Ik heb her en der al gezocht en gelezen maar ik kom er toch niet helemaal uit, voornamelijk omdat ik niet bekend ben met de gebruikte "moeilijke" termen af en toe... ::)
Het is dus het volgende,
Wij nemen de voorraad over van een bestaand bedrijf (eenmanszaak). Dit betreft een productgroep die zij afstoten, de rest van de winkel blijft gewoon.
Met deze voorraad beginnen wij een zelfstandige winkel, een eenmanszaak.
De inkoopwaarde hiervan is € 40000 welke wij in termijnen gaan afbetalen.
Hoe zit het met de BTW ? Kunnen wij de voorraad zonder BTW overkopen ? en hoe moet dit gefactureerd worden ?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Davikita
Davikita
Hallo, Ik heb een vraag.
Ik heb her en der al gezocht en gelezen maar ik kom er toch niet helemaal uit, voornamelijk omdat ik niet bekend ben met de gebruikte "moeilijke" termen af en toe... ::)
Het is dus het volgende,
Wij nemen de voorraad over van een bestaand bedrijf (eenmanszaak). Dit betreft een productgroep die zij afstoten, de rest van de winkel blijft gewoon.
Met deze voorraad beginnen wij een zelfstandige winkel, een eenmanszaak.
De inkoopwaarde hiervan is € 40000 welke wij in termijnen gaan afbetalen.
Hoe zit het met de BTW ? Kunnen wij de voorraad zonder BTW overkopen ? en hoe moet dit gefactureerd worden ?
Vr gr C de Vries
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32316-btw-overname-voorraad/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag