ik zo groen als gras als het op importeren aankomt.

Ik hoop dat ik hier een beetje wegwijs gemaakt kan worden.

De casus:

Ik importeer twee verschillende producten uit China, 2x 500 stuks, beiden gemaakt van polyresin. Dit zal, FOB, binnen 6-8 weken vervoerd worden naar de Rotterdamse haven. Vanaf dat moment ben ik het spoor al bijster.

Het is de bedoeling dat zending A, 500 stuks naar een locatie in Nederland wordt getransporteerd (laten we zeggen Amsterdam), en zending B, ook 500 stuks, naar een locatie te Utrecht.

Vergeef mij m'n onwetendheid, maar hoe gaat dit alles te werk, wat moet ik doen en hoe? Aan wat voor (extra) kosten moet ik denken, controles, etc?

Hartelijk dank voor de moeite,

Kantelpunt LCL en FLC ligt bij ongeveer 16m3 dus ik zou lekker die container helemaal nemen en kijken of je er nog meer in kunt stoppen.

Antwoord voor bedrijven verwijst naar eigen toko, die strategie kennen we nu wel. Ondernemers zeggen: bel gewoon eens een internationaal transport bedrijf op en die kunnen je bijna altijd helpen met alle details.

Veelal kunnen ze alles voorkauwen voor je in een mooie opgave. Voor invoerbelasting en BTW kun je gewoon direkt de douane bellen, te vinden op www.douane.nl .

Verders zou je de zoekfunktie kunnen gebruiken van HL want over dit onderwerp is al vele malen gesproken.

• 0

goh, dat je zulke aantallen bij een polyresin fabriek voorelkaar krijgt.

ja idd, gewoon een verscheper bellen. bv BasAmro SHipping.

en ja idd kijk eens of je volle containers kan organiseren.

mss kan ik je helpen, ik heb ook wel een klanten die geen volle container willen dan zou je een combi kunnen maken.

vanaf waar verscheep je? Shenzhen ?

mss heb ik zelfs ook nog wel handel voor je. maar dat is iets anders.

zou net moeten passen, veel producten heb ik al ondergebracht bij klanten.

ok, succes ermee.

wij ontwerpen en fabriceren woon- en tuinaccessoires en interieur. omdat de wereld niet stilstaat, doen wij dat ook niet. we ontwikkelen iedere dag nieuwe producten. 7 d/w. voor een indruk kijk op : www.zaltii.com .

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar