• 0

Zakelijke rekening geweigerd

Hoi allemaal,

 

Ik hoop dat jullie me even kunnen adviseren met een aantal zaken.

 

Ik heb een webshop op het moment via biedmier (ben een starter)

Nu kom ik afgelopen september uit schuldsarnering (prive-omstandigheden, niets zakelijks)

Vanaf dat moment heb ik dus een schone lei, maar daar heeft de bank dus geen oren naar.

 

En is mijn verzoek tot zakelijke rekening openen afgewezen bij de ABN.

 

Nu heeft Biedmeer wel de mogelijkheid dat ik met me prive-rekening Ideal kan gebruiken, alleen is het natuurlijk niet zo overzichtelijk.

 

Nu weet ik even niet wat moet doen..

Zou ik de eenmanszaak overzetten op me vriendin, maar ja daar had ik het 1 en ander over gelezen dat je dat niet moet doen.. (omdat het officieel niet mag...fraude etc.)

 

Het gaat om een online webshop die ik ben gestart.

 

Ik hoop dat jullie een beetje inzicht hebben grekregen in wat ik wil en bedoel.

 

[titel aangepast - mod]

http://www.jugador.nl Online Gameshop
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Helaas blokkeren sommige banken de mogelijkheid om bepaalde betaaldiensten (zoals iDeal, acceptgiro-bijschrijvingen en incasso) op een particuliere rekening te gebruiken. De tarieven die bij deze betaaldiensten horen zijn niet opgenomen in de tarieftabellen voor die particuliere rekening. Misschien is een zakelijke rekening zonder roodstand-facilteit een optie.

 

SubRosa : Moving products that move people

&

R.W. Verbrugge Bedrijfseconomisch advies :

http://www.reneverbrugge.nl

Link naar reactie
  • 0

Banken mogen je weigeren. Particulieren mogen ze in beginsel ook weigeren, maar ze hebben een convenant afgesloten waarin staat dat ze particulieren in staat stellen een bankrekening aan te houden.

In dit soort gevallen zou ik kiezen voor een constructie met een andere persoon. Je moet toch wat.

]

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Het zal waarschijnlijk te maken hebben met een BKR registratie die je nog hebt. Bij een schone lei staat er nog 5 jaar een registratie achter je naam helaas.

 

 

wel kan je het bij een andere bank proberen. De ING schijnt het nog weleens te doen met een BKR registratie.

 

Succes.

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Voor wat ik weet zou het bij de ING inderdaad geen probleem moeten zijn.

Zoek via http://www.ing.nl/zakelijk/klantenservice/service-en-dienstverlening/geldautomaat-of-kantoor-zoeken/index.aspx naar het kantoor bij jou in de buurt.

 

Neem in ieder geval een geldig legitimatiebewijs en KvK inschrijving mee.

 

Thanxsssss.....

 

Ga hier wel ff achteraan...

Want vind de naam van webshop wel wat professioner staan als rekeningnaam!

http://www.jugador.nl Online Gameshop
Link naar reactie
  • 0

Hi Mike

 

Zou ik de eenmanszaak overzetten op me vriendin, maar ja daar had ik het 1 en ander over gelezen dat je dat niet moet doen.. (omdat het officieel niet mag...fraude etc.)

 

Dit kan eigenlijk niet. Het overzetten naar je vriendin zorgt er voor dat de zaak van je vriendin is. Als jij dan werkzaamheden doet, kan je nog wel eens in hele grote problemen komen met de belastingdienst (werkgever-werknemer). Daarnaast is de winst van de onderneming voor je vriendin en komt dit boven op haar mogelijke andere inkomen. Mocht zij een dienstbetrekking hebben dan heeft zij mijns inziens niet zo snel recht op de ondernemers faciliteiten en wordt het bruto resultaat van je onderneming dus mogelijk erg zwaar belast met inkomstenbelasting.

 

Vraag je overigens krediet aan op je rekening? Dat wil nog wel eens het probleem zijn.

 

 

Ik kan de hele wereld aan (met een beetje hulp van jullie natuurlijk)

 

Alleen als je durft te delen, kan je ook vermenigvuldigen

 

http://www.linkedin.com/in/smitssander | twitter: sanderdsfinance

Link naar reactie
  • 0

Hi Mike

 

Zou ik de eenmanszaak overzetten op me vriendin, maar ja daar had ik het 1 en ander over gelezen dat je dat niet moet doen.. (omdat het officieel niet mag...fraude etc.)

 

Dit kan eigenlijk niet. Het overzetten naar je vriendin zorgt er voor dat de zaak van je vriendin is. Als jij dan werkzaamheden doet, kan je nog wel eens in hele grote problemen komen met de belastingdienst (werkgever-werknemer). Daarnaast is de winst van de onderneming voor je vriendin en komt dit boven op haar mogelijke andere inkomen. Mocht zij een dienstbetrekking hebben dan heeft zij mijns inziens niet zo snel recht op de ondernemers faciliteiten en wordt het bruto resultaat van je onderneming dus mogelijk erg zwaar belast met inkomstenbelasting.

 

 

Dat had ik dus ook al begrepen....vandaar dat datgene eigenlijk alweer afviel.

 

Maar ik vraag geen krediet aan...want dat heb ik ook niet nodig...

Omdat ik zonder voorraad aan huis ga werken.

http://www.jugador.nl Online Gameshop
Link naar reactie
  • 0

MikedeG

 

Allereerst een felicitatie. Een schuldsanering voltooien en met "schone lei" te kunnen starten is geen sinecure. Om dan vervolgens een bedrijf te starten getuigt m.i. van ondernemersgeest. Petje af. Vervelend dat je in deze fase wordt geconfronteerd met je verleden. De schone lei is maar relatief.

 

Wanneer achterstanden in betalingsverplichtingen zijn opgebouwd dan zijn de deelnemers van BKR gehouden om die te melden. Die BKR code, zoals Danny Jannsen CR ook al terecht opmerkt, blijven lang zichtbaar. Een achterstandscodering (A-codering) blijft zichtbaar tot 5 jaar nadat de achterstand is hersteld ( er een H-codering aan toegevoegd).

 

Een deelnemer mag je niet zomaar melden, maar dient je volgens het BKR reglement hiervoor eerst te waarschuwen en alle termijnen acht te nemen, die gelden voor een melding. Voldoet de instelling niet aan die eisen dan zijn ze verplicht om de codering te verwijderen. Het kan dus lonen om te onderzoeken of de codering terecht is. je zult dit voor iedere melding moeten onderzoeken. Daarvoor zul je eerst bij BKR moeten nagaan welke coderingen van jou bekend zijn.

 

Terzijde, maar een waarschuwing is op z'n plaats, mijd bureau's die hoegenaamd claimen dat zij de BKR codering kunnen verwijderen. Het is iets wat je zelf net zo goed kunt als de codering onterecht is. Daarbij bedienen sommige bureau's zich van hoogst dubieuze praktijken door ook als woekeraar te opereren.

 

Het loont in iedere geval om onderzoek te doen of de coderingen terecht zijn. Het kan je anders lang blijven achtervolgen.

 

Als de coderingen terecht zijn en je loopt bij meerdere banken tegen een Nee aan dan is het zaak om door te vragen. De toetsing bij BKR die banken uitvoeren is niet altijd even zorgvuldig. Wanneer een bank bijvoorbeeld alleen kijkt naar A-coderingen en niet onderzoekt of hieraan ook een Herstelcode is verbonden dan krijgt de accountmanager een negatief advies. Openheid van zaken vooraf kan ook al veel gedoe schelen.

 

Succes.

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Beste Edward,

 

Ten eerste bedankt voor de complimenten :-[

Het eigenlijk door een tekenfilm dat ik zoiets had......F*ck it....laat ik gewoon de stap nemen.

Als je dromen heb, moet je ze najagen ;)

 

In mijn situatie zal de BKR ook wel terecht zijn, want ik heb gewoon 3 jaar schuldsarnering doorlopen.

En per september 2010 is deze 3 jaar afgelopen.

 

Helaas zal ik dus nog 5 jaar deze registratie aan me blijven kleven.

Alleen hoop ik dat de ING ook kijkt naar de situatie waarin het onstaan is en hoe/waar ik me zakelijke rekening voor ga gebruiken.

Want ik zal geen voorraad gaan houden en ik ben niet van plan om te lenen, omdat ik pas inkoop op het moment dat ik geld binnen heb.

(dit hebben ze wel ook meegenomen in de opname van het willen openen van de rekening)

 

Dus ik zal het ff afwachten......

 

 

http://www.jugador.nl Online Gameshop
Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Het zal waarschijnlijk te maken hebben met een BKR registratie die je nog hebt. Bij een schone lei staat er nog 5 jaar een registratie achter je naam helaas.

 

 

wel kan je het bij een andere bank proberen. De ING schijnt het nog weleens te doen met een BKR registratie.

 

Succes.

 

Danny

 

Joehoe!!!!!! Goed gedaan en zorgen dat ie vol komt te staan he!!

 

:)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het zal waarschijnlijk te maken hebben met een BKR registratie die je nog hebt. Bij een schone lei staat er nog 5 jaar een registratie achter je naam helaas.

 

 

wel kan je het bij een andere bank proberen. De ING schijnt het nog weleens te doen met een BKR registratie.

 

Succes.

 

Danny

 

Joehoe!!!!!! Goed gedaan en zorgen dat ie vol komt te staan he!!

 

:)

 

 

 

Thanxs voor je Tip!

Zijn daarna nog wel wat problemen geweest.....

(inloggegevens voor internetbankieren zijn gewoon naar het adres van mijn Ex gestuurd. ...waar ik nog nooit gewoond heb)

Heb der wel een klacht over ingediend!

http://www.jugador.nl Online Gameshop
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 235 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.